۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۲۸۰۷۰
استاندار چهارمحال و بختياري:

ميزان خسارت ناشي از زلزله شهرستان كيار، تا يک روز ديگر اعلام مي‌شود

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ميزان خسارت ناشي از زلزله بخش ناغان در شهرستان كيار، تا يک روز ديگر برآورد و اعلام مي‌شود.
ميزان خسارت ناشي از زلزله شهرستان كيار، تا يک روز ديگر اعلام مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، قاسم سليماني دشتكي استاندار چهارمحال و بختياري در نخستين شوراي فوق‌العاده هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در زلزله اخير بخش ناغان، ميزان آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات‌رسان عضو مديريت بحران استان مطلوب بوده است.

وي تأكيد كرد: رفع نقاط حادثه‌خيز، ارتقاي وضعيت جاده‌ها و خريد تجهيزات و ماشين‌آلات راهسازي و راهداري از ابتداي دولت يازدهم تاكنون، نقش مهمي در آمادگي اعضاي ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري در زلزله اخير داشته است.

سليماني دشتكي افزود: مسئولان ملي، شامل اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور، محمدباقر نوبخت، رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور، عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور و اسماعيل نجار، رئيس سازمان مديريت بحران كشور بلافاصله آمادگي خود را براي كمك به زلزله‌زدگان و خسارت‌هاي ناشي از زلزله بخش ناغان اعلام كرده‌اند.

وي تصريح كرد: به همين منظور بايستي سريع‌تر ميزان خسارت‌هاي ناشي از اين زلزله و مشكلات مربوط به طبقه‌بندي و به مراجع ملي اعلام شود.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري بيان داشت: البته به هر واحد مسكوني خسارت‌ديده، ۲۰۰ ميليون ريال تسهيلات ارزان‌قيمت قرض‌الحسنه بلندمدت پرداخت مي‌شود.

وي اضافه كرد: از همین‌رو، خسارت ديدگان بايستي به دستگاه‌هاي اجرايي متولي مانند بنياد مسكن انقلاب اسلامي مراجعه كنند.

سليماني دشتكي برنامه‌ريزي براي پيشگيري از بروز خسارت در هنگام وقايع و سوانح طبيعي را ضروري دانست و عنوان داشت: براي رسيدن به اين هدف، بايد رعايت اصول مهندسي در استحكام‌سازي ساختمان‌هاي اداري، كارگاهي و مسكوني مورد توجه جدي قرار گيرد.

وي اظهار كرد: با توجه به اين كه زلزله اخير در عمق كمي زخ داده، بايستي مركز زلزله‌نگاري كشور نسبت به انجام نحقيق علمي در اين مورد اقدام كند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: ساختمان بخشداري ناغان با يك سال سابقه ساخت، كه در اين زلزله دچار خسارت شده و ديوارهاي آن ترك خورده‌اند، بايد از نظر فني مورد بررسي قرار گرفته و با مقصر اصلي آن برخورد جدي شود.

وي همچنين به رانش روستاي دره شيخ عالي شهرستان كوهرنگ در ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ اشاره و بيان كرد: در اين حادثه نيز ۱۲ منزل از مجموع ۳۳ خانوار ساكن در اين روستا دچار خسارت شده‌اند.

سليماني دشتكي يادآور شد: اين خانوارها اكنون در چادر، به صورت اضطراري اسكان پيدا كردند.

وي عنوان كرد: باتوجه به قرارگيري بسياري روستاهاي چهارمحال و بختياري در مناطق خطرناك، شوراي هماهنگي مديريت بحران استان بايد در كوتاه‌ترين زمان ممكن، نسبت به برنامه‌ريزي براي جابجايي ساكنان آن اقدام كند.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بارندگي‌هاي اخير در استان گفت: ميزان خسارت ناشي از اين بارندگي‌ها نيز بايد برآورد و به دستگاه‌هاي ملي متولي مانند وزارن نيرو، وزارت جهاد كشاورزي، ستاد مديريت بحران و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور اعلام شود.

وي تأكيد كرد: به منظور جلوگيري از خسارات ناشي از بارندگي در چهارمحال و بختياري، بايستي نسبت به اجراي طرح‌هاي آبخيزداري و آبخوان‌داري اقدام شود.

سليماني دشتكي افزود: با توجه به خشكسالي ناشي از كمبود بارش در سال‌هاي اخير، مديريت استفاده از منابع آب و طرح‌هاي انتقال آب ضرورت دارد.

افزوده مي‌شود، زلزله‌اي به بزرگي پنج درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر)، ساعت ۱۱ و ۴۵ دقيقه روز پنجشنبه، ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، بخش ناغان از توابع شهرستان كيار در چهارمحال و بختياري را لرزاند.

اين زلزله كه بخش‌هايي از شهرستان‌هاي شهركرد، بروجن، اردل و لردگان را هم لرازند، خسارت جاني نداشت و فقط به ساختمان‌هاي اداري، كارگاهي، مسكوني و برخي اماكن عمومي مانند مساجد خسارت وارد كرد.

انتهای پیام1026ج /530
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۷:۵۷

6 Jan 2020