۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۳۲۰۰۲
خواب سنگين دولت در رختخواب فرهنگ:

پيشرفت ۲۵ درصدي فرهنگسراي شهرستان سامان بعد از ۸ سال

نبود اعتبار موجب کند شدن احداث فرهنگسرا در شهرستان سامان شده و اين امر موجب شده که فرهنگسراي شهرستان سامان بعد از ۸ سال تنها 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
پيشرفت ۲۵ درصدي فرهنگسراي شهرستان سامان بعد از ۸ سال
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، بي توجهي به حوزه فرهنگ را آفتي براي ساير بخش‌ها پذيرفتني نيست شهر با وجود پيشنه فرهنگي غني و حضور شعرا و فرهنگي دوستان زياد در شهر سامان فرهنگسرا پس از چهار سال همچنان بلاتکليف و به دليل کمبود اعتبار تاکنون ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و همه هنردوستان و فرنگ دوستان شهر سامان روز شماري در جهت تکميل اين پروژه دارند.

فرهنگسرا مکاني است که در آن يک يا چند نهاد فرهنگي فعاليت مي کنند و معمولاً شرايطي براي آموزش امور مختلف فرهنگي و اجتماعي مهيا مي شود از اين رو احداث فرهنگسرا در شهرستان سامان، گامي موثر براي توسعه فرهنگي اين سرزمين کهن است.

از طرفي ديگر اين زيرساخت با پر کردن اوقات فراغت نسل جوان علاوه بر اين که جلوي برخي از انحرافات و آسيب ها اجتماعي را مي گيرد؛ به پرورش و توسعه علمي اين نسل کمک مي کند.

توجه به فرهنگ به عنوان يکي از عوامل تاثيرگذار در بلوغ فکري جامعه و همچنين زيرساخت اجتماعي آن هميشه مورد توجه دولت ها بوده است؛ به همين دليل قسمتي از فعاليت هاي عمراني را در راستاي فراهم کردن زيرساخت هاي مورد نياز براي توسعه فرهنگ در نظر مي گيرند.

با توجه به افزايش روزافزون جمعيت شهرستان سامان و در نظر گرفتن این نکته که فرهنگ کهن اين مرز و بوم و شناخته شدن شهر سامان به عنوان شهر فرهنگ و هنر در استان پس نیاز ساکنان آن به مکانی فرهنگی غیرقابل انکار است.

کلنگ زني احداث فرهنگسرا در شهر سامان در سال ۸۷ به زمين زده شده و عمليات اجرايي از سال ۹۱ آغاز شده اما تاکنون اين فرهنگسرا تنها ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و با استقرار اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سامان تلاش هايی در راستاي تکميل فرهنگسرا در شهرستان سامان آغاز شده اما براي ساخت و ساز و تکميل اين پروه در شهر فرهنگ و هنر نياز به اعتبار دو ميليارد توماني است تا شهر فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختياري از فرهنگسراي در شان مردم فرهنگ دوست بهرمند شوند و احداث فرهنگسرا يکي از نيازهاي عمده شهرستان سامان محسوب مي شود.

کارهاي عملياتي اين پروژه از همان سال ۹۱ آغاز شد ولي روند ساخت اين پروژه، فعاليت عملياتي پروژه فرهنگسرا به دليل مشکل نقدينگي مدت ها متوقف شده است و باتوجه به اعتبارات قطره چکناني تکميل اين پروژه به صورت کامل به طول خواهد انجاميد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه کلنگ احداث فرهنگسرا در شهرستان سامان در سال ۸۷ به زمين زده شده و از سال ۹۱ عمليات اجرايي اين پروژه در شهرستان اغاز شده و تا کنون هم ادامه داشته و تنها اين پروژه ۲۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است، اظهار داشت: فرهنگسراي شهر سامان در سه طبقه شامل ساختمان اداري، سالن آمفي تئاتر، نگارخانه، موتورخانه و... است.

نيکخواه با بيان اينکه با تلاش هاي فرماندار شهرستان و استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اعتباري بالغ بر ۲۵۰ ميليون تومان براي اين پروژه اختصاص داده شده که اين ميزان اعتبار موجبات پيشرفت حدودي فرهنگسرا در شهرستان خواهد شد، بيان داشت: با توجه بر اينکه اين پروژه از پروژه هاي فرهنگي استان است و اعتبارات اين پروژه نيز از اعتبار استاني است بايد از بودجه فرهنگي استان به اين پروژه اعتبار تخصيص داده شود.

وي افزود: نبود اعتبار موجب کند شدن احداث اين فرهنگسرا در شهرستان سامان شده است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۲:۰۰

12 Jan 2020