۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۲۵۲۵۳
کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان

تنها 20 درصد از عرضه کنندگان لوازم آراشی دارای برچسب سلامت هستند

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تنها 20 درصد اصناف و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در این استان، محصولات دارای مجوز و برچسب سلامت را به مشتریان عرضه می کنند
تنها 20 درصد از عرضه کنندگان لوازم آراشی دارای برچسب سلامت هستند
به گزاش جهانبین نیوز، کامران سلیمانی در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل با رویکرد قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: در بررسی های امسال کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، مجمع امور صنفی و اداره نظارت بر اماکن عمومی مشخص شد که ۲۰ درصد عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی استان نیز محصولات بدون مجوز و برچسب سلامت که عمدتا قاچاق است، را عرضه می کنند.

به گفته وی، ۶۰ درصد سایر اصناف عرضه کننده این محصولات نیز کالاهای با مجوز و بدون مجوز و برچسب را عرضه می کنند.

سلیمانی افزود: مطابق آمار اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، سالانه یک میلیارد دلار گردش مالی خرید و فروش و واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور است.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان، نبود تنوع محصولات داخلی، کمبود نظارت بر مرزهای مناطق آزاد، تداخل صنفی و تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را از مهم ترین عوامل قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور برشمرد.

سلیمانی جلوگیری از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در راستای مبارزه با بیوتروریسم و پیشگیری از بیماری های جبران ناپذیر را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می د هد که سود فراوان برای واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، مهم ترین عامل رونق بازار مصرف این کالاها د ر ایران است.

در این کارگاه آموزشی، فعالان بخش صنعت و معدن و نمایندگان اصناف چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.
چهارم تا دهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و شعار این هفته در سال جاری 'پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت' است.

بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۲۷ هزار و ۷۴۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب در چهارمحال و بختیاری فعال هستند

انتهای پیام/۱۰۲۸ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۰۰

30 Dec 2019