کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان

تنها 20 درصد از عرضه کنندگان لوازم آراشی دارای برچسب سلامت هستند

7 آبان 1394 ساعت 11:27

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تنها 20 درصد اصناف و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی در این استان، محصولات دارای مجوز و برچسب سلامت را به مشتریان عرضه می کنند


به گزاش جهانبین نیوز، کامران سلیمانی در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی و پدافند غیرعامل با رویکرد قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: در بررسی های امسال کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، مجمع امور صنفی و اداره نظارت بر اماکن عمومی مشخص شد که ۲۰ درصد عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی استان نیز محصولات بدون مجوز و برچسب سلامت که عمدتا قاچاق است، را عرضه می کنند.

به گفته وی، ۶۰ درصد سایر اصناف عرضه کننده این محصولات نیز کالاهای با مجوز و بدون مجوز و برچسب را عرضه می کنند.

سلیمانی افزود: مطابق آمار اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، سالانه یک میلیارد دلار گردش مالی خرید و فروش و واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور است.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان، نبود تنوع محصولات داخلی، کمبود نظارت بر مرزهای مناطق آزاد، تداخل صنفی و تبلیغات گسترده شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی را از مهم ترین عوامل قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور برشمرد.

سلیمانی جلوگیری از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در راستای مبارزه با بیوتروریسم و پیشگیری از بیماری های جبران ناپذیر را مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می د هد که سود فراوان برای واردکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق، مهم ترین عامل رونق بازار مصرف این کالاها د ر ایران است.

در این کارگاه آموزشی، فعالان بخش صنعت و معدن و نمایندگان اصناف چهارمحال و بختیاری شرکت کردند.
چهارم تا دهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و شعار این هفته در سال جاری 'پدافند غیرعامل، مصون سازی کشور با همدلی و همزبانی دولت و ملت' است.

بیش از یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۲۷ هزار و ۷۴۴ واحد صنفی دارای پروانه کسب در چهارمحال و بختیاری فعال هستند

انتهای پیام/۱۰۲۸ ج


کد مطلب: 25253

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/25253/تنها-20-درصد-عرضه-کنندگان-لوازم-آراشی-دارای-برچسب-سلامت-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir