۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۱۲۲۹۳

یخ زدن سبدهای کالا در چهارمحال و بختیاری!

با آغاز توزیع سبد کالا در استان‌ها که انتظار می‌رفت در ایام پایانی سال مردم را خوشحال کند اما توزیع نامناسب و سوز سرمای زمستان دست به دست هم داد تا مردم این دیار ناراحتی خود را از این موضوع ابراز کنند.
یخ زدن سبدهای کالا در چهارمحال و بختیاری!
به گزارش جهانبین، با آغاز زمان شروع توزیع سبد کالا، فروشگاه‌های منتخب عرضه‌کننده سبد کالا در استان چهارمحال و بختیاری با استقبال گسترده مردم مواجه شدند به نحوی که صف‌های طولانی در مقابل این فروشگاه‌ها تشکیل شده است.

این در حالی است که توزیع این سبد کالایی در ایام پایانی سال نتوانست تمامی اقشار آسیب‌پذیر جامعه را راضی کند، بسیاری از افرادی که مشمول دریافت این سبد کالا نشده‌اند نسبت به روند توزیع این سبد معترض بوده و آن را بی عدالتی می‌دانند.

بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از شروط سرپرستان خانوار مشمول دریافت این سبد، دریافت درآمد ماهانه کمتر از ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است، این در حالی است که در واقعیت بسیاری از اقشار آسیب‌پذیر جامعه که نه بیمه هستند و نه حقوق بگیر از دریافت این سبد کالایی محروم شده‌اند.

با توجه به ابراز نارضایتی اقشار مختلف مردم از نحوه تخصیص این سبد کالا و همچنین نحوه توزیع آن در فروشگاه‌های منتخب در این گزارش سعی بر آن شده است تا میزان رضایتمندی مردم از نحوه توزیع این سبد کالا را مورد بررسی قرار دهیم.

* نحوه تخصیص سبد کالا عادلانه نیست

یکی از شهروندان شهرکردی در ادامه این گزارش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: صف‌های توزیع سبد کالای در استان بسیار طولانی است و باید چندین ساعت در وصف و هوای سرد منتظر بمانیم.

وی افزود: پس از چندین ساعت منتظر ماندن در صف در این هوای سرد با توجه به اینکه حقوق سرپرست خانوارمان نیز کمتر از ۵۰۰ هزار تومان بود، گفتند این سبد به شما تخصیص داده نشده است.

یکی دیگر از شهروندان این استان نیز از عدم توزیع اقلام سبد کالایی در فروشگاه‌های این شهر انتقاد کرد و گفت: باید تعداد فروشگاه‌های توزیع کننده را مسئولان استان افزایش می‌دادند تا مردم در این سرما منتظر پشت در نباشند.

وی افزود: در حال حاضر قشر زیادی از مردم در این روزها به دلیل تعلق نگرفتن هدیه دولت به آن‌ها نگران و سردرگم هستند که لازم است تا مسئولان چاره‌ای برای آن بیندیشند.

* توزیع سبد کالا در بیش از ۶۰ فروشگاه منتخب

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ فروشگاه در سطح استان برای توزیع سبد کالا در نظر گرفته شده است که واجدین شرایط می‌توانند در این مراکز سبد کالای خانوار خود را با ارائه کارت ملی و کارت بانکی سرپرست خانوار دریافت کنند.

مجید بیاتی با اشاره به تمدید مهلت توزیع سبد کالای رایگان، خاطرنشان کرد: زمان توزیع سبد کالای رایگان به خانوارهای ایرانی از تاریخ ۱۳ بهمن ماه آغاز و تا ۲۸ بهمن ادامه دارد که در صورت نیاز مهلت توزیع تمدید خواهد شد.

وی بیان کرد: خانواده‎هایی که تا پایان زمان مشخص شده موفق به دریافت سبد کالای خود نشدند هیچ حقی از آنان ضایع نخواهد شد و با مراجعه به مراکز تعیین شده می‎‌توانند سبد کالای خود را دریافت کنند.

بیاتی گفت: سبد کالایی مرحله اول شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، چهار کیلوگرم مرغ، دو بطری روغن مایع دو بسته پنیر بسته بندی شده، یک شانه تخم مرغ یا ۲۴ عدد بسته بندی است.

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در مراکز توزیع کالا و سردی هوا تعداد مراکز توزیع سبد کالای رایگان در استان افزایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مراکز توزیع سبد کالا در مناطق روستایی استان نیز دایر شده است، گفت: خانوارهای واجد شرایط می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

* ۱۳۸ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری سبد کالای رایگان دریافت می‌کنند

رئیس اداره تنظیم بازار سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد خانوارهای مشمول دریافت سبد کالا در استان، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۳۸هزار خانوار در استان مشمول دریافت سبد کالای رایگان خواهند بود.

وی با بیان اینکه کالاهای مورد نیاز به مقدار کافی در استان ذخیره سازی شده است، ادامه داد: افرادی که فاقد شرایط دریافت سبد کالای رایگان شدند می‎توانند با ارسال پیامک به سامانه *۷۹۹# موضوع را پیگیری کنند.
مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

حسن کليد ساز از اقدامات مهم براي مردم تشکر

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۵:۲۴

9 Feb 2020