۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
کد مطلب : ۲۰۰۸۷

عاملان حادثه تروریستی «شارلی ابدو» کشته شدند

رسانه‌های فرانسوی از کشته شدن دو برادر سعید و شریف کواشی متهم به حمله مرگبار به نشریه "شارلی ابدو" در درگیری با نیروهای پلیس خبر می‌دهند.
عاملان حادثه تروریستی «شارلی ابدو» کشته شدند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، رسانه‌های فرانسوی از کشته شدن دو برادر سعید و شریف کواشی متهم به حمله مرگبار به نشریه "شارلی ابدو" در درگیری با نیروهای پلیس خبر می‌دهند.




همچنین گروگانی که این دو برادر در جریان فرار آن‌ها گرفته بودند، آزاد شده است.




"خبرگزاری فرانسه" (AFP) به نقل از منابع پلیس این خبر‌ها را تایید کرده است.




از صبح جمعه پلیس مبارزه با تروریسم فرانسه، دو برادر را در ساختمانی در شهرک دامارتان گویل واقع در شمال شرق کشور، محاصره کرد.




دو، پیش از آنکه در ساختمان موضع بگیرند، دستکم یک نفر را به گروگان گرفته‌اند. این ساختمان که در شهرک دامارتان گویل قرار دارد، شامل دفا‌تر تجاری است.




در حمله روز چهارشنبه ۷ ژانویه به دفتر نشریه طنز «چارلی ابدو» در پاریس، دستکم ۱۲ نفر کشته شدند که ۴ تن از آن‌ها از کاریکاتوریست‌های مطرح فرانسه هستند.




پیش از این وزیر کشور فرانسه اعلام کرده بود که حدود ۸۸هزار پلیس و کارمند، برای تامین امنیت شهرهای فرانسه، در حال آماده باش هستند.




فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از شهروندان این کشور خواست یکشنبه ۱۱ ژانویه علیه تروریسم تظاهرات کنند. او تاکید کرد که هر شهروندی در سراسر فرانسه حق تظاهرات دارد.




هفته نامه شارلی ابدو مجله‌ای جنجالی است که بار‌ها با چاپ و انتشار کارتن‌های طنزآمیز جنجال آفریده است. آخرین کاریکاتور این هفته نامه از ابوبکر البغدادی خلیفه خود خوانده داعش است.




این هفته نامه در سال ۲۰۱۱ نیز با بمب گذاری در دفترش مورد حمله قرار گرفت. این حمله پس از آن صورت گرفت که این هفته نامه نوشت که سردبیر شماره آینده این مجله "حضرت محمد(ص)" خواهد بود و همراه با این خبر کاریکاتوری از آن حضرت را در صفحه اول خود منتشر کرد. کاریکاتورهایی درباره دیگر ادیان نیز در این نشریه منتشر شده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۱:۴۷

12 Jan 2020