۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۲۸۲۸۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌وبختیاری:

افتخار و بالندگی نیروهای مسلح فداشدن در راه دین خداست

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال ‌وبختیاری گفت: افتخار و بالندگی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که فدایی دین خدا هستند و نه فدایی افراد، جناح‌ها و حتی حکومت و امثال این‌ها.
افتخار و بالندگی نیروهای مسلح فداشدن در راه دین خداست
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی و جمعی از فرماندهان و کارکنان این مجموعه اظهار کرد: اقتضاء اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی ایران و همه ارکان نظام آن است که نیروی مسلح آن به معنای راستین کلمه در مسیر رضای خدای متعال و استحکام‌بخشی به پایه‌های نظام اسلامی حرکت کنند و نقش‌آفرین باشند که الحمدلله نیروهای مسلح ما در این جهت نقش‌آفرین و پیشتاز هستند.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را تداوم‌بخش راه انبیاء الهی دانست و گفت: نظام اسلامی براساس وحی و ارزش‌های الهی و ساری و جاری کردن اسلام به معنای واقعی کلمه در جامعه و برقراری پیوند عملی بین مسلمانان و اسلام شکل گرفته و جز حرکت در مسیری که خدای متعال، انبیاء و اولیاء الهی برای بشریت به ارمغان آورده‌اند، نمی‌تواند راه و مسیر دیگری را دنبال کند که این مهم جزو وظایف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه شهرکرد گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی غیر از خواسته و اراده الهی عمل و حرکت کند، قطعا خسارت و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر را متحمل خواهد شد؛ بنابراین باید رضای خدای متعال و حرکت در مسیر الهی همیشه و در همه جا مدنظر و توجه همه ارکان نظام از نیروهای مسلح تا مسئولان و دیگر اقشار مردم باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه‌ اساسی و مهم نیروهای مسلح در کنار دفاع و حراست آن‌ها از مرزهای امنیت ملی، تلاش و جدیت برای حاکم کردن اسلام و ارزش‌های اسلامی نه‌تنها در جامعه بلکه در جهان بشری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار عیدانه‌ فرماندهان ارشد نیروهای مسلح که فرمودند: نیروهای مسلح برای شخص خاص و یا برای حزب و جناح خاصی نیستند تاکید کرد: افتخار و بالندگی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران آن است که فدایی دین خدا هستند و نه فدایی افراد، جناح‌ها و حتی حکومت و امثال این‌ها؛ بنابراین زمانی از کشور و مرز و بوم پاسداری می‌کنند که حکومت، حاکم‌کننده و تقویت‌کننده دین خدا و ارزش‌های اسلامی در جامعه باشد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها برای حاکم کردن دین و ارزش‌های اسلامی در درون کشور خود دغدغه دارند بلکه در هر کجایی از جهان هم که مشاهده کنند زمینه برای تقویت دین وجود دارد، نیروهای مسلح ما در آن جا حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام‌ نکونام دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) را یکی از نمونه‌های بارز مجاهدت‌های نیروهای مسلح برای حاکم کردن دین خدا بیان کرد و گفت: نیروهای مسلح ما برای دفاع از دین خدا و حریم و حرم آل‌الله در سوریه حضور پیدا کردند و ایثارگرانه در برابر دشمنان ایستادند و در این را هم شهید دادند؛ این‌ها ارزش‌های مهمی است که امروز نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران دارند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری دفاع از دین خدا و ارزش‌های الهی را اوج افتخار و بالندگی نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در کشورهای دیگر دنیا اوج افتخار و بالندگی ارتش و نیروی نظامی آنان، فقط در حفظ حکومت، مرز و بوم و امنیت حاکمان خلاصه می‌شود اما آن چه که نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران را از دیگر ارتش‌های دنیا متمایز کرده، قربانی و فدا شدن آن‌ها در راه دین خدا است.

وی ولی‌فقیه را پرچم‌دار دین خدا در عصر غیبت دانست و تاکید کرد: تبعیت از ولی فقیه تبعیت از دین خدا و تخطی از فرمان ولی‌فقیه تخطی از فرمان خدای متعال و امام عصر(عج) است که الحمدلله این نگاه و باور در مجموعه نیروهای مسلح ما حاکم است.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران به خود می‌بالند که فرماندهی کل قوا، ولی از اولیاء الهی‌ و انسانی متعبّد، وارسته و به تمام معنا دین نگر و ذوب شده در راه دین خدا است و همه چیز را برای دین خدا قربانی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه بر لزوم حضور مجموعه ارتش به صورت منسجم و متشکل در استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و گفت: امیدوار هستیم با تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان در نیروهای مسلح به زودی شاهد حضور جمع قابل توجه و واحدی خوب و قوی از ارتش در استان چهارمحال و بختیاری باشیم.

همچنین در این دیدار امیر سرتیپ اباذر جوکار فرمانده قرارگاه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۷ از عمر انقلاب ثابت کرد که حافظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی بوده و در همه زمینه‌ها به طور کامل مأموریتی که به آن‌ها محول شده است را به نحو احنست به انجام رسانده و به تعبیر مقام معظم رهبری حصار امن مردم و مدافع امنیت ملی و عمومی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در دوران انقلاب و بعد از انقلاب، ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و حضور ارتش در هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و قبل از از آن مبارزه با جریانات ضدانقلاب حضور چشمگیر و قابل توجه بوده است.

امیر سرتیپ اباذر جوکار از فراهم‌سازی زمین‌ها برای حضور مجموعه ارتش در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: ستاد کل نیروهای مسلح موضوعیت و ضرورت استقرار قرارگاه پدافند هوایی در استان چهارمحال و بختیاری را به تصویب رسانده است که با انجام مقدمات و فراهم‌سازی دیگر زمینه‌ها وزیرساخت‌ها در آینده شاهد حضور ارتش در چهارمحال و بختیاری خواهیم بود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۷:۵۹

26 Dec 2019