۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۷۳۵۱
بازخوانی ۶ تهاجم به غزه طی ۸ سال دفاع مظلومانه

غزه؛‌ ۸ سال اقتدار و مظلومیت (3) / عملیات «زمستان داغ»

این تهاجم وحشیانه سومین عملیات نظامی از زمان پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در فوریه سال 2006 م است. این تهاجم پنج روز به طول انجامید.
غزه؛‌ ۸ سال اقتدار و مظلومیت (3) / عملیات «زمستان داغ»

به گزارش جهانبین نیوز، از زمان پیروزی جریان مقاومت در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در فوریه سال 2006 م تاکنون نوار غزه هدف سه عملیات نظامی و سه جنگ تمام عیار از سوی رژیم صهیونیستی بوده است. این شش تجاوز که ویژگی مشترک آن ویرانگری و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع نوار غزه بود یک نتیجه مشترک هم به دنبال داشت افزایش محبوبیت مقاومت و اعتماد ملت فلسطین به گزینه جهاد برای آزادی کامل سرزمین فلسطین. به بهانه پایان ششمین تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به پیروزی مظلومانه مقاومت فلسطینی منجر شد اداره کل بین الملل و سیاست خارجی. این گزارش مروری آمارگونه به این شش تجاوز برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی از کم و کیف تجاوزات رژیم صهیونیستی طی هشت سال گذشته داشته است.

اطلاع از جزئیات این تجاوزات تصویری درست از اهداف و انگیزه ها و میزان دستیابی رژیم تل آویو به اهداف مورد نظر به دست می دهد. ضمن آنکه بیانگر میزان اعتماد مردم به گزینه مقاومت و ایستادگی نیز است. رژیم صهیونیستی بنا داشت با این تجاوزات ملت فلسطین را به خاطر انتخاب گزینه مقاومت در انتخابات سال 2006 م تنبیه نماید لیکن خروج حتی یک نفر از اهالی غزه از این باریکه تنگ و کوچک در حین شش تجاوز نشان داد که مقاومت گزینه یک گروه یا تشکل نیست بلکه تنها انتخاب ملت فلسطین برای خروج از آوارگی است.

 

مروری بر سومین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مارس  سال 2008 م :

عملیات زمستان داغ..

عملیاتی است که در 27 فوریه 2008 م  (اسفند ماه 1386) توسط ارتش صهیونیستی با تکیه بر گردان‌های پیاده نظام و یگان‌های ویژه در غزه با هدف توقف پرتاب موشک‌های مقاومت انجام شد. این سومین عملیات نظامی  از زمان پیروزی مقاومت اسلامی فلسطین در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین در فوریه سال 2006 م است. این تهاجم وحشیانه پنج روز به طول انجامید.

عملیاتی که باعث شهادت 200 فلسطینی و مجروحیت و معلولیت  بیش از 350 نفر از مردم مظلوم فلسطین شد و هولوکاستی را به وجود آورد که از کوره آدم سوزی مدعایی بدتر بود. مقامات سیاسی و نظامی اسراییل هدف این جنگ را نیز تلاش برای توقف شلیک موشک های مقاومت اعلام داشتند بدون آنکه اشاره ای داشته باشند به نگرانی های زاید الوصف خویش از طولانی شدن زمان اختفای گلعاد شالیط نظامی اسیر صهیونیستی که در ژوئن سال 2006 م در منطقه کرم ابو سالم نوار غزه توسط مقاومت فلسطینی به اسارت گرفته شده بود.

صهیونیست ها تلاش داشتند با هدف قراردادن غیرنظامیان، مقاومت اسلامی فلسطین را به زانو درآورند و این مقاومت را وادار به پذیرش دیکته های خود و توقف حملات موشکی از غزه کنند. اما مجاهدان فلسطینی با مقاومت قهرمانانه خود در برابر ارتشی که پنجمین ارتش جهان معرفی می شد و با وارد آوردن تلفات جانی و مالی زیاد توانستند نظامیان صهیونیست را به عقب برانند و آنان را وادار به اعتراف به شکست کنند.

بدین ترتیب عملیات زمستان داغ صهیونیست ها علیه فلسطینی ها تبدیل به جهنمی سوزان تر برای خودشان شد. تا جایی که مقامات مختلف رژیم صهیونیستی به شکست مفتضحانه خود اعتراف کردند و اظهار داشتند که توانایی های مقاومت فلسطینی بسیار بالاو خارج از تصور اسرائیل بود و در این جنگ پنج روزه قادر به تامین هدف خود که همانا توقف شلیک موشک های قسام است نشده اند.

در همین رابطه «آوی دیختر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که از مرگ حتمی در اثر اصابت موشک های فلسطینیان در شهرک صهیونیست نشین سدروت نجات یافته بود و محافظش زخمی شده بود گفت، ما در این نبرد پنج روزه نتوانستیم اقدام مفیدی انجام بدهیم و به اهداف خود که توقف شلیک موشک های قسام است برسیم، ما در شناخت و شناسایی دقیق کسانی که از غزه به ما حمله می کنند ناتوان هستیم.

رئیس سازمان امنیتی شاباک نیز تاکید کرد که مقاومت فلسطینی  بر نیروهای ارتش اسرائیل برتری داشت. عقب نشینی تانک ها، جنگ افزارها و نفربرهای رژیم صهیونیستی از مناطق غزه در حالی انجام گرفت که پیشتر مقامات رسمی رژیم صهیونیستی از ادامه عملیات نظامی در نوار غزه و تشدید این حملات سخن گفته بودند. در حالی که مقاومت جانانه فلسطینی ها ثابت کرد که صهیونیست ها بازهم در معادلات خود شکست خوردند و نتوانستند ارزیابی دقیقی از فضای حاکم بر جامعه فلسطین داشته باشند.

از سوی دیگر جنایات وحشیانه اشغالگران صهیونیست نه تنها اراده پولادین ملت فلسطین را تضعیف نکرد بلکه برعکس موجب تقویت روحیه مبارزاتی با دشمن صهیونیستی شد. تا جایی که مبارزان حماس اعلام کردند اگر ارتش اسرائیل بار دیگر به فکر حمله مجدد به نوار غزه بیفتد این بار با عملیات شهادت طلبانه به استقبال صهیونیست ها خواهند رفت.

اما در این میان مواضع برخی از کشورهای عربی در قبال قضیه فلسطین مایه تاسف شدید است و سکوت آنان در برابر آنچه که اسرائیل بر سر مردم غزه می آورد دردناک و مایه شرم است. اسرائیل آشکارا هولوکاستی را از چهارشنبه گذشته به مرحله اجرا گذاشت که هیچ کدام از این کشورهای عربی تا به حال با آن مواجه نبوده اند اما آنان از مشاهده اجساد سوخته کودکان فلسطینی و فروریختن خانه های مردم این منطقه نه تنها متاثر نشدند بلکه سکوت توام با رضایت کردند و انگار نه انگار که چیزی دید ه اند و فاجعه ای به وقوع پیوسته است.

 

 برای اطلاع از جزئیات این عملیات اینفوگرافی زیر را مطالعه فرمایید:

  انتهای پیام/ خ ز/

مرجع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۱:۴۱

1 Jan 2020