۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۴۰۸۴۱
بسیجی کارآفرین چهارمحالی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز

کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه آغاز کردم /مدیریت مزرعه پرورش شترمرغ، مزد تلاش‌های شبانه‌روزیم است

بسیجی کارآفرین چهارمحالی گفت: کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه و خرید ۵۰ قطعه شترمرغ آغاز کردم، اما بی‌تجربگیم در این عرصه منجربه تلف شدن ۳۰ شترمرغ شد و به لطف خدا مدیریت یک مزرعه بزرگ را بر عهده دارم.
کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه آغاز کردم /مدیریت مزرعه پرورش شترمرغ، مزد تلاش‌های شبانه‌روزیم است
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقتصاد مقاومتی کلیدواژه‌ای است که اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ توسط رهبر معظم انقلاب و در جمع کارآفرینان مطرح شد.

تکیه بر توانمندی‌های داخلی، مقوله‌ای است که در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و راه را برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی و مقابله با تحریم‌ها باز می‌کند.

همچنین توجه به شرایط و امکانات بومی در اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه در رشد اقتصادی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است.

در میان همه تلاش‌هایی که از سوی برخی از جوانان برای حضور در ادارات و کار دولتی وجود دارد، هستند جوانانی که آستین همت بالا زدند و به دنبال رونق اقتصاد کشورشان رفته، همه سختی‌ها را به جان خریده و علاوه‌بر اینکه منبع درآمدی برای خود ایجاد می‌کنند، زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم می‌سازند.

یکی از جوانان بسیجی هفشجانی با سرمایه و زمین اندکی که در اختیار داشته و با کمک بسیج سازندگی نه‌تنها شغلی برای خود دست و پا کرده که توانسته زمینه اشتغال چند تن از جوانان دیگر را نیز فراهم سازد.


در زیر گفت‌وگویی با این جوان شده است که متن آن را می‌خوانید:

این جوانان کارآفرین خود را هیبت‌الله امیرخانی ۳۰ ساله معرفی کرد و افزود: در رشته مهندسی ماشین‌الات کشاورزی تحصیل کردم، بعد از پایان درسم به دنبال شغل بودم اما چون کاری پیدا نکردم مجبور شدم کار ساختمانی انجام دهم و متاسفانه به علت شرایط ساخت و سازها و رکودی که در این مورد به وجود آمد، بعد از مدتی باز بیکار شدم.

وی با اشاره به اینکه بعد از بیکاری تصمیم به ایجاد شغلی برای خودم گرفتم افزود: بنابراین تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده و بعد از پرس و جوهای بسیار به این نتیجه رسیدم که شترمرغ از عرصه‌های سودآور و منطبق بر الگوی اقتصاد مقاومتی است و به همین دلیل به دنبال پرورش شترمرغ رفتم.

امیرخانی تاکید کرد: در ابتدا تصور می‌کردم پرورش شترمرغ کار آسانی باشد، اما وقتی وارد عرصه شدم پی بردم در بین پرورش حیوانات مانند پرواربندی و مولد، پرورش شترمرغ از همه سخت‌تر است.


این بسیجی کارآفرین با بیان اینکه کارم را با ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه و خرید ۵۰ قطعه شترمرغ آغاز کردم، اما بی‌تجربگیم در این عرصه منجربه تلف شدن ۳۰ شترمرغ شد تاکید کرد: در همان ابتدای کار، ضررر و زیان بسیاری را متحمل شدم، اما به لطف خدا مدیریت یک مزرعه بزرگ را بر عهده دارم.

امیرخانی یادآور شد: زمانی که ۳۰ قطعه از شترمرغ‌هایم را از دست دادم شرایط سختی برایم پیش آمده بود اما همین جا بود که با تسهیلات اقتصاد مقاومتی آشنا شدم و توانستم با بهره‌گیری از این تسهیلات مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال وام دریافت کنم و دوباره ۲۶ قطعه شترمرغ خریداری کنم و کارم را ادامه دهم.

این جوان کارآفرین با اشاره به اینکه در ادامه کار ۲۰ قطعه شترمرغ باقی مانده از دوره قبل را فروخته و در دوره جدید اقدام به پرورش جوجه‌های یک روزه کردم بیان داشت: اینجا بود که کارم رونق گرفت و روزبه‌روز توسعه یافت، اما باز هم جا برای پیشرفت وجود دارد و باید با تلاش مضاعف به اهدافی که برای خودم درنظر گرفتم برسم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری بر سر راهش بوده و هنور هم این مشکلات وجود دارند افزود: پزشک مخصوص شترمرغ در این استان حضور ندارد و مجبور هستیم برای درمان از اصفهان پزشک بیاوریم و مجبورم هزینه زیادی باید کنم، به همین دلیل بسیاری از کارها مانند تزریق دارو، درمان و کارهای پیشگیری از بیماری را خودم انجام می‌دهم که در این زمینه تا حدودی راه افتاده‌ام.

این بسیجی کارآفرین اضافه کرد: بازار فروش یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن دست به گریبانیم، چون شهرکرد بازار خوبی ندارد و اگر بخواهیم فروش داشته باشیم باید به استان‌های همجوار مراجعه کنیم و به خاطر بُعد مسافت گوشت را از ما ارزان می‌خرند.


امیرخانی خاطرنشان کرد: در برخی از مسائل مربوط به شترمرغ نه فقط در شهرکرد بلکه در کشور اطلاعات کاملی وجود ندارد، اطلاعات بیشتر در مورد مرغ است و همین اطلاعات بر روی شترمرغ هم پیاده می‌شود درصورتی که این روش برای شترمرغ جواب نمی‌دهد و ممکن است بیماری که مرغ دارد به شترمرغ هم منتقل شود.

وی با بیان اینکه من بعد از یک سال توانستم برنامه غذایی متناسب با شترمرغ بنویسم هر چند کمتر کسی حاضر می‌شود این کار را انجام دهد و باید ریسک کرد و تلفات بالایی دارد، اما من چون تلفات بالایی داشتم و ضرر کردم دلم را به دریا زدم و این جیره را پیاده کردم و خداراشکر در حال حاضر با نصف قیمتی که بقیه دارند جیره می‌نویسند، یکسری مواد را ارزان‌تر از کارخانه خریداری کردم و یک جیره کامل و طبیعی نوشتم.

امیرخانی بیان داشت: نباید در جیره غذایی شترمرغ‌ها از مکمل و سویا استفاده کرد چون کیفیت گوشت را پایین می‌آورد به همین دلیل جیره‌ای که ما داریم روی کیفیت گوشت هم تاثیر داشته و بحمدالله گوشت خوبی تولید می‌شود.


وی یادآور شد: متاسفانه با وجود اینکه گوشت خوبی تولید می‌کنیم اما بازار خوبی نداریم و باید گوشت را به صورت عمده به استان اصفهان با قیمت پایین بفروشیم و یا در شهرکرد به صورت خورده‌فروشی انجام دهیم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ اکنون که برخیاز جوانان وارد عرصه شده و با تلاش خود در زمینه اقتصاد مقاومتی ورود کردن می‌طلبد مسئولان استانی راه را برای کار آن‌ها تسهیل کنند و زمینه فروش محصولات این افراد را فراهم سازند، به این ترتیب جوان کارآفرین بدون وجود دغدغه‌های فکری می‌تواند همه تمرکز خود را برای روی تولید بهتر قرار دهد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۱۰

26 Dec 2019