۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۲۵۰۸
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تاکيد کرد:

با عاملين تخريب امامزاده حمزه علي بلداجي به شدت برخورد مي شود

ميراث فرهنگي استان هيچ گونه نقشي در تخريب امامزاده حمزه علي نداشته و مصمم بر برخورد شديد با عاملان اين جريان است.
با عاملين تخريب امامزاده حمزه علي بلداجي به شدت برخورد مي شود
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بام ايران خبر، بهمن عسکري مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: برخورد جدي و قضايي با عاملان و مسببان تخريب اماکن مشرف به امامزاده حمزه علي و معرفي به مجاري قضايي و انتظامي، در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.

وي با بيان اين که قدمت امامزاده حمزه علي شهر بلداجي از ۴۰۰سال هم فراتر رفته است، اظهار داشت: ضريح و حرم اين امامزاده در دوره هاي قاجار و تيموري بنا گذاشته شده بود که متاسفانه در ۱۹ ارديبهشت امسال توسط افرادي ناشناس تخريب شد.

عسکري افزود: در همين راستا شکايتي از سازمان ميراث فرهنگي، مبني بر تخريب اين بقعه تاريخي و مذهبي طرح شد و در ادامه اين پرونده، محکوميتي براي سازمان اوقاف و امور خيريه صادر شده است.

وي بيان داشت: با برگزاري جلسات ويژه در استانداري و فرمانداري شهرستان بروجن مقرر شد که اوقاف و امور خيريه استان از اين پس هرگونه فعاليت در بقاع متبرکه و اماکن فرهنگي و مذهبي را با استعلام هاي انجام شده و زير نظر مستقيم کارشناس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اجرايي کند.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به اينکه تخريب مکان اين امامزاده بدون اطلاع و آگاهي اين سازمان بوده است، يادآور شد: صبح روز تخريب اين بقعه و پس از با خبر شدن اين سازمان از اين ماجرا، کارشناسان و تيم حفاظت و صيانت به اين محل اعزام مي شوند اما با ورود آن ها از سوي نگهبانان و برخي از مردم، ممانعت مي شود، لحظاتي بعد و با تخريب و آوار برداري کامل اين بنا، ماموران به صحنه وارد مي شوند.

وي گفت: دستگاه هاي نظارتي و امنيتي هم اکنون در حال پيگيري و معرفي مسببان اين تخريب هستند. در اين جا اين سوال پيش مي آيد که چه کسي به اين عوامل اجرايي مجوز تخريب داده است و آيا لودر هايي که در آنجا مشغول به آوار برداري تنها در ۳۰ دقيقه هستند، در رانش يا زلزله و ديگر بلاياي طبيعي هم اينگونه سرعت عمل دارند؟

عسکري در پايان گفت: اميدواريم با دلسوزي و پيگيري مجدانه مسولان استان بتوانيم جلوي اين گونه اقدامات نابخردانه و عمد و شايد ناآگاهانه را گرفته و از تکرار اين گونه خرابکاري هاي ناشايست جلوگيري کنيم.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۴:۰۴

1 Jan 2020