کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تاکيد کرد:

با عاملين تخريب امامزاده حمزه علي بلداجي به شدت برخورد مي شود

30 ارديبهشت 1394 ساعت 9:31

ميراث فرهنگي استان هيچ گونه نقشي در تخريب امامزاده حمزه علي نداشته و مصمم بر برخورد شديد با عاملان اين جريان است.


به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بام ايران خبر، بهمن عسکري مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختیاری در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: برخورد جدي و قضايي با عاملان و مسببان تخريب اماکن مشرف به امامزاده حمزه علي و معرفي به مجاري قضايي و انتظامي، در دستور کار اين سازمان قرار گرفته است.

وي با بيان اين که قدمت امامزاده حمزه علي شهر بلداجي از ۴۰۰سال هم فراتر رفته است، اظهار داشت: ضريح و حرم اين امامزاده در دوره هاي قاجار و تيموري بنا گذاشته شده بود که متاسفانه در ۱۹ ارديبهشت امسال توسط افرادي ناشناس تخريب شد.

عسکري افزود: در همين راستا شکايتي از سازمان ميراث فرهنگي، مبني بر تخريب اين بقعه تاريخي و مذهبي طرح شد و در ادامه اين پرونده، محکوميتي براي سازمان اوقاف و امور خيريه صادر شده است.

وي بيان داشت: با برگزاري جلسات ويژه در استانداري و فرمانداري شهرستان بروجن مقرر شد که اوقاف و امور خيريه استان از اين پس هرگونه فعاليت در بقاع متبرکه و اماکن فرهنگي و مذهبي را با استعلام هاي انجام شده و زير نظر مستقيم کارشناس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اجرايي کند.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به اينکه تخريب مکان اين امامزاده بدون اطلاع و آگاهي اين سازمان بوده است، يادآور شد: صبح روز تخريب اين بقعه و پس از با خبر شدن اين سازمان از اين ماجرا، کارشناسان و تيم حفاظت و صيانت به اين محل اعزام مي شوند اما با ورود آن ها از سوي نگهبانان و برخي از مردم، ممانعت مي شود، لحظاتي بعد و با تخريب و آوار برداري کامل اين بنا، ماموران به صحنه وارد مي شوند.

وي گفت: دستگاه هاي نظارتي و امنيتي هم اکنون در حال پيگيري و معرفي مسببان اين تخريب هستند. در اين جا اين سوال پيش مي آيد که چه کسي به اين عوامل اجرايي مجوز تخريب داده است و آيا لودر هايي که در آنجا مشغول به آوار برداري تنها در ۳۰ دقيقه هستند، در رانش يا زلزله و ديگر بلاياي طبيعي هم اينگونه سرعت عمل دارند؟

عسکري در پايان گفت: اميدواريم با دلسوزي و پيگيري مجدانه مسولان استان بتوانيم جلوي اين گونه اقدامات نابخردانه و عمد و شايد ناآگاهانه را گرفته و از تکرار اين گونه خرابکاري هاي ناشايست جلوگيري کنيم.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب


کد مطلب: 22508

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/22508/عاملين-تخريب-امامزاده-حمزه-علي-بلداجي-شدت-برخورد-مي-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir