۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۲۴۰۰۰
مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري:

انتقاداتي در خصوص واحدهاي صنعتي به ويژه تعطيلي برخي واحدهاي استان وجود دارد

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: اظهارنظرها و انتقاداتي در خصوص واحدهاي صنعتي به ويژه تعطيلي برخي واحدها به گوش مي‌رسد و اين‌طور به نظر مي‌آيد كه شركت شهرك‌ها به نوعي مقصر و يا متولي اين تعطيلي‌ها است؛ در حالي كه رسالت سازماني ما ايجاد فضا و بستر رشد واحدهاي صنعتي است.
انتقاداتي در خصوص واحدهاي صنعتي به ويژه تعطيلي برخي واحدهاي استان وجود دارد
به گزارش جهانبین نیوز، مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص ايجاد زيرساخت ها و توسعه بخش صنعت و حمايت از صنايع کوچک اظهار کرد: يکي از مهمترين وظايف و نقش حاکميتي دولت ها در اقتصاد کشورها ايجاد زيرساخت ها و توسعه بخش صنعت به عنوان مهمترين موتور محرکه اقتصاد مي باشد.

وي افزود: شركت شهرک‌هاي صنعتي استان‌ها نيز به عنوان زيرمجموعه سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با همين هدف، يعني ايجاد و توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي در بخش صنعت، استقرار متمركز صنايع در درون شهرك‌ها و نواحي صنعتي به منظور افزايش سطح خدمات‌رساني و حمايت‌هاي همه‌جانبه از واحدهاي توليدي و صنعتي تاسيس شده‌اند.

رضا گنجي ادامه داد: چهارمحال و بختياري داراي ۲۵ شهرك و نواحي صنعتي مي باشد كه هم اكنون ۲۱ شهرك و ناحيه صنعتي آن با مساحتي بيش از ۳۶۰۰ هكتار در حال واگذاري است و همچنين تاكنون تعداد ۱۵۲۸ فقره قرارداد به مساحت ۶۴۶ هكتار به متقاضيان واگذاري شده كه از اين تعداد ۷۵۸ واحد به بهره‌برداري رسيده و براي بيش از ۱۴۸۳۸ نفر اشتغال‌زايي شده است.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري تصريح‌كرد: از جمله مزيت‌هاي قابل توجه صنايع كوچك اين است كه با سرمايه‌گذاري اندك و در مدت زمان كم ايجاد و به بهره‌برداري مي‌رسند و باعث ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در منطقه محل اجراي طرح مي‌شوند.

وي ادامه داد: اين واحدها در مقابل نوسانات و اتفاقات قدرت چنداني ندارند و به همين دليل دولت در چهارچوب برنامه‌هاي حمايتي اقدامات توانمندسازي مانند توسعه خوشه‌هاي صنعتي، برگزاري تورهاي صنعتي و حمايت از حضور واحدها در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي است.

گنجي از جمله موارد ديگر را ايجاد مراكز و مجتمع‌هاي فن‌آوري و كسب و كار به منظور استقرار مشاورين در خدمت‌رساني به واحدهاي صنعتي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي، مهارتي، مديريتي و كارآفريني به منظور ارتقاء سطح دانش مديران و كاركنان واحدها دانست.

وي ادامه داد: پرداخت تسهيلات در قالب كمك‌هاي فني و اعتباري و نوسازي صنايع و تامين كسري وثايق از طريق صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع كوچك از وظايف سازماني اين شركت است.

مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري در ادامه به برنامه‌هاي آينده شركت اشاره و خاطرنشان‌كرد: ايجاد و تكميل زيرساخت‌هاي لازم از شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان و فازهاي توسعه اين شهرك‌ها با هدف ايجاد فضاي لازم جهت استقرار صنايع، به‌سازي زيرساخت موجود مستهلك شده در شهرك‌ها، ايجاد مراكز خدماتي و رفاهي همچون شعبه‌هاي بانكي، دفاتر بيمه و مراكز آتش‌نشاني، واگذاري اداره امور شهرك‌ها و نواحي صنعتي به شركت‌هاي خدماتي متشكل از مديران واحدهاي صنعتي با هدف ايجاد انسجام و استفاده از نظرات اجرايي و مشاركت بيشتر اهالي صنعت در تصميم‌سازي و تصميم‌گيري‌ها از جمله اين برنامه‌ها است.

رئيس هيات مديره شركت شهرك‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري اظهاركرد: ايجاد كارگاه‌هاي صنعتي به صورت انبوه با هدف رونق كسب و كارهاي كارگاهي و كوچك و حمايت از كار آفرينان و جوانان كم‌بضاعت، اجراي طرح زيباسازي شهرك‌هاي صنعتي به منظور ايجاد محيط با نشاط و شاداب، ارتقاء سطح دانش فني و علمي مديران واحد صنعتي از برنامه هاي شهرک صنعتي است.

وي ادامه داد: ايجاد انسجام لازم در ميان صنايع، ايجاد خوشه‌هاي صنعتي ، برپايي نمايشگاه‌هاي استاني هدفمند با رويكرد توسعه بازار، عقد و انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي همكاري بين اين شركت و دانشگاه هاي مادر، ايجاد شبكه بازارهاي داخلي و شركت نمودن واحدها و توليدكنندگان نمونه استان در نمايشگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي از ديگر برنامه‌هاي اين شرکت است.

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري درخصوص مسايل موجود در شهرك‌ها و نواحي صنعتي استان اظهار کرد: بخش مهمي از اين مسائل بر عهده شركت شهرک هاي صنعتي است اما بخشي ديگر از مسايل درون شهرك‌ها به ويژه مسايل مديريتي و داخلي واحدهاي صنعتي‌ از حيطه وظايف و اختيارات اين شرکت خارج است.

وي ادامه داد: اظهارنظرها و انتقاداتي در خصوص واحدهاي صنعتي و به ويژه تعطيلي برخي واحدها به گوش مي‌رسد و اين‌طور به نظر مي‌آيد كه شركت شهرك‌ها به نوعي مقصر و يا متولي اين تعطيلي‌ها است؛ در حالي كه رسالت سازماني ما ايجاد فضا و بستر رشد واحدهاي صنعتي است.

گنجي افزود: اگر مردم محصولات توليدي استان را خوب بشناسند قطعا از اين محصولات به خوبي استفاده خواهند كرد؛ امسال نيز نمايشگاه توانمندي‌هاي توليدي استان با حضور توليدكنندگان داخلي و خارج از شهرك‌ها را برگزار خواهيم کرد تا واحدها يكديگر را بشناسند و مردم نيز در بازديدها كالاي خود را با قيمت مناسب تهيه كنند.

مديرعامل شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه آنچه در جامعه شاهد آن هستيم مشکل بيکاري حال حاضر استان عليرغم پتانسيل هاي موجود مي باشد گفت: پيشنهاد ما براي بهبود وضعيت اشتغال ايجاد شبکه هاي کارآفريني در قالب تعاوني ها و بنگاه هاي اقتصادي کوچک و پرهيز از انباشت منابع مالي در بانکها و هدايت اين سرمايه ها به سمت فعاليت هاي اقتصادي توليد گرا در رونق فضاي کسب و کار است و توليد يکي از موثرترين راههاي برون رفت از وضعيت موجود و حل مشکل بيکاري جامعه مي باشد.

وي اظهار داشت: توسعه اقتصادي و رونق توليد و ايجاد اشتغال مطمئناً نيازمند يک حرکت و عزم مردمي است و ميتوان با يک عزم همگاني شاهد حرکتي جهادي و جهش در حل مشکل بيکاري استان باشيم.

رئيس هيات مديره شرکت شهرکهاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: شرکت شهرکهاي صنعتي خوزستان با توجه به مشوق هاي لازم و معافيت هايي که وجود دارد با تمام توان چتر حمايتي خود را بر روي فعاليت هاي صنعتي ، فعالان اقتصادي، کارآفرينان و جوانان مبتکر خواهد گشود.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۴:۰۲

5 Jan 2020