۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۳۶۵۶۶

عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد!/ سياست عربستان، قطر را به ايران نزديک کرد

فعال سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: سوق دادن کشور قطر به سمت ايران زمينه خوبي را از نظر سياسي فراهم کرد.
عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد!/ سياست عربستان، قطر را به ايران نزديک کرد
به گزارش جهانبین نیوز  ؛ احمد شيراني فعال سياسي در چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر ؛ با اشاره به اينکه کشورهاي حوزه خليج فارس بعد از عمان بهترين روابط را طي سال هاي گذشته با قطر داشته اند اظهار کرد: فشار هاي عربستان موجب شد روابط بين کشورهاي حوزه خليج فارس نوسان داشته باشد .

وي تصريح کرد: مسئله اي که بين کشورهاي عربي به وجود آمد موجب شد که قطر به سمت ايران سوق داده شود.

شيراني با اشاره به اينکه سوق دادن کشور قطر به سمت ايران زمينه خوبي را از نظر سياسي فراهم کرد اذعان داشت: يکي اينکه مي توان از ظرفيت قطر در مباحث منطقه اي استفاده و دوم اينکه قطر کشوري است که همه اقلام مورد نيازش را تامين مي کند.

وي با بيان اينکه اين تحريم موجب شد زمينه اقتصادي خوبي براي محصولات ايران فراهم شود اذعان داشت: در حال حاضر ترکيه بيشتر از اين ظرفيت استفاده مي کند .

شيراني ادامه داد: وزارت امور خارجه ما بايد بتواند حوزه اقتصادي را فعال کند و با هماهنگي دستگاه هاي اقتصادي بتواند بازار قطر را در بر بگيرد وعلاوه بر وضعيت سياسي از وضعيت اقتصادي کشور قطر هم بتواند استفاده کند .

وي اذعان داشت : در حال حاضر چيزي که واضح است و اقتصاد ايران را در برميگيرد که ميتواند از اين موضوع بهره هم ببرد صرفا" تردد هوايي پروازهاي قطر است يعني مسير هوايي که ايران در اختيار آن ها قرار داده است.

شيراني با اذعان بر اينکه در حال حاضر نبايد از محصولات مواد غذايي به خصوص محصولات کشاورزي استفاده شود عنوان کرد: در حال حاضر ترکيه بازار محصولات مواد غذايي و به خصوص محصولات کشاورزي را پر کرده است.

در کنار اهداف سياسي از حوزه اقتصادي غافل نشويم

فعال سياسي در چهار محال و بختياري با تاکيد بر اينکه در حال حاضر اوضاع منطقه که دو قطبي بين ايران و عربستان است خاطر نشان کرد: کشورهاي ايران و عربستان هرکدام به دنبال يارگيري هستند اما ما بايد از کوچکترين اختلاف بين کشورهاي عربي براي پيشبرد اهداف منطقه اي خود استفاده کنيم و در کنار اهداف سياسي از حوزه اقتصادي نيز غافل نشويم.

شيراني يادآور شد: يکي از ايراداتي که وزير امور خارجه ما دارد اين است که معاونت اقتصادي فعال نداشته و سفارت ها نتوانستند منابع اقتصادي ما را در حوزه ديپلماسي تعريف کنند .

وي اظهار کرد: اين يک فرصت را فراهم کرده است که وزارت امور خارجه بتوانند از ظرفيت هاي تجارت و اقتصاد هم افزايي داشته باشند و در کنار اينکه ايران صرفا" براي انتقال مواد ترکيه و کشورهاي ديگر به صورت هوايي به قطر وارد شود و خود قطر بايد بتواند جاي محصولات با کيفيت را باز کند.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۴:۵۷

31 Dec 2019