۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۱۶۹۶
مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن‌الحسن:

وظیفه وزیر ارشاد جلوگیری از نفوذ فرهنگی است

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع)؛ گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد باید در بخش‌های مختلف، جلوی نفوذی را که امروز رهبر معظم انقلاب درباره آن هشدار می‌دهند را بگیرد.
وظیفه وزیر ارشاد جلوگیری از نفوذ فرهنگی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر علم‌الهدی مدیر مرکز آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، درباره انتخاب وزیر جدید فرهنگ و ارشاد، گفت: یکی از مهمترین دلایل شکوفایی و تاسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله انقلاب فرهنگی در جامعه مسلمان کشورمان بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) یک انقلاب فرهنگی بود نه انقلاب سیاسی و یا انقلاب اقتصادی، امام راحل یک جریان فرهنگی را در میان مردم راه‌اندازی کردند که به مرور در دل‌های مردم جوانه زده و در نهایت به یک آتشفشان علیه رژیم ۵۰ ساله منحوس پهلوی تبدیل شد.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع)؛ ادامه داد: به همین منوال با نگاه‌های فرهنگی و ارزشمند مردم مسلمان هشت سال دفاع مقدس به بهترین شکل مدیریت شد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی عنوان کرد: این که ملت مسلمان ایران مظلومانه و غریبانه در مقابل ارتش‌های دنیا ایستاد، پیروز و سربلند از جنگ تحمیلی بیرون آمد به دلیل نوع نگاه فرهنگی رزمندگان ما حتی به مسائل جنگ بود.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگ جامعه نقش بسیار تاثیرگذار دارد، اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد وظیفه دارد فرهنگ اصیل اسلامی را به مخاطبان منتقل کند و نگاهبان انقلاب شکوهمند اسلامی باشد از این رو وزیر فرهنگ از جایگاه ویژه‌ای در ادبیات انقلابی برخوردار است.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع) درباره مهمترین شاخصه‌ وزیر فرهنگ و ارشاد ابراز کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد باید برای فرهنگ‌سازی نسل چهارم و پنجم انقلاب برنامه داشته باشد و از گذاره‌های اصیل دینی به صورت موثر دفاع کرده و احکام دین در جامعه اجرا کند.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: وزیر فرهنگ می‌تواند در بخش‌های مختلف، جلوی نفوذی را که امروز رهبر معظم انقلاب درباره آن هشدار می‌دهند را بگیرد، مهمترین نگاهبان در برابر شبیخون فرهنگی و نفوذ دشمنان شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در خط مقدم جبهه مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمن قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری تلاش دارند که به اردوگاه امت اسلامی نفوذ کرده و آن را از درون تهی کنند؛ ابراز کرد: از این جهت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باید شخصی باشد که بتواند نظرات بسیار ارزشمند و دقیقی بر این مسائل داشته و اجازه نفوذ را ندهد.

مدیر مرکز آموزش عالی قاسم‌بن الحسن(ع)؛ با اشاره به شاخصه‌ دیگر وزیر فرهنگ و ارشاد، عنوان کرد: بصیرت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است، وزیر فرهنگ و ارشاد باید نقشه‌های شوم جنایتکاران امروز دنیا را دقیقا بشناسد و ترفندهای آنها را به دقت رصد کند و به لبخندهای مزحک دشمنان دین دل خوش نکند، رفتار و عملکرد دشمنان را زیر ذره‌بین بگذارد و مورد تحلیل و بررسی قرار دهد و برای بدل زدن به دشمنان برنامه مدون و قابل دفاع داشته باشد.

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: امروز فضاهای مجازی، سینما، رمان، داستان، طنز، کتاب، نشریات و جراید بخش‌های مهمی است که در فرهنگ‌های ملل مختلف تاثیرگذار است؛ وزیر فرهنگ باید با تمام ترفندهایی که دشمن با بهره‌گیری از فنون و نرم‌افزارهای روز برای مبارزه با انقلاب اسلامی پیش می‌آید آشنایی داشته و برای مقابله با آن برنامه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما با شهدا، جانبازان و خانواده معظم شهدا شناخته می‌شود امروز انقلاب اسلامی با پایداری‌ها و پایمردی‌های رادمردان و مدافعان حرم شناخته ‌می‌شود، یکی از مهمترین راهکارها و دستورالعمل‌های کاری وزیر فرهنگ است که فرهنگ جهاد، شهادت و مقاومت را در جای جای برنامه‌ریزی‌های کلان کشور ساری و جاری کند؛ و ضمن حفظ آداب و رسوم ایرانی ما ایرانیها تمام ارزش‌های دینی و مذهبی ملت ایران را به عنوان شاخص‌های مهم انقلاب اسلامی به رخ دشمن بکشد و روی آن پافشاری و اصرار داشته باشد و برای نسل‌های انقلاب ارائه کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۸:۲۹

1 Jan 2020