۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۸۶۳۶
معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري:

مسئولين در فراهم کردن بسترهاي لازم گردشگري اقدامات لازم را انجام دهند

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري تمامي تلاش خود را براي استقبال، حمايت و فراهم کردن بستر لازم براي ورود و ماندگاري گردشگر در اين استان بکار گرفته‌اند.
مسئولين در فراهم کردن بسترهاي لازم گردشگري اقدامات لازم را انجام دهند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، خدابخش مرادي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در جمع راهنمايان تورهاي گردشگري ايران در شهرکرد اظهار کرد: امنيت براي گردشگر يکي از مولفه‌هاي مهم در جذب و ماندگاري گردشگر در هر منطقه است و چهارمحال و بختياري به لحاظ کاهش جرايم و نبود جرايم خشن، جزء امن‌ترين استان‌هاي کشور محسوب مي‌شود.

وی با بيان اينکه مهمان‌نوازي و همراهي مردم چهارمحال و بختياري و فراهم بودن زيرساخت‌هاي گردشگري از ديگر مولفه‌هاي جذب و ماندگاري گردشگر در اين استان است گفت: مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري تمامي تلاش خود را براي استقبال، حمايت و فراهم کردن بستر لازم براي ورود و ماندگاري گردشگر در اين استان بکار گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينکه وجود قوميت‌هاي مختلف، شرايط آب و هوايي، قابليت‌هاي فرهنگي، تاريخي، صنايع دستي و گردشگري، توريسم ورزشي، پزشکي، روستايي فرهنگي و اکوتوريسم در اين استان، چهارمحال و بختياري به عنوان قطب گردشگري کشور مطرح کرده است افزود: هم‌اينک طرح جامع گردشگري چهارمحال و بختياري تدوين شده و در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري، اين استان قطب گردشگري کشور مطرح شد.

در ادامه مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين نشست به تشريح جاذبه‌هاي کم‌نظير تاريخي، فرهنگي، طبيعي، عشايري و سوغات در چهارمحال و بختياري اين استان پرداخت و گفت: وجود زيرساخت‌هاي گردشگري، ۱۱ موزه صنايع دستي، ۶۳۰ اثر ثبتي ميراث فرهنگي و ۸۵۰ نقطه و کانون گردشگري در چهارمحال و بختياري، قابليت‌هاي فراواني را براي ورود گردشگر به اين استان فراهم کرده است.

بهمن عسگري سوادجاني افزود : حدود ۱۰۰ نفر راهنمايان تورهاي گردشگري از استان‌هاي سراسر کشور با پوشش محلي براي ديدن از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي چهارمحال و بختياري از روز چهارشنبه به مدت سه روز در اين استان اقامت دارند.

نماينده راهنمايان تورهاي گردشگري نيز در اين ديدار گفت: راهنمايان تورهاي گردشگري سراسر کشور با هدف شناسايي و معرفي قابليت‌هاي جذب گردشگر به استان چهارمحال و بختياري سفر کردند.

محسن کاتب ادامه داد: دولت به دنبال گسترش صنعت گردشگري و رسيدن به اقتصادي پايدار و مولد از اين بخش است ولي زيرساخت‌هاي گردشگري در استان‌ها محدود و داراي مشکلاتي است.

به گفته وي، با فراهم شدن ديدار۶ گردشگر از جاذبه‌هاي گردشگري هر منطقه، براي يک نفر شغل ايجاد مي‌شود.

کاتب ادامه داد: کشور ايران داراي قابلیت‌هاي فراوان در تمامي بخش‌هاي فرهنگي، مذهبي، تاريخي، طبيعي و صنايع دستي براي جذب گردشگر داخلي و خارجي است ولي به دليل ضعف تبليغات گردشگري، اين صنعت در کشور پويا نيست


انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۲:۰۳

26 Dec 2019