کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري:

مسئولين در فراهم کردن بسترهاي لازم گردشگري اقدامات لازم را انجام دهند

6 خرداد 1395 ساعت 11:52

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري تمامي تلاش خود را براي استقبال، حمايت و فراهم کردن بستر لازم براي ورود و ماندگاري گردشگر در اين استان بکار گرفته‌اند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، خدابخش مرادي معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري در جمع راهنمايان تورهاي گردشگري ايران در شهرکرد اظهار کرد: امنيت براي گردشگر يکي از مولفه‌هاي مهم در جذب و ماندگاري گردشگر در هر منطقه است و چهارمحال و بختياري به لحاظ کاهش جرايم و نبود جرايم خشن، جزء امن‌ترين استان‌هاي کشور محسوب مي‌شود.

وی با بيان اينکه مهمان‌نوازي و همراهي مردم چهارمحال و بختياري و فراهم بودن زيرساخت‌هاي گردشگري از ديگر مولفه‌هاي جذب و ماندگاري گردشگر در اين استان است گفت: مسئولان ارشد چهارمحال و بختياري تمامي تلاش خود را براي استقبال، حمايت و فراهم کردن بستر لازم براي ورود و ماندگاري گردشگر در اين استان بکار گرفته‌اند.

وي با اشاره به اينکه وجود قوميت‌هاي مختلف، شرايط آب و هوايي، قابليت‌هاي فرهنگي، تاريخي، صنايع دستي و گردشگري، توريسم ورزشي، پزشکي، روستايي فرهنگي و اکوتوريسم در اين استان، چهارمحال و بختياري به عنوان قطب گردشگري کشور مطرح کرده است افزود: هم‌اينک طرح جامع گردشگري چهارمحال و بختياري تدوين شده و در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري، اين استان قطب گردشگري کشور مطرح شد.

در ادامه مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان نيز در اين نشست به تشريح جاذبه‌هاي کم‌نظير تاريخي، فرهنگي، طبيعي، عشايري و سوغات در چهارمحال و بختياري اين استان پرداخت و گفت: وجود زيرساخت‌هاي گردشگري، ۱۱ موزه صنايع دستي، ۶۳۰ اثر ثبتي ميراث فرهنگي و ۸۵۰ نقطه و کانون گردشگري در چهارمحال و بختياري، قابليت‌هاي فراواني را براي ورود گردشگر به اين استان فراهم کرده است.

بهمن عسگري سوادجاني افزود : حدود ۱۰۰ نفر راهنمايان تورهاي گردشگري از استان‌هاي سراسر کشور با پوشش محلي براي ديدن از جاذبه‌هاي طبيعي، تاريخي و فرهنگي چهارمحال و بختياري از روز چهارشنبه به مدت سه روز در اين استان اقامت دارند.

نماينده راهنمايان تورهاي گردشگري نيز در اين ديدار گفت: راهنمايان تورهاي گردشگري سراسر کشور با هدف شناسايي و معرفي قابليت‌هاي جذب گردشگر به استان چهارمحال و بختياري سفر کردند.

محسن کاتب ادامه داد: دولت به دنبال گسترش صنعت گردشگري و رسيدن به اقتصادي پايدار و مولد از اين بخش است ولي زيرساخت‌هاي گردشگري در استان‌ها محدود و داراي مشکلاتي است.

به گفته وي، با فراهم شدن ديدار۶ گردشگر از جاذبه‌هاي گردشگري هر منطقه، براي يک نفر شغل ايجاد مي‌شود.

کاتب ادامه داد: کشور ايران داراي قابلیت‌هاي فراوان در تمامي بخش‌هاي فرهنگي، مذهبي، تاريخي، طبيعي و صنايع دستي براي جذب گردشگر داخلي و خارجي است ولي به دليل ضعف تبليغات گردشگري، اين صنعت در کشور پويا نيست


انتهاي پيام/1026ج


کد مطلب: 28636

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/28636/مسئولين-فراهم-کردن-بسترهاي-لازم-گردشگري-اقدامات-انجام-دهند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir