۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۳۴۵۷۶
امام جمعه شهرکرد:

مردم باور کردند که سرنوشت کشورشان به دست خودشان است

نماينده ولي فقيه در استان گفت: يک دستاورد مهم آن اينست که مردم باور کردند که سرنوشت کشورشان به دست خودشان است. مردم با آن انگيزه و باورشان مي آيند پاي صندوق رأي؛ درصد مشارکت و شخصي که بيرون مي آيد مشخص مي شود.
مردم باور کردند که سرنوشت کشورشان به دست خودشان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ حجت الاسلام و المسلمين محمد علي نکونام نماينده ولي فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد در خطبه اول نماز جمعه ضمن حمد و سپاس خداوند مردم را به تقواي الهي توصيه کرد.

محمد علي نکونام در خطبه دوم خود به مسئله جمعيت اشاره کرد و گفت توجه به اين مسئله يک امر بسيار خطير است.پرداختن به اين موضوع که کشور در آينده نبايد رو به پيري برود بسيار ضرورت دارد. در خرداد سال ۱۳۵۹ محاصره اقتصادي ايران آغاز شد؛ اين خيلي عجيب است. ۳۶ سال است که در محاصره اقتصادي آمريکا هستيم. در اين ۳۶ سال رشد کرديم يا عقب مانديم؟ از فرصت هاي موجود جهت رشد و بالندگي بايد استفاده کرد. حتماً محاصره و تحريم فرصت و ظرفيت خوبي است براي رشد.

وي در ادامه به موضوع سوم خرداد و مقاومت مردم شريف دزفول اشاره کرد و گفت: اين دو روز از روزهاي نشان دهنده پويايي تاريخ ماست. اين ها درس هاي همدلي و همراهي و لبيک گويي به فرمان امام راحل(ره) است. دشمن خجل شد، دشمن رانده شد؛ هر جاي ديگر هم که ما اين فرمول را پيش گرفتيم رشد کرديم. خرمشهر و فتح خرمشهر يک الگوي زيباست.


نکونام عنوان کرد: مي دانيد مردم با مقاومتشان چه کردند؟ نماز جمعه شان يک هفته ترک نشد و خوزستان را خالي نکردند. صدام دنبال دور زدن خوزستان بود. دزفولي ها ايستادند. در آن دوران ۱۷۶ موشک بر سرشان ريختند و امثال اين ها. ۲۶۰۰ شهيد تقديم کردند ولي ايستادند، ۴۵۲ آزاده تقديم کردند ولي ايستادند.

امام جمعه شهرکرد بيان داشت: دزفول پايتخت مقاومت ايران ناميده شد؛ البته به راحتي هم مقاومت نکردند. انقلاب ما به مقاومت نياز دارد؛ تداوم انقلاب ما در همه عرصه ها نيازمند مقاومت است. دشمن در پي آنست که ما را سست و بي اراده کند و ما را تسليم اراده هاي شيطاني کند. مقاومت تنها راه ادامه مسير انقلاب است.

نماينده ولي فقيه در استان به دستاوردهاي مهم انقلاب اشاره کرد و گفت: يک دستاورد مهم آن اينست که مردم باور کردند که سرنوشت کشورشان به دست خودشان است. مردم با آن انگيزه و باورشان مي آيند پاي صندوق رأي؛ درصد مشارکت و شخصي که بيرون مي آيد مشخص مي شود.

نکونام در ادامه ضمن تبيين سند ۲۰۳۰ گفت: مقام معظم رهبري با دغدغه و نگراني اين موضوع را تبيين کردند. خود دولت بعد از تذکر حضرت آقا جلوي آن را گرفتند. آقايون به خاطر اينکه نگاه هاي بيروني دارند، نگاه دروني را کنار گذاشتند و امضاء کردند. فرهنگيان ما مسئولشون جداست؛ فرهنگيان ما جايگاهشان نبايد مخدوش بشود.

وي در پايان تصريح کرد: فرهنگيان ما رشيد و متعهدند و کم نداريم خروجي هاي متعهد و خودشان هم قطعاً جلوي اين مباحث را مي گيرند و اين دغدغه را داشته و دارند که پرورش را در ظرف اسلام و انقلاب انجام دهند.


انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۸:۵۶

8 Feb 2020