۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد مطلب : ۳۱۹۳۹
شهيد مدافع حرم احمد قاسمي‌کراني

رسم عاشقي و دلدادگي مرز سرزمين نمي شناسد/ هر جا ناله مظلومي به گوش رسد آنجا مرز تشيع است

شهداي مدافع حرم امروز به ما معني مرز، سرزمين، غيرت، ناموس، کربلا و هزاران واژه ارزشمند ديگر را يادآوري کردند، و به همگان گفتند امروز مرز ما شلمچه و چذابه نيست و رسم عاشقي و دلدادگي مرز سرزمين نمي شناسد.
رسم عاشقي و دلدادگي مرز سرزمين نمي شناسد/ هر جا ناله مظلومي به گوش رسد آنجا مرز تشيع است

به گزارش جهانبین نیوزبه نقل از  مشکات برين شهيد مدافع حرم احمد قاسمي‌کراني فرزند دلاور متولد شهرستان فارسان است،وي در تاريخ 1369/02/02 پا به دنيا نهاد که در راه دفاع از حرم عقيله بني هاشم حضرت زينب کبري(س) در شهر حلب سوريه ،منطقه عملياتي زيتان به شهادت رسيد.

احمد پس از معرفي از گردان فتح به تيپ پانزده تکاوري امام حسن مجتبي(ع) در بهبهان رفت و آموزش هاي تخصصي لازم را با مسوليت آرپي چي زن  زير نظر مربيان و تکاوران نيروي زميني سپاه ديدند و در سحرگاه 25 آبان  ماه سال جاري به سوريه اعزام شدند .

شهيد احمد قاسمي از سال 1387 تا اوايل سال 1393 در رشته مهندسي مکانيک گرايش سيالات دانشگاه آزاد اسلامي واحد مجلسي ره  استان اصفهان مشغول به تحصيل بود و به مدت 4 سال مسئوليت نيروي انساني بسيج حوزه بسيج دانشجويي شهيد باکري ناحيه شهرستان مبارکه بوده است.

 


احمد در همه عرصه هاي علمي، فرهنگي، جهادي و اعتقادي نمونه و زبانزد بود

حاج بيگم قاسمي مادر شهيد در مصاحبه با مشکات برين گفت: احمد دوم ارديبهشت سال 1369 در روستاي کران از توابع شهرستان فارسان همزمان با ولادت رسول اکرم(ص) به دنيا آمد. دوران دبستان خود را در روستاي کران و پس از مهاجرت خانواده به شهرکرد سال سوم راهنمايي را در مدرسه شهيد معلم شهرکرد و سال اول دبيرستان را در مدرسه شهيد استکي شهرکرد سپري کرد و پس از آن هنرستان سيد احمد خميني در رشته مکانيک مشغول به تحصيل شد و ديپلم خود را از آنجا دريافت کرد.

مادر شهيد افزود: احمد يک سال را نيز در پيش دانشگاهي فرهنگ در رشته رياضي گذراند تا بتواند در مقاطع بالاتر در دوره کارشناسي شرکت کند وسال بعد در دانشگاه آزاد شهر مجلسي در رشته مهندسي مکانيک گرايش سيالات مشغول به تحصيل شد و از اين دانشگاه مدرک کارشناسي خود را اخذ نمود و بعد از گذراندن دوران سربازي در تهران و شهرستان شوشتر در رشته دانشگاهي خود درمقطع کارشناسي ارشد در سه حوزه دانشگاهي مازندران،شيراز و اصفهان قبول شد که در دانشگاه شيراز ثبت نام کرد و قرار بود در بهمن ماه امسال(1394) در اين دانشگاه مشغول به تحصيل شود اما برگشت و گفت ترم بعد به دانشگاه ميروم.

مادر شهيد گفت: به من گفت مادر من ميخواهم به عنوان مدافع حرم باشم و از زائران اهل بيت(ع) دفاع کنم به او گفتم اشکالي ندارد اما با من در تماس باش او لبخندي زد و گفت چشم مادر اما بد نيست در فاميلمان هم يک شهيد داشته باشيم آن روز من حرف احمد را جدي نگرفتم تا اينکه با اختيار کامل و علاقه بسيار ترجيح داد که با رفتن به خوزستان و ثبت نام جهت اعزام به سوريه و دفاع از حرم حضرت زينب(س) جان با ارزش خود را فدا کند.

مادر شهيد با اشاره به فعاليتهاي شهيد در عرصه جهاد سازندگي گفت: اردوهاي طرح هجرت مناطق دورافتاده استان اصفهان در پشت کوه هاي فريدون شهر و مناطق محروم استان کهگيلويه و بوير شهيد بزرگوار در مدت هاي پست شبانه روزي  فعاليت هاي خالصانه ميکرد .

وي با بيان اينکه احمد در همه عرصه هاي علمي، فرهنگي، جهادي و اعتقادي نمونه و زبانزد بود بيان داشت: همزمان با گرفتن مدرک مهندسي مکانيک در دوره هاي پيشرفته علمي در بحث نانو کامپوزيت ها فني مهندسي  و دوره هاي انجمن علمي فعاليت زيادي داشتند و مدارک ايشان موجود است .



خوبي و اخلاص و صداقت در عمل از شاخصه هاي اين شهيد بزرگوار بود

خواهر شهيد در مصاحبه با مشکات برين گفت: خوبي و اخلاص و صداقت در عمل از شاخصه هاي اين شهيد بزرگوار بود. احمد هميشه لبخند منحصر بفردي داشتند و اکثرکساني که وي را مي شناختند گاهي بدزباني از ايشان نديدند . او به برادران و خواهرانش احترام ميگذاشت و هميشه گوش به فرمان خانواده بود .

خواهر شهيد احمد قاسمي افزود: روحيه خوب و دوستانه اي داشت براي اينکه مادرم را آماده کند به مادر مي گفت در فاميل شهيد نداريم کاش ما هم يک شهيد داشتيم و مادر تو بايد روحيه مادر ئهب را داشته باشي.

خود را براي شهادت آماده کرده بود وصيت نامه اش را از قبل نوشته بود و چند سالي بود کارت اهداء عضو داشت. در طول عمر کوتاهش کسي را از دست خود ناراحت نکرد و قبل از اينکه به سوريه برود به همه فاميل سر زد از قبل همه کارهايش را انجام داده بود و مدارکش را اماده کرده بود و فقط با قصد و نيت شهادت رفت.

 

 


جان شيرينش را فداي حضرت زينب (س) نمود

 

ضرغام بهزادي همرزم شهيد احمد قاسمي با بيان خاطره اي از شهيد پرداخت و خاطرنشان کرد: وقتي در اردو بوديم گهگاهي بود که بچه ها از کار خسته مي شدند و کم مي آوردند ولي احمد قاسمي هر وقت از کار بر مي گشت هنوز شوق رفتن داشت و نزد من مي آمد و مي گفت چه کاري هست که انجام بدهم.

همرزم شهيد قاسمي تصريح کرد: بعد از فارغ التحصيلي از دانشگاه وقتي که بحث دفاع از حرم حضرت زينب (س) پيش آمد وقتي با ايشان موضوع را در ميان گذاشتم با اينکه براي انجام کار به عسلويه مي خواست برود، با بصيرت تمام مشتاقانه به بهبهان آمد و خودش را به کاروان عاشقان اهل بيت رساند و آماده دفاع شد.

 بهزادي شهيد قاسمي را اولين شهيد گردان فتح بهبهان ناميد و اضافه کرد: شهيد قاسمي در شهريورماه  94 به بهبهان آمد و در جلسات توجيهي و آموزشي گردان هاي فتح شرکت نمود و در بعد از فراگيري مسائل نظامي وارد تيپ تکاوري امام حسن مجتبي (ع) شد و از طريق گردان امام حسين (ع) استان خوزستان به سوريه براي نبرد با حرام ترين و پست ترين انسان ها اعزام شد تا اينکه در يکي از درگيري ها بر اثر ترکش خمپاره به ارزوي هميشگي خود رسيد و جان شيرينش را فداي حضرت زينب (س) نمود.




 

اين روزها در سالگرد شهادت اين شهيد بزرگوار باز هم بر ما ثايت شد که شهداي مدافع حرم امروز به ما معني مرز، سرزمين، غيرت، ناموس، کربلا و هزاران واژه ارزشمند ديگر را يادآوري کردند، و به همگان گفتند امروز  مرز ما  شلمچه و چذابه نيست و رسم عاشقي و دلدادگي مرز سرزمين نمي شناسد، امثال شهيد قاسمي رفتند تا بگويند هر جا ناله مظلومي به گوش رسد آنجا مرز تشيع است و بايد لبيک گفت، رفتند تا بگويند در اين ديار هنوز شيرمردان و شيرزنان بزرگي هستند تا اجازه هتاکي و جسارتي به روبه دلان و شغالان دنياي استکبار ندهند که حتي فکر تجاوز به خاک ما از فکرشان براي لحظه اي خطور نکنند.روحشان شاد راهشان پر رهرو.


انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۲:۰۲

31 Dec 2019