۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد مطلب : ۳۵۵۷۵
امام جمعه شلمزار:

مدرک بي مهارت هيچ دردي را دوا نمي کند/ منتظر عکس العمل قاطع مسئولان کشور در قبال عهد شکنی آمریکا هستیم

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار به اهميت دانش اندوزي، عهد شکني آمريکا در مساله برجام، لزوم حل اختلاف کشاورزان شلمزار و دستنا و مذمت تجمل گرايي مطالبي را ايراد نمود.
مدرک بي مهارت هيچ دردي را دوا نمي کند/ منتظر عکس العمل قاطع مسئولان کشور در قبال عهد شکنی آمریکا هستیم
به گزارش جهانبین نیوز، به نقل از کيار بيدار حجت الاسلام عباسعلي سلطانزاده در خطبه هاي نماز جمعه ششمين روز از مردادماه ۱۳۹۶ با اشاره به مهمترين اتفاقات هفته گذشته و مهمترين مناسبت هاي پيش رو در هفته آتي گفت: متاسفانه در سال هاي اخير کشور ما به بيماري مزمن و خطرناکي به نام مدرک گرايي دچار شده است، عده اي به خيال اينکه موفق به اخذ مدرک ليسانس، فوق ليسانس يا حتي دکتري شده اند فکر مي کنند به پايان زمان يادگيري رسيده اند و ديگر نيازي به فراگيري علم و دانش و آموزش بيشتر ندارند که اين مساله آفتي براي کشور شده است و متاسفانه فارغ التحصيلاني از دانشگاه ها وارد جامعه شده اند که اغلب کوچکترين مهارتي حتي در زمينه رشته تحصيلي خود ندارند.

وي با انتقاد از اين مساله گفت: آموزش هاي فني و حرفه اي در کنار تحصيلات کلاسيک دانشگاهي فرصت مناسبي براي کسب مهارت هاي لازم است تا آينده سازان آينده کشور افرادي ماهر و تحصيلکرده باشند.

امام جمعه شلمزار، ششم مردادماه روز آموزش‌هاي فني وحرفه اي و هفته ملي ترويج مهارت و کارآفريني را به پرسنل خدوم سازمان فني و حرفه اي تبريک گفت.

حجت الاسلام سلطانزاده در ادامه به مصوبات هفته گذشته دولت آمريکا در زمينه برجام اشاره کرد و گفت: آمريکا رسما برجام را نقض کرد و حتي قوانيني هم براي چگونگي عبور از آن وضع شد اما هنوز برخي در داخل کشور باور نکرده اند که آمريکا همچون گذشته پيمان شکني کرد.

وي با اشاره به روشنگري هاي رهبر در آغاز مذاکران برجام که فرمودند: «من به اين مذاکرات خوشبين نيستم» گفت: با اينکه در همان آغاز رهبر انقلاب با پرده برداري از نتيجه مذاکرات دولت را از انجام مذاکرات و کرنش در برابر دشمنان منع نمودند اما اصرار دولتمردان باعث انجام مذاکرات شد و اکنون آمريکا که خود را سردمدار مذاکره کنندگان با ايران مي داند رسما توافق را زير پا نهاد و آن را نقض کرد.

امام جمعه شلمزار افزود: بعد از توافق با غرب آنچه باعث جري تر شدن آنان عليه ايران اسلامي شد آن بود که ايران بي تامل درخصوص نتايج پيش قدم در اجراي تعهدات خود شد حال آنکه طرف هاي غربي خود را ملزم به انجام تعهدت ندانستند و نتيجه اين پيشگامي تعطيلي صنايع هسته اي و خسارت به کشور گرديد.

وي در ادامه خواستار عکس العمل مناسب و کوبنده مسئولان کشور اعم از دولت و مجلس و شوراي امنيت ملي و ديگر سازمان ها و نهادهاي مسئل در برابر اقدامات اخير آمريکايي ها شد و تاکید کرد: يادمان باشد زماني دشمن هشت سال جنگ را بر ما تحميل نمود که در کشورو ارکان آن احساس ضعف نمود.

حجت الاسلام سلطانزاده در بخش ديگری از سخنانش درخصوص اختلاف پيش آمده بين کشاورزان دستنا و شلمزار و حسن عملکرد دادستان و نيروي انتظامي در آن جريان اشاره کرد و گفت: کارخانه اي که يک سال و نيم است امکانات کشور، مردم و... را معطل خود گداشته است اما هيچ اقدامي درخصوص فعاليت مجدد آن نمي شود بايد تعيين تکليف شود و اگر قرار است کار و فعاليت نکند بايد حق السهم آب آن لغو شود.

امام جمعه شلمزار در پايان خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شلمزار از تجمل گرايي و اشرافي گري که اخيرا در بين مردم در حال رواج و شيوع است انتقاد کرد و بیان داشت: ساده زيستي و دوري از تجملات از اخلاق و سيره انبياء است ولي متاسفانه اين اخلاق حسنه در حال فراموشي است و اکنون مسابقه ثروت اندوزي و پول جمع کردن راه افتاده است و اين مساله متاسفانه باعث مشکلاتبسياري بين مردم مي شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۱:۵۵

30 Jan 2020