۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۱۶۰۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نگاه توحیدی بر فضای رسانه‌ای کشور حاکم باشد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نگاه توحیدی لازمه ایفای رسالت حقیقی و درست رسانه‌ها و مطبوعات است.
نگاه توحیدی بر فضای رسانه‌ای کشور حاکم باشد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در دیدار با اصحاب بسیح رسانه استان اظهار کرد: در ایام مهمی قرار داریم چراکه واقعه ۱۹ دی از روزهای سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی به شمار می‎رود و نقش مهمی در پیروزی این انقلاب شکوهمند داشته است.

وی افزود: هرچند قیام‏۱۹ دی چند روز بیشتر به طول نیانجامید، اما از تاثیرگذاری و اهمیت بالایی در فرایند انقلاب اسلامی ایران داشت و شاید بتوان گفت نقش رسانه در شکل‌گیری این رویداد قابل توجه است چرا این قیام به دنبال انتشار مقاله‌ای توهین‎آمیز در روزنامه اطلاعات شکل گرفت.

نکونام با اشاره به نقش و رسالت رسانه در جامعه، گفت: رسانه و مطبوعات همانطور که می‎توانند مثبت واقع شوند و رسالت الهی خود را ایفا کنند اما از سوی دیگر هم می‎توانند نقش منفی و مخربی در جامعه داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: رسانه هم می‎تواند آفریننده ارزش‌های توحیدی باشد و در ترویج و نهادینه کردن احکام الهی نقش‎آفرین باشد و هم می‎تواند ارزش‌های طاغوتی را نشر و گسترش دهد.

نکونام به نقش صاحبان رسانه در جهت‌گیری آن مجموعه اشاره کرد و افزود: اکر رسانه از سوی افراد متعهد و متدین اداره شود بی‌شک آن رسانه در مسیر حق قلم می‎زند و می‎تواند رسالت واقعی خود را به نحو درستی انجام دهد.

وی با اشاره به نحوه عملکرد برخی از رسانه‌ها در فتنه ۸۸، خاطرنشان کرد: نقش مخرب رسانه‌ای در فتنه ۸۸ که از طریق چاپ مطلب در نشریات، ارسال پیامک و یا انعکاس مطالب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انجام شد ضایعات بسیاری برای نظام به بار آورد نشان دهنده این است که اگر رسانه‌ها از سوی افراد متدین و سالم اداره نشود، به شدت خطرآفرین است.

نکونام با بیان اینکه سلیقه‌های مختلف مانع وحدت رویه رسانه‌های سالم و توحیدی نمی‎شود، اظهار کرد: اعتقاد به شاخص‌های یکسان و مشترک و عمل بر اساsس آن شاخص‌ها حائز اهمیت است و اختلافات سلیقه‌ای نمی‏‎تواند در این رابطه خللی ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این شاخص‌ها، گفت: اعتقاد به قانون اساسی، ولایت فقیه، احکام و مبانی و ارزش‌های اسلامی و اصالت نظام این شاخص‌ها را تشکیل می‎دهد.

نکونام تصریح کرد: بسیج رسانه هم اگر بتواند بر اساس این شاخص‌ها گام بردارد بی‎شک موفق می‎شود و می‏‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۱۱:۱۶

28 Dec 2019