۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۱۴۷۶۷
مدیرکل امور کتابخانه های کشور خبر داد:

چهارمحال و بختیاری، استان نمونه در بکارگیری و عضویابی کتابخوان ها

مدیر کل امور کتابخانه های کشور از معرفی چهارمحال وبختیاری به عنوان استان نمونه کشوری در عضو گیری کتابخانه خبر داد.
چهارمحال و بختیاری، استان نمونه در بکارگیری و عضویابی کتابخوان ها
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز،ابراهیم شمشیری در سفر به شهرکرد در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اینکه نذر کتاب از ابتکارات چهارمحال وبختیاری است، افزود:این استان بادارا بودن تعداد۲۴۰ نسخه خطی چاپی وسنگی از جهت استانداردها وچهارچوب خدمات به مراجعین، بالاترین میانگین درسطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی بااشاره به افزایش حقوق ومزایای کتابداران ومسولین کتابخانه ها گفت:به زودی طرح سامانه کتاب من در تمامی استان ها راه اندازی می شود.

شمشیری با اشاره به تنظیم و تصویب ۱۰ سند نهضت مطالعه مفید در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: در راستای این نیاز مهم تعامل و ارتباط بسیار مناسبی با دستگاه‌های آموزشی کشور همچون آموزش و پرورش و دانشگاه صورت گرفته است.

مدیرکل امور کتابخانه ‌عمومی کشور به افزایش ۱۲ درصدی تعداد کتاب در سال گذشته هم اشاره کرد و گفت: در سرانه فیزیکی مطالعه مفید هم در سال گذشته ۱۸ درصد رشد را شاهد بودیم.

شمشیری بیان داشت: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵۰۹ هزار نفر عضو از ۳۸ میلیون و ۱۷۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور بهره‌مند می‌شوند.

شمشیری با بیان اینکه کتابخانه های روستایی مهمترین مراکز فرهنگی روستاها بوده واز جایگاه خاصی برخوردارند، از افتتاح کتابخانه های روستایی وشهری یان چشمه،دوآب صمصامی،دستگرد امامزاده، چلیچه،منج،میرآباد وشهر وردنجان در آینده ای نزدیک خبر داد.

انتهای خبر/ذ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۸:۵۸

1 Jan 2020