۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۱۰۹۵۰
پیگیری جهانبین از افزایش بهای گاز مهر وآبان،

افزایش هزینه گاز مشترکین به دلیل عدم کسر عوارض گازرسانی در ماه های پیش است

مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری، دلیل افزایش بهای گاز در قبض های صادر شده مهر و آبان مشترکین را عدم دریافت عوارض گازرسانی در ماه های گذشته عنوان داشت.
افزایش هزینه گاز مشترکین به دلیل عدم کسر عوارض گازرسانی در ماه های پیش است
علاوه بر هزینه عوارض گاز رسانی، یکی از مواردی که در قبوض این دوره از گاز مشاهده میشود، اعمال هزینه هایی در ذیل بند "بدهی متفرقه" است. پیگیری های مردم در این خصوص ما را بر آن داشت تا مصاحبه ای با مدیر عامل شرکت گاز استان داشته باشیم.
اسماعیل هیبتیان در گفتگو با خبرنگار جهان بین نیوز، در خصوص هزینه عوارض گاز رسانی گفت: عوارض گاز رسانی، هزینه ای است که طبق بند ۳-۹ قانون برنامه بودجه در قبوض گاز اعمال میشود. این هزینه طبق قانون برابر با ۱۰ تومان به ازای هر متر مکعب گاز مصرفی است که با توجه به میزان مصرف مشترکین در قبض آنها محاسبه و اعمال میشود.
وی ادامه داد: این هزینه برای توسعه گاز رسانی به مناطق مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال اگر مشترکی در طول این دوره ۱۰۰ متر مکعب گاز مصرف کرده باشد، عوارض گاز رسانی این مشترک برابر هزار تومان خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال جهان بین در خصوص هزینه ای که ذیل بند "بدهی متفرقه" در قبوض این دوره، از مشترکین اخذ شده است گفت: این بند شامل دو نوع بدهی است. یکی مربوط به مشترکینی که به دلایلی مانند عدم پرداخت قبض یا قبوض مرحله قبل و مانند آن، بدهکار بوده اند که به عنوان بدهی گذشته در قبض آنان اعمال شده است. این هزینه مربوط به همه مشترکین نیست و فقط مشترکینی که از قبل بدهی داشته اند را شامل میشود، اما هزینه دوم که شامل همه مشترکین شده است، بدهی بوده است که شامل عوارض گازرسانی مربوط به سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ است. با توجه به ابلاغ برنامه از ۹۲/۳/۲۱، شرکت این هزینه را از مشترکین دریافت نکرده بود که با ارتقا نرم افزار سیستم خدمات مشترکین، این هزینه در قبض هایی که از تاریخ ۹۲/۹/۳ به بعد چاپ شده اند تحت عنوان بدهی گذشته از مشترکین اخذ گردیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان تاکید کرد: با این حال اگر هزینه ای به اشتباه از مشترکی اخذ شده باشد، این هزینه توسط سیستم شناسایی شده و در قبوض دوره بعد بصورت خودکار کسر خواهد شد.

انتهای خبر/





جهانبین,قبض,قبوض,گاز,استان,چهارمحال,بختیاری,عوارض,گازرسانی,رسانی,بدهی,گذشته,متفرقه,شهرکرد,قانون,برنامه,بودجه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۵:۴۱

27 Dec 2019