۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۶۹۴۳

نوسان 47 هزار تومانی قیمت سکه در دی ماه

قیمت سکه تمام طرح جدید و سکه تمام طرح قدیم که با تغییرات نسبتا زیاد، در دی ماه نوسان ۴۷ هزار تومانی را در بازار آزاد تجربه کردند.
نوسان 47 هزار تومانی قیمت سکه در دی ماه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایسنا، سکه تمام طرح جدید با نرخ حدود ۹۲۵ هزار تومان اولین ماه زمستانی خود را آغار کرد و با روند افزایشی پیش رفت تا اینکه در روز ۱۷ دی ماه قیمت ۹۵۴ هزار تومانی را تجربه کرد.

روند افزایشی قیمت در روزهای بعد نیز ادامه یافت و روز ۱۹ دی ماه قیمت سکه تمام به ۹۶۵ هزار تومان رسید؛ نرخی که بالاترین قیمت برای سکه تمام طرح جدید در دی ماه بود.

با شروع دهه پایانی دی ماه، قیمت سکه تمام طرح جدید روند معکوس پیدا کرد و کاهشی شد و بیست و ششم دی ماه قیمت سکه به پایین ترین میزان خود در این ماه یعنی ۹۱۸ هزار تومان رسید.

در روزهای بعد نیز قیمت سکه تمام طرح جدید وارد کانال ۹۲۰ هزار تومانی شد و با نرخ ۹۳۰ هزار تومان اولین ماه زمستانی را به پایان رساند.

وضعیت بازار سکه تمام طرح قدیم در دی ماه نیز تا حدود زیادی مشابه سکه تمام طرح جدید بود. سکه تمام طرح قدیم در نخستین روز دی ماه ۹۲۴ هزار تومان در بازار آزاد داد و ستد شد.

این نوع سکه در تاریخ ۱۹ دی به بالاترین قیمت یعنی ۹۶۳ هزار تومان و در ۲۶ دی ماه به کمترین قیمت یعنی ۹۱۶ هزار تومان رسید. همچنین با نرخ ۹۲۵ هزار تومان ماه دی را به پایان رساند که به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر، علت افزایش قیمت سکه در نیمه ماه گذشته، افزایش قیمت جهانی طلا و نرخ ارز بوده است.

نوسانات قیمت دیگر سکه‌ها در دی ماه

اما نیم و ربع سکه به طور طبیعی از نوسان کمتری نسبت به سکه تمام بهار در بازار برخوردار هستند. در ماه گذشته نیم سکه با نوسان ۱۹ هزار تومانی و ربع سکه با نوسان ۱۵ هزار تومانی در بازار آزاد مواجه شدند.

نیم سکه در تاریخ ۱۹ دی ماه به قیمت ۴۸۴ هزار تومان فروخته شد که بالاترین نرخ طی ماه قبل بود. همچنین در ۲۹ دی به کمترین قیمت خود یعنی ۴۶۵ هزار تومان رسید.

ربع سکه نیز در روزهای ابتدایی دی ماه با نرخ ۲۶۶ هزار تومان که بیشترین قیمت برای این نوع سکه در ماه گذشته بود، در بازار معامله شد و در روزهای پایانی ماه به ۲۵۱ هزار تومان کاهش یافت.

در میان انواع سکه، سکه گرمی در ماه گذشته بین ۱۷۰ تا ۱۷۳ هزار تومان در بازار آزاد فروخته شد که کمترین نوسان را داشت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۱۸

7 Jan 2020