۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۱۱۰۳۹

سفیر ایران، بر تنبیه مسببان حادثه شهادت ایرانی ها در عراق تاکید کرد

حسن دانایی فر سفیر ایران در بغداد، بر شناسایی، دستگیری و تنبیه عوامل حادثه شهادت کارکنان ایرانی طرح خط انتقال گاز ایران به عراق تاکید کرد.
سفیر ایران، بر تنبیه مسببان حادثه شهادت ایرانی ها در عراق تاکید کرد
به گزارش جهان بین، سفیر ایران که برای بررسی حمله تروریستی روز جمعه به کارکنان ایرانی طرح خط انتقال گاز ایران به بغداد، به نفت خانه در استان دیالی سفر کرده بود، از پیگیری مقامات عالی کشورمان، در خصوص این حادثه خبر داد و گفت منتظر نتایج گزارش کمیته تحقیق و تنبیه مسببان هستیم.

دانایی فر که صبح شنبه به همراه فرمانده نیروی زمینی عراق و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش این کشور، به محل حادثه رفته بود، در جمع مهندسان و کارگران ایرانی این طرح، گفت: مقامات ایرانی از اولین ساعات اعلام خبر شهادت کارکنان ایرانی طرح
خط لوله گاز در شرق عراق، تا بامداد شنبه بطور مداوم در تماس بودند و موضوع را پیگیری کردند که این امر نشانگر اهمیتی است که کار شما در عراق برای مسوولان کشور دارد.

وی، در این جمع که فرماندهان عراق، از جمله فرمانده نیروی زمینی ارتش این کشور حضور داشتند، گفت: ما در اولین فرصت همراه فرمانده نیروی زمینی عراق و مقامات امنیتی به منطقه آمدیم تا علل حادثه را از نزدیک بررسی کنیم و تا پایان تحقیقات و نتایج آن، پیگیر موضوع خواهیم بود.

وی، با بیان اینکه کار مهندسان و کارگران ایرانی در این طرح یک نهضت خدمت رسانی به برادران عراقی، محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد با پیگیری و برخورد با مسببان این حادثه، دیگر شاهد تکرار چنین حوادثی در آینده نباشیم.

دانایی فر، موضوع حادثه روز جمعه را با فرمانده نیروی زمینی عراق، به بحث گذاشت و در حین بررسی حادثه در جمع کارکنان ایرانی طرح، خواستار تدابیر ویژه امنیتی برای حفاظت از کارکنان ایرانی خط لوله گاز ایران و عراق شد.

فرمانده نیروی زمینی عراق نیز ضمن تاکید جدی بر پیگیری موضوع و تکمیل تحقیقات، گفت: یک
مکانیزم جدید حفاظتی را طراحی کرده و ارتش عراق، بصورت ویژه مسوولیت تامین امنیت کارکنان ایرانی این طرح را بر عهده خواهد گرفت.

تا پیش از این تامین امنیت این طرح با پلیس نفت منطقه بود که به اعتقاد بازماندگان حادثه تروریستی اهمال نیروهای این پلیس، عامل وقوع حادثه روز جمعه بود.

دانایی فر، ضمن تسلیت به خانواده های شهدا، از بازماندگان این حادثه که بصورت معجزه آسایی ، از کمین تروریست ها گریختند، دلجویی کرد.

کاروان کارکنان ایرانی طرح خط لوله گاز ایران که از نفت خانه به بغداد کشیده می شود، عصر جمعه هنگام بازگشت از کار روزانه به سمت کمپ استراحت خود، در منطقه الندی، در فاصله ۱۰ کیلومتری اقامتگاهشان، در کمین گروه های تروریستی گرفتار شدند.

در این کمین، ۱۷ تن به شهادت رسیدند که ۱۵ تن از آنان ایرانی و دو تن دیگر عراقی بودند. همچنین چهار ایرانی نیز زخمی شدند که در درمانگاهی در کلار از دیگر شهرهای استان دیالی بستری شدند.


انتهای خبر/






جهانبین,ایران,عراق,انفجار,تروریستی,خط,لوله,نفت,سفیر,ایران,کارگران,تکنسین,ایرانی,نیروی,زمینی
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۲:۴۴

27 Dec 2019