۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۳۴۵۹
در همایش مواد مخدر/

علل گرايش به اعتياد؛ راه هاي پيشگيري و درمان آن در دانشگاه های لردگان تشریح شد

کارشناس روانشناسي گفت: هروئين و شيشه بيشترين موادي هستند که در جامعه ما مصرف مي‌شوند و هر شخصي که يک بار مصرف شيشه داشته باشد 99 درصد مبتلا به اعتياد مي‌شود.
علل گرايش به اعتياد؛ راه هاي پيشگيري و درمان آن در دانشگاه های لردگان تشریح شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ دکتر فريبرز جباري استاد دانشگاه و کارشناس روانشناسي در همايش موادمخدر در دانشگاه علمي کاربردي شهرستان لردگان گفت: اعتياد مادر همه آسيب هاي اجتماعي در جامعه است.

وي افزود: موادمخدر يکي از عمده ترين معضلات حال حاضر جوامع بوده که بسيار خطرناک و خانمان‌سوز است.

دکتر جباري با بيان اينکه مبارزه تنها راه مهار اعتياد در جامعه نيست بلکه پيشگيري از اعتياد از مهم‌ترين برنامه‌ها در اين حوزه است که با مشارکت آحاد جامعه عملي خواهد شد، تصريح کرد: بسياري از معتادان ناخواسته گرفتار اين بلاي خانمان‌سوز شده‌اند که اين امر اهميت آموزش و نقش خانواده‌ها و دانشگاه‌ها در پيشگيري و کاهش اين معضل بزرگ را پررنگ‌تر مي‌کند.

دستمال مرطوب اعتيادآور است

دکتر جباري استاد دانشگاه، با اشاره به ترفندهاي مختلف سوداگران و مافياي موادمخدر در گسترش موادمخدر افزود: دستمال کاغذي‌‌هاي مرطوب که به‌عنوان جوان‌ساز پوست فروخته مي‌شود، اعتيادآور است.

اين دستمال‌ها پس از دوبار مصرف اعتياد ايجاد مي‌کنند و داراي نوعي ماده مخدر صنعتي به نام «السي من» از مشتقات آمفتامين و شيشه هستند.

توزيع شيشه در برخي آرايشگاه‌هاي زنانه

اين کارشناس افزود: امروزه برخي از سالن‌هاي زيبايي بانوان به عوامل توزيع موادمخدر "شيشه" تبديل شده است و آن را به عنوان ماده‌اي موثر که به صورت محلول یا پودر و براي از بين بردن چين و چروک‌‌هاي صورت و البته موثرترين ماده براي لاغر شدن به مشتريان خود معرفي مي‌‌کنند.

جباري ادامه داد: برخي از بانوان نيز که زيباتر شدن برايشان در الويت قرار دارد، پس از چندبار شنيدن تبليغات، وسوسه شده تا حداقل براي يکبار هم که شده اين ماده را استفاده کنند اما بعد از مدت کمي کاملا به آن وابسته مي‌‌شوند و به اين دارو اعتياد پيدا مي‌کنند.

وي افزود: هروئين و شيشه بيشترين موادي هستند که در جامعه ما مصرف مي‌شوند و هر شخصي که يک بار مصرف شيشه داشته باشد 99 درصد مبتلا به اعتياد مي‌شود.

دکتر جباري استاد و کارشناس روانشناسي به عنوان سخنران اين کارگاه آموزشي با بيان آثار وخيم و زيانبار مصرف موادمخدر براي فرد و جامعه و راه‌هاي پيشگيري از اعتياد عنوان و ادامه داد: متاسفانه سن اعتياد به موادمخدر و محرک کاهش يافته و لذا بايد هوشيارانه وارد عرصه پيشگيري از اعتياد شد زيرا اين امر  نشان‌‌دهنده حاد بودن وضعيت اين خطر در کشور است.

وي در پايان سخنان خود گفت: بايد برنامه‌هاي ويژه‌اي براي آگاه‌سازي جوانان در مورد اين معضل و آثار ويرانگر آن توسط دانشگاه‌ها، مراکز علمي، آموزشي و همچنين در مدارس و به‌ويژه در خانواده‌ها اجرا شود.

هدايت‌الله بابامير، دبير ستاد مبارزه با مواد‌ مخدر شهرستان لردگان از همايش يک روزه پيشگيري از اعتياد با هدف آشنايي دانشجويان با مضرات انواع مواد مخدر، مواد روان‌گردان جديد و راهکارهاي پيشگيري از شيوع اين بلاي خانمان‌سوز در دانشگاه هاي پيام‌نور و علمي کاربردي و آزاد شهرستان لردگان خبر داد.

انتهاي پیام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۲۹

3 Jan 2020