۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
کد مطلب : ۳۰۹۳۹

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با نادرست توصیف کردن سیاست‌های غرب در قبال موضوع تروریسم، تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل را ضروری و مفید عنوان کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه خواستار تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ضمن انتقاد از سیاست‌های «نادرست» کشورهای غربی در قبال بحران‌های سوریه و عراق، خواستار تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل شد.

اردوغان طی سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی علوم و فناوری در آنکارا تاکید کرد تهدیدات تروریستی جاری در سوریه و عراق درپی سیاست‌های نادرست کشورهای غربی به سمت فراگیر و جهانی شدن پیش می‌رود.

وی طی انتقاداتی شدید و تند، سازمان ملل را بدلیل ساختار غیرعادلانه و نفوذ قدرت در تصمیم گیری‌ها، «باری بر دوش بشریت» توصیف کرد و گفت: «سیستم سازمان ملل بوسیله ۵ کشور اداره می‌شود، این در حالی است که ۱۹۳ کشور عضو مجمع عمومی هستند.»

اردوغان ادامه داد: «چگونه چنین سیستمی می‌تواند عدالت را اجرا کند. سازمان ملل بر پایه حضور و نمایندگی عادلانه کشورهای مختلف جهان نیست و نمی‌تواند منادی عدالت باشد.»

وی با اشاره به توافق ترکیه و اتحادیه اروپا درمورد مهاجران، اظهار داشت این اتحادیه نمی‌خواهد درباره ۳ میلیون آوره سوری که در ترکیه هستند صحبت کند تا همگان آنها را فراموش کنند و از ۳ میلیارد یورویی که وعده داده بود فقط ۱۷۹ میلیون یورو را پرداخت کرده است.

رئیس جمهور ترکیه طی پیشنهادی برای تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل گفت عضویت موقت در این شورا باید برداشته شده، کرسی‌های دائم (از ۱۵ عدد) به ۲۰ عدد افزایش یافته و ۱۹۳ کشور باید شرایط یکسانی داشته باشند.

اردوغان با تکرار انتقاداتش از آمریکا گفت: «ما از آمریکا یک پهپاد درخواست کردیم اما آنها گفتند به دلیل مخالفت کنگره نمی‌توانند آن را ارائه کنند. مگر ما متحدان استراتژیک نیستیم؟»

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۴:۰۰

11 Jan 2020