۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۷۰۹۷
رییس سازمان تبلیغات اسلامی فارسان

ظرفیت ایجاد رشته ای با عنوان نماز شناسی در دانشگاه ها ایجاد شود

نماز آثار و پیامدهای آشکار و نهفته بسیاری دارد و آنچنان آثار ارزشمندی دارد که حتی ظرفیت آن را دارد که رشته ای با عنوان نمازشناسی در دانشگاه ها ایجاد شود.
ظرفیت ایجاد رشته ای با عنوان نماز شناسی در دانشگاه ها ایجاد شود
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت الاسلام یعقوبی در همایش نماز افزود: بیش از ۱۰۰۰ نفر از یاوران نماز در شهرستان فارسان شناسایی شدند که این یاوران در ادارات، مساجد، مدارس و مهد های کودک در جهت ترویج فرهنگ نماز فعالیت می کنند.

وی با بیان این‌ که نماز معجونی است که فلاسفه، متکلمان و اندیشمندان هنوز نتوانسته اند تمام ابعاد آن را بررسی کنند افزود: از هر منظری که به زوایای نماز بنگریم در بزرگی از رحمت آن بر روی ما گشوده می شود که می‌ توانیم به بررسی آن در جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بپردازیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که نماز آثار و پیامدهای آشکار و نهفته بسیاری دارد تصریح کرد: نماز آنچنان آثار ارزشمندی دارد که حتی ظرفیت آن را دارد که رشته ای با عنوان نمازشناسی در دانشگاه ها ایجاد شود.

کلباسی با بیان این‌ که براساس آیات قرآن نماز نهیب می زند و افراد را از گناه و فحشا نهی می کند ادامه داد: برانگیختن ندای درون برای دوری از گناه یکی از ثمرات نماز است که تاثیر بسیاری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به این ‌که اخلاص مهمترین عنصر نماز است تاکید کرد: تفاوت فکر با عمل یکی از آسیب‌های زندگی امروزی است که با تقویت اخلاص نماز می‌توانیم به رفع آن در زندگی بپردازیم و دو رنگی، ریاکاری و فرصت طلبی را از زندگی خود دور سازیم.

وی با بیان این‌ که شرط پذیرش نماز اقامه همراه با اخلاص است یادآور شد: اقامه نماز باید تنها برای خدا باشد و این عنصری است که ما در زندگی نیز واقعا به آن نیاز داریم.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: نماز اولین و آخرین دعوت انبیاء الهی است، در قرآن کریم نماز به همراه بیش از ۵۰ موضوع زندگی ما آورده شده است، البته منظور نمازی است که با حضور دل و با اخلاص اقامه شود.

وی افزود: یکی از آسیب های جامعه ما قانون گریزی است، این آسیب اجتماعی با اقامه نماز از بین می رود زیرا نماز از ابتدا تا انتها سراسر قانون است، فرزندان ما از دوران بلوغ با اقامه نماز براساس تربیت قانونگرا رشد می‌کنند.

وی با بیان این‌ که نظم گریزی یکی از جلوه های قانون گریزی است ادامه داد: نظم به زیبایی در نماز به ویژه در نماز جماعت دیده می شود و ما فرصتی جامع تر، زیباتر و کامل تر از نماز برای آموزش نظم و تبعیت از قانون نداریم.

وی اتلاف وقت را یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی زندگی امروز عنوان کرد و افزود: نماز گذر زمان را برای انسان قطعه بندی می کند و محور تقسیم بندی اوقات در سبک زندگی دینی است.

وی عجله را از دیگر آسیب‌های زندگی امروزی دانست و گفت: طمأنینه یکی از آموزه‌های ماندگار نماز است که آرامش را به انسان تزریق می‌کند، گریز در کارهای جمعی یکی دیگر از آسیب های اجتماعی در جامعه است، نماز جماعت درمانی برای نبود روحیه جمعی، همکاری و کنار هم بودن در عصر ارتباطات است که بدان تاکید بسیاری شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۰۱

26 Dec 2019