۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۱۸۱۰
معاون پژوهشي دانشگاه شهركرد:

عدم تبديل ايده به محصول از خلاءهاي موجود در دانشگاه‌ها‌ است

معاون پژوهشي دانشگاه شهركرد گفت: مراكز رشد يك فاز قبل از شركت‌هاي دانش‌بنيان بوده و كار آن توسعه ايده، در يك دوره يك يا دوساله است و چرخه نهايي، شركت‌هاي دانش بنيان هستند.
عدم تبديل ايده به محصول از خلاءهاي موجود در دانشگاه‌ها‌ است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر محمد فرامرزي در كارگاه آشنايي با فرايندهاي كاري مركز شتابدهي نوآوري در دانشگاه شهركرد، اظهار کرد: تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهشي و كارآفريني مقوله‌اي است كه تا حدودي با رويكردهاي سنتي آموزش و پژوهش متفاوت است به طوري که امروزه يكي از اتفاقاتي كه در دنيا در اين حوزه رخ داده است، توسعه مراكز رشد و مراكزي است كه بخشي از چرخه ايده تا محصول را بر عهده دارند.

وي گفت: تا يك ايده دانشگاهي تبديل به محصول و تجاري‌سازي شود چند فرايند را بايد طي كند، ابتدا ايده بايد پرورده شود، شكل بگيرد و به يك محصول اوليه تبديل شود تا در نهايت به محصول دانش بنيان تبديل شده و پس از آن تجاري‌سازي شود.

معاون پژوهشي دانشگاه شهركرد با اشاره به اينکه يكي از ماموريت‎هاي كه براي دانشگاه شهركرد در سطح وزارت خانه و كشور تعريف شده است، توسعه فعاليت‌هاي مرتبط با كارآفريني و تجاري‌سازي دستاوردهاي پژوهش است اظهار کرد: عدم تبديل ايده به محصول از خلاءهاي موجود در دانشگاه‌ها‌ بود که براي چنين ايده‌هايي در دنيا، مراكز نوآوري راه‌اندازي شد.

فرامرزي چرخه بعدي در تبدل ايده به محصول و تجاري‌سازي آن را، مراكز رشد عنوان کرد و گفت: مراكز رشد يك فاز قبل از شركت‌هاي دانش‌بنيان بوده و كار آن توسعه ايده، در يك دوره يك يا دوساله است و چرخه نهايي، شركت‌هاي دانش بنيان هستند، يعني شركت‌هايي كه معمولا توسط اساتيد يا دانشجويان تشكيل مي‌‎شوند تا يك محصول داراي فن آوري و تكنولوژي بالا توليد كنند.

وي تصريح کرد: در كشور تعداد محدودي از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه صنعتي شريف، دانشگاه صنعتي اصفهان، دانشگاه يزد داراي مركز نوآوري هستند و دانشگاه شهركرد هم خوشبختانه يكي از دانشگاه‌هايي است كه مركز نوآوري آن با همكاري معاونت علم و فناوري رياست جمهوري و با پيگيري كه از طريق بنياد نخبگان و همكاري پارك علم و فن آوري صورت گرفت و با اعتباري كه به آن اختصاص پيدا كرد تقريبا تجهيز و آماده راه‌اندازي است.


انتهاي پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۲۱:۳۸:۴۰

7 Apr 2020