۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۳۱۵۵۹
امام جمعه شهر سامان:

فرهنگ جامعه بر مبناي شعار هاي انقلاب بايد مديريت شود

امام جمعه شهر سامان گفت:در ميدان فرهنگ بايد فرهنگ بر مبناي شعارهاي انقلاب و مباني انقلاب مديريت شود
فرهنگ جامعه بر مبناي شعار هاي انقلاب بايد مديريت شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، امام جمعه شهر سامان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با بيان اينکه ۱۴ آبان ماه به عنوان روز فرهنگ عمومي معرفي شده اظهار داشت: روزگارهاي گذشته در عصر کشاورزي منبع قدرت و حرکت « زور بدني و نيروي بازو» بود و در دوران اوليه صنعتي و مدرن عامل تعيين کننده سرنوشت بشر پول و ثروت و قدرت اقتصادي و نظامي بود اما در جهان کنوني آنچه مي تواند منشأ و پايه تحولات بشري واقع بشود فرهنگ است.

حجت الاسلام محسن ملک پور با بيان اينکه همه انسانها از گذشته تا الان در هر کجاي دنيا که زندگي کرده اند داراي فرهنگ بوده اند هيچ گروه يا فردي در جامعه انساني پيدا نمي شود که فرهنگ نداشته باشد، بيان داشت: فرهنگ عمومي تعيين کننده چگونگي تفکر و احساس اعضاي جامعه است و درواقع فرهنگ راهنماي اعمال انسانهاست.

وي با بيان اينکه در منظر مقام معظم رهبري فرهنگ عمومي دو بخش دارد يک بخش ظاهري و بارز مثل شکل لباس و شکل معماري که تاثير خاصي بر روي ذهنيات و خلقيات و منش و تربيت افراد دارد، تصريح کرد: بخش ديگر مربوط به امور نامحسوس مثل اخلاقيات فردي و اجتماعي مردم، وقت شناسي، وجدان کاري، مهمان دوستي و احترام به بزرگتر هاست که عامه مردم در کيفيت آن نقش دارند لذا مداماً بايد از اين فرهنگ عمومي مواظبت شود که به بي راه نرود و به انحراف کشيده نشود چرا که وقتي فرهنگ به نسل جدید منتقل مي شود نبايد با کژي ها به آنها انتقال داده شود.

وي افزود: دشمنان کوشش کرده اند که فرهنگ ما را استعماري کنند. فرهنگ استعماري، جوان و نسل استعماري تحويل مملکت مي دهد.

ملک پور بيان داشت: دشمن سعي مي کند در زمينه فرهنگي باور هاي جامعه را دگرگون کند و آن باورهايي را که توانسته اين جامعه را سرپا نگه دارد جابجا کند و خدشه در آنها وارد کند و خرج هم مي کند ، ميلياردها پول خرج مي کنند تا به هدفشان برسند.

وي با اشاره بر اينکه در اين ميدان نمي شود فرهنگ را رها کنيم و بايد مديريت شود و مديريت هم بايد برمبناي شعارهاي انقلاب و مباني انقلاب باشد، عنوان کرد: در اين ميان سبک زندگي اسلامي بهترين راه مقابله با نفوذ فرهنگي دشمن است و سبک زندگي اسلامي هم در خانواده بايد ابتدا اجرا شود. نقش خانواده ها در پيشگيري از آسيب هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار مهم است و خانواده رسالتي سنگين دارد.

وي با تاکيد بر اينکه شبکه هاي ماهواره اي به عنوان ابزاري است در دست دشمن براي تضعيف و ضربه زدن به بنيان خانواده ها و خانواده ها با ديدن جلوه اي زيبا و گاهي مدهاي نوين در صدد هستند تا همواره خود را در جامعه و اجتماع پررنگ نشان بدهند، اذعان داشت: تکيه کردن به فرهنگ غرب فرد را به نابودي و انزوا مي کشاند. گاهي يک برنامه ماهواره اي کافي است تا يک خانواده، يک نسل را به انحراف بکشاند.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه خراب کردن کاري ندارد و اصلاح کردن، سخت است و اینکه گاهي يک جرقه کافي است تا آتشي بر پا شود، تصريح کرد: يکي از موشک هاي دشمن ماهواره است که وارد قلب و زندگي ما شده، آن وقت ما احساس مصونيت کاذب داريم. شخص آمده زمينه گناه را در خانه خودش فراهم کرده بعد مي آيد مي گويد براي جوانان دعا کنيد اينجا دعا به اين است که آنها را جمع کني.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزارن به تقوا الهي و تقدير و تشکر از همه مردم و دانش آموزان و مسئولين و اصحاب رسانه و خبرگزاري هاي در خصوص حضور حماسي در مراسم ۱۳ آبان، عنوان کرد: ۱۳ آبان در کشور ما روز ملي استکبار ستيزي است. دانشجويان، دانش آموزان و مردم از سياست هاي آمريکا اظهار نفرت کردند.

محسن ملک پور با اشاره بر اينکه در تاريخچه مذاکرات مستقيم ايران و آمريکا به نحوه برخورد و رفتار مذاکره کنندگان آمريکايي در هر موردي و در هر مقطع زماني جايي براي خوش بيني و اعتماد ملت ايران و مسئولان باقي نگذاشته است، بيان داشت: در ماجراي مک فارلين و مذاکره او با آقاي هاشمي در سال ۱۳۶۵ پول محموله بزرگي از سلاح را گرفت و چيزي تحويل نداد.

وي با بيان اينکه در ماجراي آزادسازي گروگان هاي آمريکايي در لبنان به سال ۱۳۷۰ که با تلاش هاي آقاي هاشمي و آقاي ظريف صورت گرفت آمريکا پس از آن هيچ حسن نيتي از خود نشان نداد و حتي نام آقاي هاشمي به عنوان رئيس جمهور وقت جمهوري اسلامي ايران تحت تعقيب پليس بين الملل قرار گرفت، اذعان داشت: پس از تنش زدايي ها در دوران اصلاحات ايران تروريست و محور شرارت قرار گرفت.

ملک پور با بيان اينکه حالا اين سوال خيلي مهم پيش مي آيد که به خاطر کدام دوستي و برادري آمريکا و کدامين حسن نيت و احترام و معامله و مذاکره برابر آمريکا ديگر شعار مرگ برآمريکا را نگوئيم؟ کدامين دشمني و جنايت آمريکا را فراموش کنيم که مرگ بر استکبار را حذف کنيم؟ بيان داشت: رهبر معظم انقلاب در ديدار چند روز گذشته فرمودند حرکت ها و تلاش هاي خطرناکي براي القاء دو اشتباه در افکار عمومي دارد صورت مي گيرد، اول اينکه ايستادگي امام بزرگوار در برابر آمريکا و اينکه مي فرمود «هرچه فرياد داريد بر سر آمريکا بکشيد» از سر تعصب و لجبازي بوده.داشتباه دوم که در فکر القاء آن هستند و خطرناک است اينکه حل مشکلات کشور در گرو مذاکره و سازش با آمريکاست.

وي با اشاره بر اينکه اين دو تفکر غلط از طرف آمريکا و همچنين عوامل وابسته آنها و برخي پشيمان شده ها و از نفس افتاده ها و دنيا طلب ها در حال تزريق است، تصريح کرد: که حضرت آقا در خصوص تفکر غلط اول که تبليغ مي کنند ايستادگي امام راحل در مقابل آمريکا به علت تعصب بوده و از روي لجاجت.
نه؛ امام منطق داشت، استدلال داشت.

امام جمعه شهر سامان افزود: سياست و ذات دولت استکباري بر اساس زياده خواهي وافزون طلبي است. نظام آمريکا با ارزشهای انساني فرسنگ ها فاصله دارد اين مناظره هاي دو کانديداي انتخابات رياست جمهوري اين ها را صراحتاً افشا مي کند.

ملک پور با اشاره بر اينکه تفکر دوم که غلط است و بسيار خطرناک و اينکه گفته مي شود اگر با آمريکا سازش بکنيم همه مشکلات کشور حل خواهد شد تصريح کرد: که مقام معظم رهبري براي اثبات دروغ و غلط و فريب بودن اين سخن و تفکر فرمودند استدلال هاي دقيقي وجود دارد.

وي با بيان اينکه يک نمونه بارز براي اثبات نادرستي اين تفکر، موضوع برجام و عملکرد آمريکايي ها پس از آن است، بيان داشت: خود حضرت آقا در ابتداي مذاکرات هسته اي در خصوص بدعهدي ها و دروغگويي هاي آمريکايي ها تذکر دادند (اما امان از آنهايي که دائما حرف از تعامل و مذاکره مي زدند).

ملک پور با اشاره بر اينکه اما مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند اکنون ديگر من نيستم که مي گويم آنها بد عهد هستند بلکه مسئولان محترم کشور و حتي خود مذاکره کنندگان که زحمت بسياري نيز متحمل شدند سخن از بد عهدي آمريکا مي گويند، بيان داشت: خب اين بدعهدي که هنوز يادمان نرفته، چطور بعضي ها هنوز پنبه در گوش کرده اند و نمي خواهند حقايق را بپذيرند.

وي گفت: آمريکا دچار بحران است و کشور بحران زده چگونه مي تواند مشکلات يک کشور ديگر را حل کند؟ ،بعد حضرت آقا خطاب به جوانان فرمودند عزيزان من، علاج مشکلات کشور در گرو توکل به خداوند متعال و جوشيدن اراده و استقامت از درون ملت، عزم راسخ، ايستادگي، بصيرت، اعتماد به نفس قوي، و ترويج روحيه انقلابي گري است و روحيه انقلابي گري به معناي داشتن شجاعت در اقدام و عمل، ابتکار ورزي براي بن بست شکني و نترسيدن از دشمن و تسليم نشدن در برابر او اميد يه آينده و ايمان به وعده الهي است.

ملک پور با بيان اينکه حضرت آقا فرمودند متاسفانه برخي به جاي ترويج روحيه انقلابي گري به گونه اي سخن مي گويند و مديريت مي کنند که نسل جوان به آينده و انقلاب بي اعتماد و از راه امام دور مي شود و سپس همين افراد از زمانه شکوه و گلايه مي کنند، اذعان داشت: اميدواريم آنهايي که بايد بشنوند، بشنوند و بفهمند. در پايان تشکر مي کنم از فرماندهي سپاه شهرستان و فرماندهي و بسيجيان گردانهاي بيت المقدس و کوثر شهرستان که اين دو سه روز رزمايش برگزار کردند و سازماندهي شدند و در نماز عبادي سياسي جمعه شرکت کردند.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۲:۰۶

29 Dec 2019