۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۳۵۲۴۹
امر به معروف و نهي از منکر واجبي مظلوم

امر و نهي ديني کليد تحقق احکام اسلامي/غروب و غربت دين با ترک امر به معروف و نهي از منکر

امر به معروف و نهي از منکر يکي از واجبات الهي است که اين روزها در جامعه اسلامي مظلوم واقع شده است و براي احياء آن نبايد از هيچ تلاشي دريغ کرد.
امر و نهي ديني کليد تحقق احکام اسلامي/غروب و غربت دين با ترک امر به معروف و نهي از منکر
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ حجت السلام و المسلمين کريم سرافراز نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در قرآن آيات متعددي را خداوند متعال به فريضه مهم امر به معروف و نهي از منکر اختصاص داده است اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منکر از اصلي ترين ارزش هاي اسلامي به شمار مي رود.

سرافراز امر به معروف و نهي از منکر را از بارزترين ويژگي هاي جامعه اسلامي دانست و تصريح کرد: در آيه ۱۰۴سوره مبارکه آل عمران خداوند متعال مهم ترين و بارزترين شاخصه هاي جامعه ديني و اسلامي را امر به معروف و نهي از منکر دانست.

وي با اشاره به آيه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران اذعان داشت: خداوند در اين آيه مي فرمايند بايد از ميان شما گروهي باشد مردم را به نيکي دعوت و آن ها را از کارهاي زشت و ناپسند بازدارد.

سرافراز بيان داشت: مومنين از آنجايي جزء برترين ها محسوب مي شود که امر به معروف و نهي از منکر مي کنند و به خدا ايمان دارند.

وي امر به معروف و نهي از منکر را از بعد روايات و احاديث نيز تشريح کرد و گفت: حضرت محمد (ص) همه آحاد جامعه را نسبت به هم موظف و مسئول مي داند و مي فرمايند مسلمين نسبت به هم مسئوليت و نوعي ولايت دارند .

هدايت کردن جامعه و مردم با ولايت همراه باشد

نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) گفت: کساني مي توانند جامعه را هدايت کنند که نسبت به ديگران ولايت داشته باشند و مومنين بر مومنات و بعضي بر بعضي ديگر ولايت دارند.

جهاد براي جامعه اسلامي و مسلمين عزت آور است

سرافرازاظهار کرد: تمام اعمال نيک که بالاترين آن ها جهاد در راه خداست در مقابل امر به معروف و نهي از منکر مانند قطره اي در مقابل درياي بزرگ است

امر به معروف و نهي از منکر فريضه فراموش شده در جامعه

نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت قمر بني هاشم(ع) گفت: امر به معروف و نهي از منکر فريضه فراموش شده اي است که بايد در جامعه اسلامي احياء شود.

سرافراز با اشاره به اينکه امر به معروف و نهي از منکر يک فريضه بزرگ است که ساير واجبات به واسطه او قوام پيدا مي کند بيان داشت: امر به معروف و نهي از منکر راه پيامبران و شيوه صالحان است.

وي ادامه داد: اگر در جامعه امر به معروف و نهي از منکر صورت گيرد راه ها امر مي شود، کسب و کار حلال مي شود، حقوق مردم به آن ها برگردانده مي شود و زمين آباد مي گردد.

سرفراز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري اذعان داشت: يکي از مراحل امر به معروف و نهي از منکر تذکر لساني است که امام خامنه اي مي فرمايند خداوند به حضرت موسي (ص) فرمودند که به سراغ طاغوت زمان برود و با زبان نرم با او صحبت کند .

وي افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي همه ما را مکلف به امر به معروف و نهي از منکر از طريق زباني کرده چراکه اين کار تاثيرش از جهاد بيشتر است و هرکس يک بار آن را امتحان کند فوايد آن را خواهد ديد اما متاسفانه مردم آن را امتحان نمي کنند.

سرافراز با بيان اينکه ما نسبت به واجبات بي تفاوت شده ايم بيان داشت: ما اگر منکري را در جامعه ببينيم خيلي راحت از کنار آن مي گذريم چراکه اين حکمت الهي را درک نميکنيم.

چيزي که جامعه را اصلاح ميکند نهي از منکر زباني است

نماينده ولي فقيه در سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) گفت: ده ها، صدها و هزاران نفر افکار عمومي روي ذهن آن ها سنگيني مي کند و آنچه وظيفه ما به عنوان يک مسلمان و مومن بوده تذکر لساني و بعد اجرايي که وظيفه مسئولين است.

ضرورت آموزش امر به معروف و نهي از منکر

سرافراز بيان داشت: کساني که امر به معروف و نهي از منکر مي کنند بايد به شيوه امروزي آگاهي داشته باشند و مرتب آموزش هاي لازم را ببينند.

وي با بيان اينکه آمرين به معروف بايد با سازو کارها آشنا شوند خاطر نشان کرد: براي بسيج آموزش بايد داده شود و مرحله بعد اقدام و مطالبه گري کنيم.

سرافراز در پايان تاکيد کرد: ما بايد از اين ظرفيت ها نسبت به اين فريضه الهي بهره مند شويم.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۱:۴۸

1 Jan 2020