۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۳۶۴۸۲

مدارس طبيعت زنگ ندارند، ديوار ندارند، آموزش مستقيم و معلم ندارند

مدير کل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: مدارس طبيعت زنگ ندارند، ديوار ندارند، آموزش مستقيم و معلم ندارند و کودکان با لمس طبيعت به خوبي آن را تجربه مي‌کنند.
مدارس طبيعت زنگ ندارند، ديوار ندارند، آموزش مستقيم و معلم ندارند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري با اشاره به اهميت مدارس طبيعت در پرورش کودکان گفت: مدارس طبيعت پس از تفاهمنامه‌اي که سازمان حفاظت محيط زيست با وزارت آموزش‌وپرورش در سال ٩٢ منعقد کرد و منجر به توليد محتوايي به نام منشور مدارس جم يا مدارس جامع محيط زيستي شد، ‌ايجاد شدند.

وي افزودک بر اين اساس سازمان حفاظت محيط زيست بسته‌اي را براي کودکان و نوجوانان سن ٣ تا ١٨ سال طراحي کرد که خروجي اين بسته در مقطع ديپلم، فارغ‌التحصيلاني خواهند بود که هم مي‌توانند مشکلات معيشتي خود را حل کنند و هم تامين نيازهاي معيشتي شان منجر به تخريب غيرقابل جبران محيط زيست نشود.

احمدي خاطر نشان کرد: در مقطع اول، سازمان حفاظت محيط زيست با هماهنگي‌اي که با دانشگاه علوم بهزيستي و سازمان بهزيستي کشور انجام داده، کودکان ٣ تا ١٢ سال را در قالب مدارس طبيعت، نکات آموزشي تربيتي را در قالب مکتب مدارس طبيعت که در دنيا به عنوان nature school از آنان ياد مي‌شود آموزش مي‌دهد.

بررسي هاي صورت گرفته شده بر روي اين مدارس نشان مي‌دهد؛ درصد بيش فعالي دانش‌آموزان کاهش يافته، ضريب يادگيري‌شان زياد شده، حتي کودکاني که مبتلا به اوتيسم بودند در اين مدارس نشانه‌هايي از بهبود بروز دادند.

مدارس طبيعت زنگ ندارند، ديوار ندارند، آموزش مستقيم و معلم ندارند و کودکان با لمس طبيعت به خوبي آن را تجربه مي‌کنند، خلاقيت‌شان رشد مي‌کند و اعتمادبه‌نفس پيدا مي‌کنند.

هيچ رقابت و مقايسه‌اي در اين مدارس وجود ندارد، بچه‌ها اين مجال را پيدا مي‌کنند خاک را لمس کنند، آب بازي و گل بازي کنند و خاطره خوشي از طبيعت براي‌شان بماند. بچه‌هايي که اين‌گونه رشد کنند، عاشق سرزمين‌شان مي‌شوند، ‌اين افراد در بزرگسالي هيچ‌وقت شيشه خودروي‌شان را براي ريختن زباله پايين نمي‌آورند، اين افراد هرگز در برابر رخداد آتش سوزي جنگل‌ها بي‌تفاوت نمي‌مانند، هرگز به سمت حيات وحش‌شان به بهانه تفريح شليک نمي‌کنند.

اين افراد مي‌توانند براي هموطنان خود و همه ساکنان کره زمين الگو باشند.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۸:۱۷

3 Jan 2020