۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۲۱۹۳۸
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ:

بر اساس گزارشها و بررسي هاي دقيق هيچ گونه آلودگي و بيماري به واسطه آب گزارش نشده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ گفت: بر اساس دستورالعمل هاي مربوط در سطح شهرستان کوهرنگ، نيز متعاقب وضعيت پيش آمده با بررسي دقيق و اخذ گزارش از واحدهاي بهداشتي و درماني تابعه، مراجعه موارد اسهالي بيشتر از حد معمول وجود نداشته است.
بر اساس گزارشها و بررسي هاي دقيق هيچ گونه آلودگي و بيماري به واسطه آب گزارش نشده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، شايعه آلودگي آب در شهرستان کوهرنگ، از روز گذشته در سطح وسيعي منتشر و شبکه‌هاي مجازي، پيامک ها و مجاورات عمومي، به سرعت آن را گسترش دادند تا جايي که اين خبر در سطح کشور بخصوص استانهاي همسايه و حتي پايتخت هم رسيد.
 
اين شايعه که نگراني و پيگيري‌هاي مردم را به دنبال داشت، در پي گل آلود شدن آب از شبکه آب آشاميدني شهري و روستايي کوهرنگ، پس از بارندگي‌هاي اخير منتشر شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در مورد اين موضوع در گفت و گو با کوهرنگ خبر اظهار کرد: با عنايت به مراجعات تعدادي مراجعه کننده با علائم اسهال به بيمارستانها و واحدهاي بهداشتي درماني در سطح استان طي چند روز اخير و انجام اقدامات مرتبط و بهنگام بر اساس دستورالعمل هاي مربوط در سطح شهرستان کوهرنگ، نيز متعاقب وضعيت پيش آمده با بررسي دقيق و اخذ گزارش از واحدهاي بهداشتي و درماني تابعه، مراجعه موارد اسهالي بيشتر از حد معمول وجود نداشته است.

غيبي پور در ادامه افزود: جاي هيچ گونه نگراني نيست و مردم به شايعات توجه نکنند، ضمن اينکه تمام واحدهاي بهداشتي و درماني سطح شهرستان کوهرنگ آمادگي کامل در مقابله با موارد احتمالي بروز بيماري را دارد.

غيبي پور تصريح کرد: از مهمترين اقدامات انجام شده جهت پيشگيري از بروز بيماريها در سطح شهرستان انجام طرح تشديد در کليه ايام هفته ازمراکز تهيه و توزيع و نظارت و کنترل مواد غذايي حساس، نمونه برداري ميکروبي از آب آشاميدني شهرها و روستاهاي تحت پوشش، توزيع کلرها در بين خانوارهايي که از آب آشاميدني فاقد کلر استفاده مي کردند، بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، هماهنگي با آبفار جهت رساندن کلر آزاد باقيمانده به يک ميلي گرم بر ليتر، تهيه وسايل لازم جهت نمونه برداري از موارد اسهالي مورد انتظار، تهيه و توزيع پوستر و تراکت در خصوص بيماريهاي منطقه از آب و غذا و توزيع بين اقشار مردم از مهمترين اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ بوده است.

غيبي پور در پايان گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل، سامانه 1490 آماده پاسخگويي به سوالات مي باشد، فعال است و مردم مي توانند سوالات خود را بپرسند.

به گزارش کوهرنگ خبر، شايعه منتشر شده حاکي از اين بود که فاضلاب بخشي از شهرستان کوهرنگ با آب آشاميدني مخلوط و باعث آلودگي آن شده است که اين شايعه با مراجعه تعدادي از شهروندان استان به دليل شکايت از مشکلات گوارشي شامل تب، دل درد، اسهال و تهوع به مراکز درماني در برخي شهرها و روستاها، گسترش و سبب ايجاد نگراني در مردم شد.



انتهاي خبر1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۱:۱۶

7 Jan 2020