کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ:

بر اساس گزارشها و بررسي هاي دقيق هيچ گونه آلودگي و بيماري به واسطه آب گزارش نشده است

2 ارديبهشت 1394 ساعت 11:10

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ گفت: بر اساس دستورالعمل هاي مربوط در سطح شهرستان کوهرنگ، نيز متعاقب وضعيت پيش آمده با بررسي دقيق و اخذ گزارش از واحدهاي بهداشتي و درماني تابعه، مراجعه موارد اسهالي بيشتر از حد معمول وجود نداشته است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، شايعه آلودگي آب در شهرستان کوهرنگ، از روز گذشته در سطح وسيعي منتشر و شبکه‌هاي مجازي، پيامک ها و مجاورات عمومي، به سرعت آن را گسترش دادند تا جايي که اين خبر در سطح کشور بخصوص استانهاي همسايه و حتي پايتخت هم رسيد.
 
اين شايعه که نگراني و پيگيري‌هاي مردم را به دنبال داشت، در پي گل آلود شدن آب از شبکه آب آشاميدني شهري و روستايي کوهرنگ، پس از بارندگي‌هاي اخير منتشر شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در مورد اين موضوع در گفت و گو با کوهرنگ خبر اظهار کرد: با عنايت به مراجعات تعدادي مراجعه کننده با علائم اسهال به بيمارستانها و واحدهاي بهداشتي درماني در سطح استان طي چند روز اخير و انجام اقدامات مرتبط و بهنگام بر اساس دستورالعمل هاي مربوط در سطح شهرستان کوهرنگ، نيز متعاقب وضعيت پيش آمده با بررسي دقيق و اخذ گزارش از واحدهاي بهداشتي و درماني تابعه، مراجعه موارد اسهالي بيشتر از حد معمول وجود نداشته است.

غيبي پور در ادامه افزود: جاي هيچ گونه نگراني نيست و مردم به شايعات توجه نکنند، ضمن اينکه تمام واحدهاي بهداشتي و درماني سطح شهرستان کوهرنگ آمادگي کامل در مقابله با موارد احتمالي بروز بيماري را دارد.

غيبي پور تصريح کرد: از مهمترين اقدامات انجام شده جهت پيشگيري از بروز بيماريها در سطح شهرستان انجام طرح تشديد در کليه ايام هفته ازمراکز تهيه و توزيع و نظارت و کنترل مواد غذايي حساس، نمونه برداري ميکروبي از آب آشاميدني شهرها و روستاهاي تحت پوشش، توزيع کلرها در بين خانوارهايي که از آب آشاميدني فاقد کلر استفاده مي کردند، بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ، هماهنگي با آبفار جهت رساندن کلر آزاد باقيمانده به يک ميلي گرم بر ليتر، تهيه وسايل لازم جهت نمونه برداري از موارد اسهالي مورد انتظار، تهيه و توزيع پوستر و تراکت در خصوص بيماريهاي منطقه از آب و غذا و توزيع بين اقشار مردم از مهمترين اقدامات شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ بوده است.

غيبي پور در پايان گفت: در صورت بروز هر گونه مشکل، سامانه 1490 آماده پاسخگويي به سوالات مي باشد، فعال است و مردم مي توانند سوالات خود را بپرسند.

به گزارش کوهرنگ خبر، شايعه منتشر شده حاکي از اين بود که فاضلاب بخشي از شهرستان کوهرنگ با آب آشاميدني مخلوط و باعث آلودگي آن شده است که اين شايعه با مراجعه تعدادي از شهروندان استان به دليل شکايت از مشکلات گوارشي شامل تب، دل درد، اسهال و تهوع به مراکز درماني در برخي شهرها و روستاها، گسترش و سبب ايجاد نگراني در مردم شد.



انتهاي خبر1020ج /610ک
 


کد مطلب: 21938

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/21938/اساس-گزارشها-بررسي-هاي-دقيق-هيچ-گونه-آلودگي-بيماري-واسطه-آب-گزارش-نشده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir