۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۲۰۹۸
بيمار بستر بن در کُما

حال بيمار بستر بن خوب نيست؛ مسئولین کجایند

مشکلات و کمبودات، بيماران و خانواده‌هاي زيادي را با مشکل همراه کرده است که با اجراي طرح تحول در دولت يازدهم اين اميد مي‌رفت که وضعيت رسيدگي به بيماران بهتر شود ولي گويا نشانه‌ها هنوز حکايت از عملي نشدن بسياري از شعارهاي دولتمردان دارد.
حال بيمار بستر بن خوب نيست؛ مسئولین کجایند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ تعدادي از شهروندان با ابراز گلايه از نبود پزشک متخصص در درمانگاه ها و مراکز درماني مرکز شهرستان بن ، مراتب ناراحتي خود را با خبرنگار زنگ خبر جهت تذکر به مسئولين شهرستاني در ميان گذاشتند.

همان‌طور که در گزارش قبلي "مطالبات جدي مردم شهرستان بن در زمينه بهداشت و درمان"پيگير مشکلات مردم شهرستان بن در زمينه بهداشت و درمان بوده ايم ،متاسفانه شاهد آن هستيم که اين مشکلات هنوز پا برجا بود و رفع نشده اند.

بهداشت و درمان مردم از مهم ترين وظايف مسئولين بوده چرا که ارائه خدمات نوين در اين راستا موجب بالا رفتن اميد به زندگي و رفاه حال مردم مي شود.

امروزه بيماران بجز مشکل بيماري خود بايد يک مشکل ديگر را هم بکشند، آن هم نبود امکانات پزشکي ازجمله پزشکان متخصص، تجهيزات پزشکي مناسب از جمله سي تي اسکن، ام.ار.آي، سونوگرافي و خدمات بهداشتي و درماني از مشکلاتي است که مردم را بسيار آزار مي‌دهد.

چه بسا بيماراني که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهيزات پزشکي و ضعف در رسيدگي به موقع و مناسب به مرگي دلخراش تن دادند که افسوس‌هاي بسياري درپي داشت که با اگر های بسیاری همراه بوده همانند رسیدن به موقع آمبولانس...

همیشه صف نوبت‌دهي شلوغ بوده و همه با دفترچه در چند صف منتظر پاسخ و دريافت نوبت براي پزشک مربوطه هستند.

نبود پزشک عمومي و ساعت ها سرگرداني در بيماربستر شهرستان بن دیگر عادي و کم کم تبديل به يک امري طبيعي شده است.

مردم شهرستان بن بازهم به مرکز استان رفته و در آنجا مراحل درمان خود را طي مي کنند.

شهرستان بن همانند ديگر مناطق محروم کشور طعم شيرين يک ساختمان شيک را به نام بيمارستان چند تختخوابي را فقط به اسم چشيده و اين کام شيريني تنها به همين فضاي فيزيکي است و خبري از ديگر خدمات اين بيمارستان نيست.

با وجود اينکه چند سال از ارتقاء شهر به شهرستان مي گذرد؛ هنوز هم پزشک متخصصي در اين شهرستان براي ويزيت بيماران نمي آيد.

در بسياري از موارد شب و نيمه شب بيماران بايد تحت هر شرايطي حتي براي تهيه داروهاي ساده راهي مرکز استان شده و از داروخانه هاي شبانه روزي آن دارو تهيه کنند.

نادري از مراجعه کنندگان به مرکز بهداشتي درماني شهر بن در گفت و گو با زنگ خبر گفت: چندين روز است که بدليل نبود سونوگرافي به شهرکرد مراجعه ميکنم.

وی افزود: به دلیل نداشتن وسيله شخصي،بايد با وسيله عمومي و کرايه اي براي انجام يک سونوگرافي يا آزمايش ساده مراجعه کنم که با اين وضعيت گراني مشکل ديگري هم پيدا مي کنم.

يکي ديگر از همشهريان نیز گفت : پزشکاني که در درمانگاه‌ مشغول هستند تازه کار و کم تجربه‌اند و آنچنان که بايد، نمي‌توانند براي بيماران کاري انجام دهند.

موسوي ديگر شهروند بني از نبود پزشک متخصص حتي چشم پزشک انتقاد کرده و مي‌گويد: حتي ۲ داروخانه موجود در اين شهر گاهي‌‌ همان داروهاي ساده‌اي را که پزشک عمومي تجويز کرده را ندارند.

اگر اين شهر به تجهيزات سونوگرافي و آزمايشگاه تخصصي مجهز باشد مردم اندکي راحت مي شوند چراکه نبود اين تجهيزات باعث شده است بيماران جهت انجام يک سونوگرافي ساده به شهرستان هاي همجوار يا مرکز استان مراجعه کنند.

اين خود مشکلاتي را براي بيماران بوجود مي آورد از يک طرف خطرات جاده اي و دوري راه و از طرف ديگر براي درمان برخي ناراحتي‌هاي جزئي با زحمت فراوان و اتلاف وقت بيشتر، هزينه‌هاي مضاعفي را پرداخت و در خيابان‌ها سرگردان شوند.

به دليل مشکلات و کمبودات، بيماران و خانواده‌هاي زيادي را با مشکل همراه کرده است که با اجراي طرح تحول در دولت يازدهم اين اميد مي‌رفت که وضعيت رسيدگي به بيماران بهتر شود ولي گويا نشانه‌ها هنوز حکايت از عملي نشدن بسياري از شعارهاي دولتمردان دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۴:۱۳

13 Jan 2020