۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۹۷۶۹
کارشناس مسائل سیاسی:

حماسه 9 دی انقلاب را بیمه کرد/ فتنه گران باید طبق قانون محاکمه شوند

کسانی که علیه امنیت نظام و انقلاب توطئه کردند و به تخریب اموال عمومی پرداختند مجرم اند و باید به اشد مجازات برسند.
حماسه 9 دی انقلاب را بیمه کرد/ فتنه گران باید طبق قانون محاکمه شوند
یزدان جلالی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص علل شکل گیری فتنه 88 گفت: در کشور ما بعد از انقلاب به طور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار می شود که انتخابات ریاست جمهوری سال 88 هم یکی از انتخابات حساس و مهم بود.

جلالی اظهار کرد: دشمنان انقلاب نیز که هر از چندگاهی تلاش داشتند تا از یک منظر ورودی ضربه ای به نظام و انقلاب بزنند بر روی این انتخابات برنامه ریزی کرده بودند تا به بهانه هایی به وسیله عده ای فرصت طلب ضربه خود را بزنند.

وی افزود: متاسفانه برخی نیز مسیری را برای بیان اعتراض خود به نتیجه انتخابات انتخاب کردند که کاملا غیرقانونی بود و زمینه سوء استفاده دشمن را فراهم کرد.

جلالی بیان کرد: شاید در ابتدا مردم فکر می کردند این تحرکات اعتراض به انتخابات است اما مشخص شد یک فتنه ای در حال شکل گیری است و به بهانه انتخابات خساراتی به اموال عمومی و اماکن مقدس و توهین به باورهای مردم شکل گرفت.

وی در خصوص مرز بین اصلاح طلبان و فتنه گران تصریح کرد: متاسفانه برخی نخبگان جریان اصلاح طلب زمینه را برای فتنه گران فراهم کردند و با موضع گیری های چند پهلو و غیرشفاف به جریان فتنه کمک کردند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به جز سران فتنه که در راس فتنه اند متاسفانه در سطوح پایین تر عده ای نخبه جریان تقلب را تئوریزه کردند و ملعبه دست خارجی ها قرار گرفتند و عوامل خارجی با کسانی ارتباط داشتند که خود جایگاهی در نظام داشتند.

جلالی در خصوص محاکمه سران فتنه اظهار کرد: مطابق قانون اساسی برای افراد مجرم مجازاتی طبق جرم مشخص شده است و مسلماً برای کسانی که علیه امنیت نظام و انقلاب توطئه کردند و به تخریب اموال عمومی پرداختند مجرم اند و باید به اشد مجازات برسند.

وی با اشاره به عوامل ریشه یابی فتنه 88 بیان کرد: بخش عمده ای از گردانندگان فتنه افرادی بودند که توسط خاتمی هدایت می شدند و با موضع گیری های غیرشفاف به جریان فتنه کمک می کردند.

جلالی افزود: اگر اینان از قانون تمکین می کردند و به بیانات مقام معظم رهبری توجه داشتند و به فرامین نهادهای قانونی نظام توجه داشتند کار به فتنه و این آشوب ها نمی کشید.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی انقلاب را بیمه کرد تصریح کرد: حماسه 9 دی هم برای مردم ما و هم برای دشمنان درسهایی را به دنبال داشت، درسی که برای مردم انقلابی ما داشت این بود که مراقب توطئه و فتنه های دشمنان باشیم چرا که دشمن از هر فرصتی برای ایجاد فتنه استفاده می کند و باید مراقب شناخت حق و باطل در فتنه ها باشیم.

جلالی افزود: برای دشمنان هم این درس را داشت که مردم ما همیشه پای انقلاب ایستاده اند و هر گاه اصل نظام به خطر بیفتد به میدان می آیند و هوشیار و بصیر اند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۱:۵۸

15 Jan 2020