۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۳۶۸۶۹
کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت در چهارمحال وبختیاری :

والدین چکاپ سالانه تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرند/آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای 5هزار کودک در چهارمحال وبختیاری

کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت در چهارمحال وبختیاری چکاپ سالانه کودکان را به خانواده ها توصیه و گفت: بیماری تنبلی چشم تا هفت سالگی قابل تشخیص و درمان است و والدین باید باتوجه به سیر تکاملی فرزندان خود سالانه تنبلی چشم کودک را ارزیابی کنند.
والدین چکاپ سالانه تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرند/آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای 5هزار کودک در چهارمحال وبختیاری
فرزانه یزدانی کارشناس مسئول پیشگیری از معلولیت در چهارمحال وبختیاری در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه سنجش بینایی از اول آبان ماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد؛ گفت: در حال حاضر برای اجرای این طرح  ۴۹۵ پایگاه درنظر گرفته شده تا در دورترین نقاط و روستاها نیز خدمات ارائه شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۱ هزار کودک زیر ۶ سال مورد سنجش بینایی قرار می گیرند.

یزدانی با بیان اینکه درسال گذشته 3.4 درصد از کودکان زیر شش سال انواع تنبلی چشم را داشتند، گفت:  از ۵۰ هزار و ۲۳ کودک مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفته در سال گذشته، 2 هزار و ۷۰۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که از این تعداد یکهزار و ۷۰۰ کودک مبتلا به عیوب انکساری تشخیص داده شد و برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع داده شدند.

وی به کمک های این سازمان در جهت رفاه نیازمندان اشاره و بیان داشت: سازمان بهزیستی در راستای حمایت و کمک به مبتلایان عیوب انکساری کمک هزینه عمل های جراحی چشم و عینک را نیز پرداخت می کند.

یزدانی چکاپ سالانه کودکان را به خانواده ها توصیه و خاطرنشان کرد: بیماری تنبلی چشم تا هفت سالگی قابل تشخیص و درمان است و والدین باید باتوجه به سیر تکاملی فرزندان خود سالانه تنبلی چشم کودک را ارزیابی کنند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۴:۳۴

31 Jan 2020