۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۵۵۷۳

چه کسانی الگو جوانان ایرانی هستند؟

به گزارش جهان بین نیوز به نقل از بی باک نیوز، الگوپذیری مردم و جوانان از چهره های مطرح و مشهور کشورشان امری بدیهی و غیرقابل کتمان است. همگی در جامعه به این موضوع اشراف دارندکه افراد مشهور از قبیل ورزشکاران و بویژه هنرمندان به دلیل جذابیت خاص عرصه های بروز و ظهورشان، مورد توجه و الگو برداری افراد مختلف جامعه من جمله جوانان هستند. ولی صحبت اصلی سر این است کسیکه خود را الگوی قشری از جامعه معرفی کرده و وارد حیطه شهرت قرار می گیرد، نباید آداب یک الگوی واقعی را رعایت کند؟ هر کشور و حتی یک شرکت کوچک هم قانونی دارد که افراد شاغل در آن ملزم به رعایت آن هستند پس چرا افراد هنرمند حاضر به پذیرش این نیستند که در محافل خصوصی خود هر طور که هستند باید در انظار عموم خود را جای یک الگو برای حداقل چند میلیون جوان قرار دهند. بعضی از افراد روشنفکر، خورده می گیرند که در جامعه و کوچه بازار از این گونه تیپ های مغایر با موازین اسلامی زیاد می بینیم، چرا به قشر هنرمند این همه سخت گیری می کنید؟ باید بگوئیم دوست عزیز این افراد کوچه و بازار که می گوئید، افراد کوچه و بازار هستند و سهمی در الگو گیری دیگران ندارند ولی این فرد به اصطلاح هنرمند در جایگاه الگوی جوان ایرانی است و به روحیات حساس افراد بیش از هر قشری آگاه است که هر چیز کوچک چطور می تواند بر او تاثیرگزار باشد. در میان بازیگران و هنرپیشگان سینما بسیار می بینیم که افرادی با نوع تیپ و ظاهر خود ترویج دهنده مدلی غیر متغارف در جامعه هستند از همین رو برای خانه تکانی فرهنگی به مصادیق سال جاری باید اشارتی داشته باشیم.
خاطره اسدی بازیگر فیلم "سر به مهر" برنده ی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از سی و یکمین دوره جشنواره فجر با وضعیتی در نشست خبری این فیلم حاضر شده بود که به نظر می رسید وی بیش از آنکه حرفی فنی و هنری برای زدن داشته باشد، برای رونمایی و نمایش گوشواره ای که به شکل اولین حرف اسم خود اوست، آمده است!

  البته این هنرپیشه تنها یک نمونه از دنیای ملتهب هنر و ورزش این روزهای کشورمان است که دولتهای سازندگی و اصلاحات تخمش را کاشتند و تا سالهای سال باید میوه هایی آفت زده در بین نخبگان و جوانان درو کنیم و کم کاری متولیان فرهنگی کنونی نیز رونقی برای بازار این قشر هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۹:۲۷

14 Feb 2020