۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۲۴۲۰
9 دی حماسه ای جاویدان:

فتنه انگیزان یا عروسکهای خیمه شب بازی دشمن؟/بصیرت عوام در برابر ضلالت خواص

وقایع در انتخابات 88 نشان از دست دوستی منافقین گرگ صفتی بود که در نهان برای استیلا بر نظام با استکبار داده شده و در واقع سران جنبش سبز فتنه عروسکهای خیمه شب بازی دشمن بودند که از خود اختیاری نداشته و غرب آنها را در میدان سیاسی نظام به کارگیری کرده بود.
فتنه انگیزان یا عروسکهای خیمه شب بازی دشمن؟/بصیرت عوام در برابر ضلالت خواص
به گزارش جهانبین نیوز، در طول تاریخ اسلام دشمنان و منافقین همواره از تشکیل حکومت اسلامی و استقرار عدالت وحشت داشتند و از این رو مرتب در برابر زمینه سازی تحقق جامعه اسلامی و آرمانی مقاومت نموده و با طرح نقشه های منافقانه سعی در اضمحلال حکومت اسلامی داشته که نمونه های متعدد تاریخی در زمان حیات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) گواه بر این ادعاست.

آنچه در عاشورای سال 61 رقم خورد و موجب رویارویی و مصاف جبهه حق و باطل شد نشأت گرفته از تلاش سیدالشهدا برای استقرار حاکمیت اسلامی و مقاومت جبهه نفاق و کفر برای رسیدن به اهداف مادی بود که با نگاهی تأمل برانگیز به حادثه عاشورا و وقایعی که در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی رقم می خورد شباهتهای زیادی بین این دو حادثه تاریخ ساز می بینیم که در جای خود نیاز به کتابها نگارش برای تحلیل دقیق دارد، ولی آنچه در این نوشتار مختصر ارائه می گردد فتنه ای است که در سال88 برای نظام اسلامی ایران رقم خورد و در واقع سناریویی قوی و برنامه ریزی شده که حکایت از پشت پرده های سیاسی و بده بستانهای مرموز بین منافقین داخلی و دشمنان بیرونی دارد پازلی که طراحی آن از غرب و اجرای آن در داخل می توانست تکمیل کننده خواسته های نامشروع هردو دشمن داخلی و خارجی باشد.

آنچه در حوادث انتخابات صورت گرفت وقایع تصادفی آنی نبود بلکه نشان از دست دوستی منافقین گرگ صفتی بود که در نهان برای استیلا بر نظام با استکبار داده شده و در واقع سران جنبش سبز فتنه عروسکهای خیمه شب بازی دشمن بودند که از خود اختیاری نداشته و غرب آنها را در میدان سیاسی نظام به کارگیری کرده بود تا از حرکت این مهره های عروسکی بهره برداری نماید. بهره برداریی که به قیمت نظام و برابر با تمام جانفشانیهایی بود که تا آن زمان برای انقلاب اسلامی شده بود.

گرچه مدتهای زیادی بر روی این سناریو کار شده بود اما کلید اصلی فتنه و جرقه اولیه شعله ورشدن آتش فتنه انگیزی از نامه قباحت آمیز هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری بود که بدون سلام و ادای احترام و رعایت ادب،از شکل گیری حرکتهایی در انتخابات سخن گفت، در حالی که چند روز تا انتخابات باقی مانده بود و این در واقع مشتعل نمودن آتش جبران ناپذیر به خرمن نظام بود، از طرفی هم تبریک بی موقع موسوی که هنوز کار اخذ آرا در حال انجام بود حرکتی سازمان یافته در جهت شروع تحرکات بود برای عبور از خطوطی که به عنوان خطوط قرمز نظام بود.

پایان انتخابات و معرفی رییس جمهور منتخب پایان کار نبود بلکه آغاز کار بود، انتخابات و نتیجه آن بهانه ای بود برای شروع تحرک فیزیکی علیه نظام که همزمان هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام را نشانه رفتند و بی منطقی موسوی در برابر دستور مقام معظم رهبری برای بازشماری آرا و اظهارات او مبنی بر اینکه اگر چندین بار هم انتخابات انجام و نتیجه آن همان چیزی باشد که اعلام شده است تمکین نخواهد کرد نشان از ورود فتنه به حریم قانون بود که در واقع هم جنبه مردمی و هم جنبه اسلامی را مورد هدف قرار داده که نگاهی به شعارهای روزهای تاریک اغتشاش و فتنه این موضوع را به خوبی نشان می دهد.

شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی،نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی،استقلال آزادی جمهوری ایرانی و مرگ بر اصل ولایت فقیه ماهیت فتنه طراحی شده را به خوبی نمایان می ساخت که انتخابات بهانه تراشی برای ایجاد آشوب بوده و هدف این همه هجمه و سرو صدا فقط دگرگونی ساختار حکومتی با اصالت دینی در کشور است.

از طرفی دیگر گردو شکستن وزیر ارشاد دولت اصلاحات با دم خود در شبکه های بیگانه در جریان شکل گیری اوضاع متشنج داخلی حاکی از ائتلاف داخلی خارجی دشمنان برای به نتیجه رساندن این توطئه شوم بود.

به هرجهت دشمن با استفاده از تمام ظرفیت داخلی و خارجی با طراحی انقلاب مخملی سبز که تحت حمایت سازمانهایی مثل سیا قرار دارد سعی کرد به بهانه انتخابات، زمینه ساز تغییر مدل حکومتی اسلامی در ایران شود که چند عامل در ناکامی این برنامه موثر بود:

1. رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب در بسیج افکار عمومی با تشریح ابعاد فتنه و سعی فتنه گران در قانون گریزی برای مقابله با قانون، از جمله مواضع قاطع، محکم و متقن معظم له در نماز جمعه هفته بعد از انتخابات و بیانات صریح و صادقانه ایشان با مردم و ترسیم قاطع خطوط قرمز برای جلوگیری از ورود منافقین داخلی و دشمنان خارجی

2.تبعیت پذیری مردم از ولایت، مدل آنچه در سالهای ابتدایی انقلاب رخ داده بود و مردم با بهره گیری از فرامین حضرت امام (ره)به پیروزی رسیده بودند، ثابت کرد مردم انقلابی همچنان در اطاعت از ولایت فقیه آماده بوده و گذر 30ساله از انقلاب ایدئولوژی آرمانی مردم برای حفظ نظام راتغییر نداده است و آرمانها همچنان جایگاه مطلوب خود را دارند که حضور خودجوش، حماسی و دشمن شکن مردمی در خلق حماسه ماندگار 9 دی تثبیت پایه های نظام بود و انقلابی دیگر در انقلاب.

3.تعصبات دینی و مذهبی مردم که با وجود تحمل فراوان آشفتگیهای روانی عمومی در جامعه به خاطر ایجاد بی نظمی و اغتشاشات، حرمت شکنی عاشورا و توهین و حمله به مقدسات را تحمل نکرده و نسبت به این موضوع واکنش همه جانبه ای از طرف تمام اقشار جامعه انجام شد.

4.پی بردن اکثریت هواداران موسوی به این موضوع که حضور اغتشاش گران در کف خیابان و متشنج کردن فضای روانی جامعه ربطی به موضوع انتخابات نداشته و تقلب در آرا فقط بهانه ای برای نیل به اهداف شوم خود از جمله عملیاتی کردن سناریوی براندازی نظام و از بین بردن مدل حکومت اسلامی بوده، به گونه ای که حتی بعضی از افرادی که در ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی مسئولیت داشتند نیز به این موضوع واقف شدند که واقعا این افراد با هنجارشکنی و گریز از قانون دنبال مسائلی فراتر از انتخابات هستند و آنها در واقع تغییر در حکومت را دنبال می کنند چرا که بر فرض ضعیف اگر موسوی به عنوان رییس جمهور انتخاب می شد در کسوت ریاست جمهوری و قانونی جلوه دادن عملکرد خود در مقابل نظام می ایستاد و آن موقع بود که با در اختیار داشتن منابع و امکانات بیت المال ضربات سختی به پیکر نظام وارد می کرد از طرفی دیگر هم با احتمال قوی عدم انتخاب به ریاست جمهوری بهانه ای بنام تقلب را مطرح می ساخت که پیام تبریک انتخاب قبل از پایان رأی گیری شاهدی متقن بر جریان سازی مسموم برای مقابله با نظام و قانون شکنی بود به این ترتیب پس از گذشت روزها از انتخابات درصد کثیری از هواداران موسوی متوجه اهداف غیرانسانی و غیرعقلانی او پی برده و به صف قیام کنندگان حماسه9 دی پیوستند.

5.دامن زدن شبکه های ماهواره ای بیگانه و حضور افراد معلوم الحالی همچون عطاا... مهاجرانی در برنامه های تلویزیونی خارج از کشور مردم را به این واقعیت و قطعیت رساند که در شکل گیری اتفاقات پس از انتخابات، طراحی و رهبری اصلی وقایع از خارج مرزها کنترل و هدایت می شود که این موضوع نیز در حضور میلیونها نفری مردم در خلق حماسه بی نظیر مردم در 9 دی تأثیر مستقیم داشت.

6.حمایت آشکار اوباما رییس جمهور آمریکا در موضع گیری های تلویزیونی و مصاحبه های رسانه ای از شخص میرحسین موسوی و نیز حمایت اسرائیل و نتانیاهو از جنبش سبز در ایران نیز شاهدی دیگر بر سرچشمه خارجی فتنه بود که مردم بصیر ایران به خوبی آن را درک کرده و به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم شکل گیری 9 دی مطرح می باشد.

7.بی توجهی سران فتنه به تلفات انسانی انجام شده در جریان اغتشاش و بهره برداری آنها از قتلهای مشکوک و حتی ساختگی که به عنوان پیراهن عثمان استفاده می کردند نیز از مواردی بود که نمایان می ساخت امنیت جانی مردم برای فتنه گران اهمیتی نداشته و آنها برای رسیدن به اهداف خود از هر ابزاری حتی اگر جان مردم بی گناه نیز باشد استفاده می کنند.

8. حمله سازمان یافته به اموال عمومی و نهادهای انقلابی از جمله بسیج و به شهادت رساندن جوانانی با ظاهر مذهبی و دینی نیز بیانگر این بود که سران فتنه در واقع به دنبال قلع و قمع نهادها و نیروهای انقلابی بوده و برای رسیدن به هدف ابتدا باید این موانع را از سر راه خود بردارند تا رسیدن به هدف آسانتر صورت گیرد.

به هر جهت اتفاقات سال88 خاطرات تلخی در اذهان عمومی رقم زد، گرچه با درایت و هوشمندی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و بصیرت مردم حماسه ای ماندگار بنام 9 دی برای تاریخ افتخار آفرین کشور ثبت شد و به عنوان انقلابی در انقلاب، سند مردم سالاری دینی در دفاع از آرمانهای نظام شد ولی نکته مهم این است که با تحمیل هزینه های سنگین مادی و معنوی برای کشور و انقلاب، مردم همچنان منتظر برخورد قاطع با این جریان خبیث بوده و تاوان این همه جنایت را باید از جریان فتنه گر بگیرند.

یادداشت از احسان ربیعی

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۵۶

4 Jan 2020