۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۷۶۵۲
ياسه چاي همچنان اندر خم بي کوچه اي؛

جشنواره روستاگردی در روستای بدون کوچه "یاسه‌چای" برگزار می‏‌شود

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري، از برگزاري دومين جشنواره روستاگردي در روستای یاسه‌چای همزمان با 26شهريور به مدت 3 روز خبر داد.
جشنواره روستاگردی در روستای بدون کوچه "یاسه‌چای" برگزار می‏‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ،بهمن عسگري مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري،گفت: هدف از اين جشنواره معرفي جاذبه هاي گردشگري روستاي تاريخي ياسه چاي ( ياسه چاه ) و قابليت هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري به گردشگران در بخش محصولات باغي و کشاورزي است.

روستاي تاريخي و بدون کوچه « ياسه چاي » ( ياسه چاه)، از توابع شهرستان سامان در استان چهارمحال و بختياري است که در حاشيه رودخانه زاينده رود و در محدوده کوهستاني شمال اين شهرستان قرار دارد.

بهمن عسگري افزود: اين جشنواره، زمينه معرفي جاذبه هاي گردشگري اين منطقه را به گردشگران فراهم مي‌کند و رونق فروش محصولات کشاورزي و باغي بوميان اين منطقه را به همراه دارد.

عسگري، برگزاري جشنواره پخت آش محلي در خانه هاي روستا و برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در خانه هاي روستايي، افتتاح پايگاه اطلاع رساني و راهنمايي گردشگران استان، برگزاري تورهاي آشنايي عکاسان و عکس يادگار ي در کمترين زمان ، اصحاب رسانه و پاک سازي محوطه زاينده رود توسط اکيپ محيط زيست ودعوت از عموم مردم با جاذبه هاي گردشگري استان چهارمحال و بختياري را از برنامه هاي پيش بيني شده در جشنواره طبيعت و روستاگردي برشمرد.


وي، تاکيد بر حفظ محيط زيست و پاکسازي حاشيه و بستر رودخانه زاينده رود، قايقراني در زاينده رود و معرفي قابليت هاي گردشگري و اقتصادي اين رودخانه به گردشگران، ديدار از بافت تاريخي روستاي ياسه چاي، برگزاري مراسم آئيني نظير آشنايي با زندگي چادر نشيني عشاير و موسيقي محلي با اجراي هنرمندان ساماني و را از ديگر برنامه هاي اين جشنواره بيان کرد.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان چهارمحال و بختياري افزود: اين استان، از قابليت هاي فراواني براي توسعه گردشگري برخوردار است و بايد با انجام کار فرهنگي، فراهم شدن زيرساخت ها و معرفي جاذبه هاي ناشناخته آن به گردشگران، صنعت توريسم استان را بيش از گذشته رونق بخشيد.

اين روستا در فاصله ۳۸ کيلومتري شهر سامان و ۵۰ کيلومتري شهرکرد ( مرکز استان چهارمحال و بختياري ) واقع شده است.

دالان هاي قديمي و بافت معماري خاص، روستاي بدون کوچه « ياسه چاي » ( ياسه چاه ) را به يک روستاي هدف گردشگري تبديل کرده و سالانه گردشگران زيادي به اين روستا سفر مي کنند.

انتهاي پیام/ذ/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۰:۴۶

1 Jan 2020