۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۲۵۴۳۷
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان خبر داد:

کاهش۵۰ درصدی صادرات استان چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان با بیان اینکه ما درشش ماه اخیرشاهد کاهش صادرات در استان بوده‌ایم،گفت چهارمحال وبختیاری باید ۱۰۶ میلیون دلار در ۷ ماه اخیر داشته باشد که این امر محقق نشد و فقط استان ۵۰ میلیون صادرات را داشته است.
کاهش۵۰ درصدی صادرات استان چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز، سیدنعیم امامی اظهار داشت :بحث اقتصادمقاومتی باید زودتر از این زمان مورد پیگیری قرار می‌گرفت و تولید کنندگان ما به منظوردستیابی به این مهم باید کیفیت محصولات خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه ما درشش ماه اخیرشاهد کاهش صادرات در استان بوده‌ایم،گفت چهارمحال وبختیاری باید ۱۰۶ میلیون دلار در ۷ ماه اخیر داشته باشد که این امر محقق نشد و فقط استان ۵۰ میلیون صادرات را داشته است.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان با اشاره به کاهش۵۰درصدی صادرات استان،گفت:این آمار توسط اداره گمرک ارائه شده است ولی این درحالی است که برخی از صادرکنندگان استان همچون فرش صادرات خود را ازطریق استانهای دیگر انجام می‌دهند و به همین منظور باید برای مشخص شدن آمار دقیق برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد.

امامی افزود: تاکنون ۹ جلسه پایش در واحدهای صنعتی برگزار گردیده است که در این جلسات مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قانون‌هایی برای حمایت از صنایع وجود دارد،گفت: این قوانین به منظور رفع مشکلات صنایع ایجاد شده درحالی که برخی از ماده‌های موجود دراین قانون‌ها ضد آن عمل می‌کندوباید مورد بازنگری قرار گیرد.

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت از به بهره‎برداری رسیدن فولاد استان و کارخانه حجاب در ۲ ماه اخیر خبر دادوافزود:با افتتاح این کارخانه ها صادرات استان نیز افزایش پیدا خواهد کرد و تاثیر مثبتی بر روی صادرات استان خواهد داشت.

امامی افزود: ما برای کسب رتبه نخست صادرات در خاورمیانه باید تولید را افزایش دهیم و این زمانی انجام خواهد پذیرفت که صنایع ما مورد حمایت قرارگیرند و مجلس باید مشوقاتی را برای صادرات در بودجه سال آینده تخصیص دهد.


انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۷:۴۶

30 Dec 2019