۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۷۰۶۷
عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد:

مدافعان دموکراسی مخالفان سرسخت رفراندوم در فلسطین/ دموکراسی و همه‌پرسی در تناقض نیستند

در حالی که بین دموکراسی به معنای واقعی و هم‌پرسی تناقضی وجود ندارد اما مدعیان برقراری دموکراسی‌ در جهان با برگزاری همه‌پرسی در فلسطین به شدت مخالفند.
مدافعان دموکراسی مخالفان سرسخت رفراندوم در فلسطین/ دموکراسی و همه‌پرسی در تناقض نیستند
دکتر سیرالله مرادی عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به مسئله فلسطین و تلاش برای رفع بحران این کشور، اظهار کرد: برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی در فلسطین راهکار موثری برای رفع بحران این کشور و خاتمه دادن به ناآرامی‎های منطقه است.

وی افزود: در همین راستا مقام معظم رهبری نیز عنوان کردند که بحران فلسطین با همه‌پرسی رفع می‎شود و باید شرایط لازم برای تحقق این مهم فراهم شود.

مرادی تصریح کرد: مراجعه به رای و نظر مردم مصداق بارز آزادی و دموکراسی به معنای واقعی است که نه تنها از مطالبات خود مردم فلسطین است بلکه از سوی دیگر کشورهای جهان مقبولیت لازم را دارد.

این استاد رشته حقوق دانشگاه شهرکرد در یک مقایسه تطبیقی بین همه‌پرسی و دموکراسی‌های غربی، گفت: در حالی که غرب و به ویژه آمریکا همواره خود را طرفدار حقوق بشر و ملزم به برقراری دموکراسی در کشورهای جهان به ویژه در خاورمیانه می‎داند اما خود نقض کننده واقعی این اصل است و با زیاده‌خواهی‌های خود و طرفداری از رژیم اشغالگر قدس با برگزاری رفراندوم در فلطسین مخالف است.

مرادی با بیان اینکه مراجعه به رای مردم از مهمترین شاخص‌های دموکراسی به شمار می‎رود، افزود: معنای واقعی دموکراسی حکومت مردم بر مردم که منشعب از آرای عمومی است و از مصادیق آن رفراندوم و مراجعه به آرای عمومی است.

وی، اشغال فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا را از مهمترین مصادیق نقض دموکراسی در جهان دانست و گفت: حیات 67 ساله اسرائیل در فلسطین که با خونریزی و چپاول شکل گرفته با دموکراسی سازگاری و قرابت ندارد.

مرادی خاطرنشان کرد: از آنجا که با برگزاری رفراندوم در فلسطین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی به خطر می‎افتد برهمین اساس مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی با برگزاری همه‌پرسی در فلسطین مخالفت می‎کنند.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۰:۵۱

25 Jan 2020