۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۳۰۸۳۷
بررسی حواشی برگزاری کنسرت در شهرکرد

کنسرت‌ها و بی‌تدبیری‌ها

چندی است برگزاری کنسرت‌ها در شهرکرد موجب بوجود آمدن حاشیه‌هایی در سطح این استان شده، حاشیه‌هایی که استان ما سال‌هاست از پرداختن به آنان آسیب جدی دیده است
کنسرت‌ها و بی‌تدبیری‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ چندی است برگزاری کنسرت‌ها در شهرکرد موجب بوجود آمدن حاشیه‌هایی در سطح این استان شده، حاشیه‌هایی که استان ما سال‌هاست از پرداختن به آنان آسیب جدی دیده است، مسائلی که اولویت‌های مدیران را از ایجاد اشتغال، پاک کردن گرد بی‌تدبیری از صنعت استان، مشکلات زیست‌محیطی ناشی از اجرای پروژه‌های مسئله‌دار و رفع نیازهای اولیه مردم محروم، به اظهار نظر پیرامون کنسرت‌ها و القای دو قطبی در استان وا داشته است.

اندک بررسی در برگزاری کنسرت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که بعد از عدم برگزاری کنسرت در برخی استان‌های همجوار، شهرکرد آماج برگزاری کنسرت‌ها شد که اوضاع به حدی رسید که بعضا به دلیل فشردگی برگزاری کنسرت در استان حتی فرصت کافی برای تبلیغ برخی کنسرت‌ها وجود نداشت. برخی از خوانندگان که تاکنون از حضور در استان اِبا داشتند اکنون با کمال میل در شهرکرد و سایر شهرهای استان به برگزاری چندین اجرا می‌پردازند.آنچه اکنون موجب برخی موضع‌گیری‌های دلسوزان، علما و همچنین نماینده ولی‌فقیه در این استان شده، نه صرف برگزاری کنسرت و مخالفت با موسیقی که حواشی قابل تامل برگزاری این کنسرت‌هاست. وقتی غالب شرکت‌کنندگان این کنسرت‌ها از استان همجوار هستند قطعا حواشی ایجاد شده برای آنان چندان اهمیت ندارد این تنها در صورتی است که بخش اندکی از شرکت‌کنندگان در کنسرت‌ها را مردم استان خودمان تشکیل می‌دهند. این یعنی کنسرت‌ها عملا به نام استان ما و به کام دیگران است و استان ما تنها از مسائل حاشیه‌ای این کنسرت‌ها بهره می‌برد حضور برخی افراد با پوشش‌های نامتعارف، اختلاط‌های ساختارشکن و قبح‌شکنی از برخی اعمال دقیقا تمام بهره‌ای است که نصیب فضای فرهنگی استان می‌شود. حال آنکه سود مالی قابل توجه از برگزاری کنسرت‌ها تنها نصیب اندک افراد خواهد شد.

جای سوال اینجاست که با این اوصاف پافشاری مسئولین استان و ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم و مسئولین به چه قیمتی صورت می‌گیرد و در این میان منفعت مالی و معنوی استان از این کنسرت‌ها چیست؟ آیا شاد کردن روحیه جوانان تنها از طریق کنسرت‌ها صورت می‌پذیرد و دولت نقشی در اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان ندارد آیا جز این است که جوانان استان ما اکنون برای شاد شدن نیاز به درآمدی از طریق شغلی آبرومند، سرپناهی برای آسودن وازدواجی آسان احتیاج دارد آیا جز این نیست که برخی در حال پاک کردن صورت مسئله مشکلات جوانان استان هستند.

نکته قابل ذکر،این است که جهت‌گیری علما قطعا از سر دلسوزی و دغدغه برای فرهنگ استان است چراکه قطعا نه اسلام نه علما نه دلسوزان با هنر، موسیقی، کنسرت و امثالهم نه‌تنها مخالف نیستند بلکه هنر متعهد را موجب تعالی و صیقل روح و روان می‌دانند البته باید به این امر اذعان داشت که در باب موسیقی و به طور کلی هنر در فقه کم‌کاری شده است نیاز است حوزه‌های علمیه در این زمینه به اعلام نظر بپردازند.

برگزاری کنسرت‌ها البته نه با این فشردگی، و مدیریت شده نیاز فضای استان است در بسیاری از استان‌ها ازجمله استان تهران در مکان‌هایی مانند برج میلاد با حجمی بیشتر مدت‌هاست برنامه‌های متعدد در حال برگزاری است اما آنچه به چشم می‌آید مدیریت صحیح مسئولان برگزاری است حلقه مفقوده برگزاری کنسرت‌ها عدم مدیریت صحیح کنسرت‌هاست که فضا را برای جولان سوءاستفاده‌گران براحتی مهیا می‌کند این درحالی است که اداره فرهنگ و ارشاد با تدبیری شایسته می‌تواند حواشی این کنسرت‌ها را به حداقل برساند چراکه برگزاری کنسرت برای استفاده از موسیقی زنده است که توسط خواننده اجرا می‌شود با هرآنچه این کنسرت‌ها را به حاشیه می‌برد قطعا باید برخورد کرد این فرهنگ باید ایجاد شود که برگزاری کنسرت صرفا به خاطر استفاده از موسیقی است نه چیز دیگر.

مدیریت استان به جای پرداختن به اظهار نظرات تفرقه‌افکن و به حاشیه بردن فضای استان می‌تواند از طریق اداره ارشاد علاوه‌بر وضع قوانین و چارچوب‌ها برای برگزاری این دست جلسات، بر برگزاری آنان نیز نظارت داشته باشد. تبدیل برگزاری کنسرت‌ها به معضلی لاینحل نه برای فضای استان مناسب است نه مشکلی از مشکلات استان را حل خواهد کرد امید است با تدبیری که مسئولین می‌اندیشند تنش‌های ایجاد شده به پایان برسند.

یادداشت از احسان قائدی

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۸:۱۲

5 Jan 2020