۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۷۷۸۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

60 درصد مشکلات صنایع کوچک مربوط به نقدینگی آن‌ها است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: مشکلات صنایع کوچک بر روی پنج محور قرار دارند و این پنج محور عبارتند از دانش، تکنولوژی، اختلاف شرکا، عدم تولید محصولات با کیفیت و عدم ارائه محصولات در بازارهای رقابتی و این درحالی است که بیش از ۶۰ درصد مشکلات به نقدینگی این واحدها برمی‌گردد.
60 درصد مشکلات صنایع کوچک مربوط به نقدینگی آن‌ها است
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تلاش، صمیمیت، صداقت و احترام متقابل به مردم باید سرلوحه کار ما قرار گیرد چون این تنها راه برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی دو وظیفه اصلی و اساسی دارد افزود: فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ۵۶۰ شهرک و ۳۸۵ ناحیه صنعتی و نیز حمایت از صنایع کوچک در همه ابعاد این دو وظیفه اساسی هستند که همواره باید در پی انجام آن باشیم.

یزدانی بیان داشت: در حال حاضر در ایران بیش از ۹۷ هزار طرح صنعتی وجود دارد و سرمایه‌گذاران در این طرح‌های صنعتی جواز تاسیس دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: از مجموع ۹۷ هزار طرح صنعتی موجود در کشور یک هزار و ۶۱۸ طرح در چهارمحال و بختیاری قرار دارد که این تعداد نسبت به مساحت و جمعیت رقم قابل قبولی است.

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت، پتانسیل‌های انسانی و منابع طبیعی موجود در چهارمحال و بختیاری می‌توان انتظار داشت که این استان دارای جایگاه والاتری در صنعت باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور از فعالیت بیش از ۸۸ هزار واحد با پروانه بهره‌برداری در کشور خبر داد و یادآور شد: از این تعداد یک هزار و ۲۷۰ واحد در چهارمحال و بختیاری قرار گرفته  که رقم قانع‌کننده‌ای است درحالی که می‌توان انتظار رشد بیشتر را داشت.

یزدانی به ۳۶ هزار و ۵۰۰ واحد مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی در کشور اشاره و بیان داشت: ۷۵۵ واحد در چهارمحال و بختیاری مستقر است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۹۲ درصد از واحدهای صنعتی در کشور بهره‌برداری شده  صنایع کوچک هستند اذعان داشت: مشکلات صنایع کوچک بر روی پنج محور قرار دارند و این پنج محور عبارتند از دانش، تکنولوژی، اختلاف شرکا، عدم تولید محصولات با کیفیت و عدم ارائه محصولات در بازارهای رقابتی و این درحالی است که بیش از ۶۰ درصد مشکلات به نقدینگی این واحدها برمی‌گردد.

وی تاکید کرد: مدیرعامل انتخاب شده برای چهارمحال و بختیاری باید در جهت ارتقا زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی و راه‌اندازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌های این واحدها تلاش کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به پنج صندوق حمایتی برای پشتیبانی واحدهای صنعتی در این وزارتخانه اشاره و ادامه داد: از این تعداد سه صندوق‌ می‌تواند در تعامل با صنایع کوچک کارکرد داشته باشند.

وی تشکیل خوشه‌های صنعتی را یکی از اهداف مهم و اساسی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشوربرشمرد و تاکید کرد: می‌توان به ۳۸۰ خوشه که در کشور شناسایی شده است اشاره کرد که دو خوشه گز و فرش مربوط به چهارمحال و بختیاری است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: سال آینده افزایش قیمتی در قسمت واحدهای صنعتی نداریم.

وی اذعان داشت: از مجموع ۷۶۵ زمین واگذار شده ۱۶۵ مورد تقاضامحور بوده است و برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های یجاد شده باید از مسائلی چون تغییر کاربری، شهرک‌های صنفی و... استفاده کنیم.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم از تلاش‌های رضا گنجی قدردانی شد و علیرضا شفیع‌زاده به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۷:۰۴

2 Jan 2020