۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۵۵۲۷

صادرات بنزین ایران مهر تاییدی براقتدار کشور در عرصه های بین المللی

صادرات بنزین ایران مهر تاییدی براقتدار کشور در عرصه های بین المللی
به گزارش جهان بین نیوز،سیدمهدی موسی نژاد در مورد صادرات بنزین توسط ایران گفت: در عرف بین‌الملل و معادلات موجود و نیز در شرایط خاص این نحوه معادلات وجود دارد و خبر صادرات بنزین ایران به رغم همه تحریم‌ها که بر روابط تجاری کشورحاکم شده، صحیح است.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه  این است که بنزین‌هایی که صادر شده‌اند همه بنزین‌ های تولید داخل و از نوعی است که در جایگاه‌ های کشور عرضه می‌شود که این موضوع نشان از کیفیت و استاندارد بنزین در حال عرضه و توان بالای تولید بنزین در کشور است و باید این شکل از صادرات استمرار داشته باشد.

موسی‌نژاد تاکید کرد: صادرات فرآورده های نفتی سبب کاهش بیکاری و افزایش تولید در کشور را به دنبال دارد همچنین موجب می شود نیاز کشور به واردات کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: کاهش میزان صادرات نفتی به این معنی نیست که تحریم ها باعث این موضوع شده است بلکه این بدان معناست که ما از خام فروشی این نعمت خدادادی جلوگیری کنیم.

موسی نژاد اضافه کرد: مسئولان کشور ما براي مهار اصلاح الگوي مصرف تلاش هاي ارزنده اي را داشتند، اما هنوز هم کافي نيست. بايد عزم جدي براي توسعه اقتصاد ملي فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر و دشتستان در رابطه با برگزاری اجلاس وزرای نفت و انرژی کشور‌های اکو اظهار داشت: مطمئنا برگزاری اجلاس کشور‌های اکو و مخصوصا در زمینه نفت و انرژی، ثمرات فراوانی برای کشور خواهد داشت و ایران باید در این اجلاس‌ها حضور داشته باشد تا حوزه‌ی مشترکی با کشور‌های اکو ایجاد کند.

وی اضافه کرد:  با کشورهای اکو، علاوه برحوزه‌ نفت و انرژی باید در قالب‌ها و حوزه‌های دیگر هم اجلاس‌هایی صورت پذیرد و بی‌شک این همفکری‌ها و رایزنی به سود کشور ما خواهد بود، و اگر در این مسیر متوجه شویم که احتمال آسیب رسانی به منافع ملی ما وجود دارد باید روش و مسیر حرکتی خود را تغییر دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور ایران در اجلاس‌های جهانی و بین المللی، خصوصا در این شرایط که تبلیغات به گونه ای است که کشور‌ها و رسانه های غربی تلاش در منزوی نشان دادن ایران را دارند، امری واجب و اقدام به آن را نیازمند به دقت نظر بیشتر می‌کند.(منبع:باشگاه خبر نگاران)  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۷:۰۰

22 Jan 2020