۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۲۰۳۱۲
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري:

استان چهارمحال و بختياري از ابتداي امسال ۱۲ روز ناسالم داشته است

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري: وضعيت آلودگي هواي استان چهارمحال و بختياري از ابتداي سال جاري تا امروز ۲۵۷ روز سالم و ۳۵ روز پاک و ۱۲ روز ناسالم داشته و جزء استان هاي است که ذرات ريزگرد هوا از خارج استان و کشور به اين استان وارد مي شود.
استان چهارمحال و بختياري از ابتداي امسال ۱۲ روز ناسالم داشته است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار پايگاه خبري تحليلي مشکات برين، شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در کارگاه تخصصي آلودگي هوا ويژه اصحاب رسانه به مناسبت ۲۹ دي ماه روز هواي پاک با شعار" دوباره آسمان آبي" اظهار کرد: مناسبت هاي که در تقويم به نام محيط زيست ثبت مي شود به منظور بيان مسائل محيط زيست و توجه مردم به اهميت هواي پاک مي باشد.

وي افزود: هوايي که ترکيب آن مانند ترکيب معمولي هوا بدونه آلاينده و شامل ۲۱ درصد اکسيژن، ۷۸ درصد نيتروژن، مقدار کمي دي اکسيد کربن، بخار آب باشد هواي پاک است.

احمدي ادامه داد: آلودگي هوا دو دسته است. آلودگي که منشا طبيعي دارد مانند آتشفشان ها و آتش سوزي طبيعي و آلودگي با منشا مصنوعي که انسان در آن مداخله دارد.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در خصوص مداخله بشر در آلودگي هوا را اين طورعنوان کرد: وسايل نقليه، کارخانجات و کارگاههاي صنعتي –توليدي، واحدهاي مسکوني-تجاري و آلاينده هاي هوايي که توسط انسان ايجاد مي شود تاثير زيادي بر آلودگي هوا دارد.

وي تاکيد کرد: ايجاد ساختار يکپارچه معاينه فني با بهره گيري از زير ساخت هاي الکترونيکي، اصلاح حدود مجاز آلايندگي در معاينه فني، استفاده از سوخت سالم در همه شهرها، پالايش کارخانجات به صورت مستمر، بهينه سازي مصرف انرژي، بهينه سازي تنظيم مصرف در واحدهاي مسکوني و تجاري، جلوگيري از قطع درختان و تخريب فضاي سبز، افزايش ناوگان حمل و نقل عمومي و استفاده از خدمات دولت الکترونيک مي تواند گام موثري در گاهش آلودگي هوا باشد.

احمدي در مورد وضعيت آلودگي هواي استان چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي سال جاري تا امروز استان ۲۵۷ روز سالم و ۳۵ روز پاک و ۱۲ روز ناسالم داشته است و جزء استان هاي است که داراي ذرات ريزگرد هوا يي است که از خارج استان و کشور به اين استان مي رسد.

وي ادامه داد: براي پيشگيري از ورود ريزگردها به سمت استان بايد منابع آبي به خوبي مديريت شود و از خشک شدن تالاب ها جلوگيري شود.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال عنوان کرد: اگر بر روي محيط زيست طبيعي به خوبي مديريت نشود محيط زيست انساني را تحت تاثير قرار مي دهد.

احمدي اعلام کرد: طبق آمار و ارقام استان ما از ابتداي امسال هيچ روز خطرناک و يا بسيار ناسالم نداشته است.

وي در مورد مشکلات استان گفت: ما در مورد مديريت پسماند و پس آب استان موفق نبوده ايم و بايد به دنبال مديرت جامع در اين زمينه ها باشيم.

وي تاکيد کرد: برخي مسئولان واحدهاي صنعتي و توليدي بايد از بخشي نگري بپرهيزند و خود را مقيد به اصول کارشناسي بدانند و آمايش سرزميني را نقشه کار خود قرار دهند تا محيط زيست مان آينده خوبي داشته باشد.

وي مهمترين راه براي حفاظت از محيط زيست و حرکت به سمت توسعه پايدار را آموزش مردم و به کار گيري مشارکت حداکثري آنها دانست.

وي از جمله کارهاي حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري را تجهيزو راه اندازي آزمايش خاک اداره کل براي سنجش پارامترها و آلودگي هاي خاک بيان کرد که افتتاح آن احتمالا در دهه مبارک فجر اتفاق مي افتد.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري ادامه داد: از ديگر اقدامات صورت گرفته نصب و راه اندازي ايستگاه پايش آنلاين آب در محل رودخانه بهشت آباد است که براي اولين بار در استان به بهره برداري مي رسد.

وي ديگر اقدامات محيط زيست چهارمحال و بختياري را پايش مراکز صنعتي استان و صدور اخطار براي مراکزي که تخلف زيست محيطي داشته اند، سنجش آلاينده اي هوا توسط آزمايشگاه معتمد سازمان، افزايش ضريب حفاظت فيزيکي از مناطق، معرفي واحدها جهت خود اظهاري بيان کرد.

احمدي افزود: برخورد با ۷۶۵ نفر از متخلفان زيست محيطي و معرفي آنها به مراجع قضايي،۴۱ مورد مکان يابي مکان دفع پسماند، صدور اخطار براي برخي شهرداري و دهياري ها، پايش دفن زباله ها، تشکيل کارگروه مديريت پسماند، برگزاري دوره براي پرسنل اجرايي جهت آشنايي با اسلحه براي افزايش ضريب حفاظت و کاهش اشتباه از ديگراقدامات محيط زيست چهارمحال و بختياري مي باشد.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري از پيگيري جهت ارتقاء دو منطقه جديد خداآفريد و شيرستان خبر داد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: تالاب گندمان در سال هاي گذشته دچار آتش سوزي شد که با اجراي طرح مطالعاتي انتخاب روش جلوگيري از آسيب اين تالاب مرحله اول آن تکميل شده است و اسال بيش از صدها هزار قطعه پرنده به اين تالاب آمده اند و زمستان گذراني مي کنند.

انتهاي پیام1020ج /530م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۶:۰۱

31 Jan 2020