۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۲۰۲۰۷
مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري:

افزايش ۶۴ درصدي تخصيص اعتبارات پروژه‌هاي راه و شهرسازي استان نسبت به سال گذشته

تخصيص اعتبارات امسال پروژه‌هاي راه و شهرسازي استان ۱۶۵ ميليارد تومان مي باشد که رشد اعتبار در استان نسبت به سال ۹۲ افزايش ۶۴ درصدي و نسبت به سال ۹۱ رشد ۷۴ درصدي داشته است.
افزايش ۶۴ درصدي تخصيص اعتبارات پروژه‌هاي راه و شهرسازي استان نسبت به سال گذشته
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، قاسم قاسمي مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به راه اندازي باند دوم ۸ کيلومتر اول جاده شهرکرد-بن اظهار داشت: ۱۹ کيلومتر از جاده شهرکرد-بن جزء تعهدات اداره راه و شهرسازي بوده است که ۸ کيلومتر اول اين جاده از مسير چالشتر–وردنجان زير بار ترافيکي رفته است.

وي افزود: ۳۰ کيلومتر از محور چهارخطه بروجن – لردگان تا پايان امسال تکميل و به بهره‌برداري مي رسد.

قاسمي ادامه داد: با تلاش استاندار در جذب اعتبارات از محل ماده ۱۰، ۱۲ و ماده ۱۸۰ و ديگر اعتبارات ملي براي تکميل پروژه‌ها در بخش راه‌ها، روند تکميل پروژه‌هاي در حال اجرا سرعت گرفته و روند خوبي را پيموده است.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: تخصيص اعتبارات امسال پروژه‌هاي راه و شهرسازي استان ۱۶۵ ميليارد تومان مي باشد که رشد اعتبار در استان نسبت به سال ۹۲افزايش ۶۴ درصدي و نسبت به سال ۹۱ رشد ۷۴ درصدي داشته است.

وي تکميل بيمارستان مالخليفه در شهرستان لردگان را از ديگر مصوبات سفر هيئت دولت به استان برشمرد و تکميل احداث ساختمان اين بيمارستان را تا پايان امسال و تکميل محوطه آن در ابتداي سال ۹۴ اعلام کرد.

قاسم قاسمي از احداث بيمارستان ۲۳۵ تخت‌‌ خوابي بروجن خبر داد و گفت: با پيگيري‌هاي نماينده مردم اين شهرستان در مجلس جهت جذب اعتبارات اين پروژه تکميل آن را در سال ۹۴ در دستور کار داريم.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري از افتتاح سالن بحران چند منظوره فرادنبه بروجن، فرهنگسراي چلگرد کوهرنگ، کلانتري منظريه شهرکرد و سالن تيراندازي لردگان دردهه فجر امسال خبرداد.

وي ادامه داد: فرهنگسراي شهرکرد از ديگر پروژه هاي قابل افتتاح در دهه فجر مي باشد که اين فرهنگسرا با اعتبار ۱۴۰ ميليارد ريالي توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي بهره برداري مي شود و از آن جا که شهرداري شهرکرد نيزمتقاضي بهره برداري ازاين مکان است واگذاري اين ماموريت به هريک از اين ادارات بستگي به نظر مديريت عالي استان دارد.

قاسمي با اشاره به مشکلات واگذاري مسکن هاي مهر، اظهارداشت: : تاکنون حدود ۵۰ درصد از واحدهاي مسکن مهر استان تکميل و به متقاضيان تحويل شده است و اداره کل راه و شهرسازي در تلاش است با حل اين مشکلات در دهه فجر يک هزار و ۹۸ واحد مسکن به متقاضيان واگذار کند.

وي گفت: پروژه هاي ساختمان دارايي سامان و فرمانداري بن نيز در اين دهه کلنگ زني مي شوند.

قاسمي ادامه داد: ۶ کيلومتر ازمحور پليس راه شهرکرد تا پل فجر، ۴ کيلومتر از جاده چلگرد-فارسان ،۴ کيلومتر پليس راه ناغان، ۲ کيلومتر گردنه شن گن، ۱۱ کيلوتر مسير گندمان تا سه راهه امام قيس، ۸ کيلومتر از مسير هفشجان - شهرکرد زير آسفالت رفته و باند دوم احداث شده که در اين دهه بهره برداري مي شود.

به گفته قاسمي در دهه مبارک فجر ۱۳کيلومتراز جاده هاي اصلي استان بهسازي شده که درمسير سورشجان -فارسان و لردگان - بروجن افتتاح مي شود.

وي گفت: به زودي ۴۰ کيلومتر از مسير موجود شهرکرد-سفيد دشت-فرادنبه دوبانده مي شود.

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري: جاده بازفت-مسجد سليمان روکش آسفالت داده شد و تونل شهرکرد به خوزستان که از مسير صمصامي –بازفت مي گذرد در دست اقدام است که با تلاش شبانه روزي در حال اجرا است.

وي گفت: نقاط حادثه خيز استان شناسايي شده که ۳۷ نقطه ساماندهي شده است.

با اشاره به مشکلات کارون ۴ بيان کرد: امسال با پيگيري هاي که در سفر رياست جمهور توسط استاندار انجام شد با اعتباري که به وزارت نيرو اختصاص مي دهند مشکلات کم تر شود.

وي بيان داشت: دولت درصدد اجراي برنامه وسياستي جديد براي خانه دار کردن اقشار کم درآمد پس ازتکميل طرح مسکن مهر است که جزييات آن بزودي ابلاغ مي شود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: استان چهارمحال و بختياري ۱۵۷ کيلومتر بزرگ راه،۲۹۱ کيلومتر راه فرعي، ۸۴۳ راه اصلي،۲۳۳۶ کيلومتر راه روستايي و ۵۳ کيلومتر راه درون شهري دارينکه جمعا ۳۶۸۰ کيلومتر راه استاي داريم.

انتهاي خبر/1024ج/۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۵:۱۶

11 Jan 2020