۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۵۷۲۷۴
جهانبین نیوز، گزارش می‌دهد؛

مردم شهرکرد همچنان چشم انتظار نهضت ملی مسکن

اظهارات و بهانه‌های تکراری دیگر برای فردی که از همه چیز خود برای خانه‌دار شدن گذشته، پذیرفتنی نیست و به اذعان نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری توپ تورم و تاخیر نباید در میدان افراد در انتظار خانه‌دار شدن باشد.
مردم شهرکرد همچنان چشم انتظار نهضت ملی مسکن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، کار ساخت مسکن‌ در قالب طرح نهضت ملی مسکن از سال 1398 آغاز شد و این مسئله همچنان ادامه دارد، هر روز تاریخ جدیدی برای تحویل واحدها اعلام می‌شود که ظرف‌ ماه‌های آینده قرار است این واحدها تحویل شود، اما همچنان دست متقاضیان از خانه‌های خود کوتاه است.
 
به گفته مسئولان دخیل در حوزه ساخت مسکن تاخیر در پرداخت تسهیلات و آورده متقاضیان باعث شده تا چندین بار پروژه ساخت واحدهای مسکونی متوقف یا راکد شود.
 
این مسئولان به مشکل دیگری که در زمینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد، اشاره می‌کنند و آن فروش واحدهای نیمه ساخته پیش از تحویل آن‌ها است، فروش این واحدها از سوی برخی از متقاضیان باعث شده تا پای دلال‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن باز شود که همان‌ها نیز آورده خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
 
 
پرداخت به موقع آورده کاهش زمان تحویل پروژه را به دنبال دارد
 
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، خدایار باقری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در محله 34 شهرکرد، حدود 3 هزار واحد با پیشرفت فیزیکی بالای 65 درصد در حال ساخت است.
 
وی افزود: در محلات دیگر شهرکرد مثل محله 40 نیز 3 هزار و 400 واحد در حال ساخت است که میانگین پیشرفت فیزیکی در این محلات بیش از 35 درصد است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در محله 33 عملیات اجرایی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در حال آغاز شدن است.
 
باقری عنوان کرد: واحدهای مسکونی به افرادی تخصیص داده شده است که واجد شرایط هستند و نباید در بازار آزاد خرید و فروش شوند، خرید و فروش واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به لحاظ قانونی ممنوع است، اگر فروش این واحدها از سوی متقاضی محرز شود این امتیاز از فرد سلب شده و به افراد واجد شرایط دیگر واگذار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن 7 هزار و 500 واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در شهر شهرکرد در حال اجرا است که پیش‌بینی می‌شود از ماه جاری واگذاری واحدها به متقاضیان آغاز شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن براساس قراردادهایی که پیش از این منعقد شده با استفاده از آورده مردمی و تسهیلات بانکی است.
 
باقری بیان کرد: برای آنکه پروژه‌ها با تاخیر انجام نشود مردم باید نسبت به پرداخت به موقع آورده خود تلاش کنند.
 
 
تاخیر در تحویل واحدهای مسکن به ضرر پیمانکار است
 
فرشاد ریاحی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار در محله 34 منظریه شهرکرد یک هزار و 224 واحد مسکونی در حال احداث دارد.
 
وی افزود: دو اتفاق برای پیمانکاری که کار خود را با تاخیر انجام دهد، رخ  می‌دهد، اول تاخیر غیرمجاز محسوب می‌شود که کارفرما و بخش نظارت وی را جریمه می‌کنند، از طرف دیگر شاخص‌هایی که برای وی اعلام می‌شود، منفی هستند، بنابراین به ضرر پیمانکار است که کار با تاخیر انجام شود.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تنها دلیلی که گاهی کار به کندی انجام می‌شود، عدم تامین به موقع منابع مالی است که در موعد مقرر در اختیار پیمانکار قرار داده نمی‌شود.
 
در نماز جمعه این هفته شهرکرد عده‌ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن خواسته خود مبنی بر تسریع در ساخت و تحویل واحدهای مسکن ملی شهرکرد، توقف افزایش مداوم آورده نقدی متقاضیان، کاهش قیمت مسکن ملی و تعیین تاریخ دقیق تحویل واحدها را مطرح کردند این افراد در انتهای با بیان اینکه ما مستاجر هستیم نه سرمایه‌دار و دلال مراتب اعتراض خود به برخی مشکلات درخصوص مسکن ملی عنوان کردند که با واکنش نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری مواجه شد.
 
 
 
 
روا نیست بار تاخیر و تورم در مسکن ملی تنها بر دوش متقاضیان باشد
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، اظهار کرد: برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن در خصوص تحویل واحدهای خود مشکل دارند، حرف‌های آنان باید شنیده شود و با تدبیر درخصوص مشکلات آنان تصمیم‌گیری کرد.
 
وی افزود: نباید گذاشت مشکلات حل نشده باقی بماند، مردمی که به دنبال تامین مسکن خود هستند چندان مقصر نیستند، اینکه بار را بر روی دوش متقاضیان مسکن بیندازیم و انتظار داشته باشیم بار تاخیر، تورم و... را تنها این افراد به دوش بکشند، روا نیست.
 
نماینده ولی‌وفقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باید حرف‌ها شنیده شود و راه حل درست برای حل مشکلات متقاضیان مسکن پیدا شود.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، هر زمان که بحث یا اعتراضی درخصوص تحویل واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن پیش آمد، برخی‌ها تقصیر را متوجه مردم و متقاضیان این واحدها دانستند که عدم پرداخت به موقع آورده از سوی متقاضی باعث این تاخیر شده است.
 
اما هیچ وقت کسی به این فکر نکرد متقاضی که تصمیم گرفته خانه اقتصادی دریافت کند و به احتمال بسیار زیاد مستاجر است، با چه مشقتی باید قسط این خانه‌ها که مرحله به مرحله افزایش پیدا می‌کند و شاید به جایی برسد که پرداخت آن از توان فرد خارج شود، را تامین کند.
 
موعد تحویل واحدهای مسکونی آنقدر طولانی شد تا تورم کار خود را کرد و بسیاری از متقاضیان نتوانستند از پس اقساط خود بر بیایند و ترجیح دادند به جای ادامه، واحد خود را به فرد خریدار دومی بفروشند.
 
اظهارات و بهانه‌های تکراری که عدم پرداخت به موقع آورده از سوی متقاضی منجر به تاخیر در تحویل واحدها شده است دیگر برای فردی که از همه چیز خود برای خانه‌دار شدن گذشته ، پذیرفتنی نیست و به اذعان نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری توپ تورم و تاخیر نباید در میدان افراد در انتظار خانه‌دار شدن باشد.
 
در سال‌های پایانی دولت سیزدهم کمترین انتظار مردم این است که بتوانند سریع‌تر واحدهای خود را دریافت کنند تا حداقل یکی از دغدغه‌های آنان رفع شود.
 
////////////////////////////////
گزارش از سمیه نظری زاده
////////////////////////////////
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۳۸:۵۰

23 Apr 2024