۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۵۵۴۸۴
شهرام محمودی:

معروف مربی موفقی می‌شود؛ سعید بزرگ فکر می‌کند

ملی‌پوش اسبق والیبال ایران گفت: سعید معروف هم بازیکن بسیار بزرگی هم در والیبال ایران و هم در دنیا بود. کیفیت فنی، اخلاقی و مدیریتی او می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.
معروف مربی موفقی می‌شود؛ سعید بزرگ فکر می‌کند
به گزارش«جهانبین نیوز» به نقل از ایرنا بحث انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال وارد فاز جدیدی شد. کمیته فنی فدراسیون والیبال در آخرین جلسه خود نام ۶ مربی را به عنوان گزینه‌های هدایت تیم ملی اعلام کرد و قطعا از بین هینن، بلنجینی، پیاتزا، آلکنو، پیمان اکبری و سعید معروف یک نفر سرمربی تیم ملی خواهد شد.

شهرام محمودی، ملی‌پوش سابق و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ والیبال ایران در خصوص اینکه کدام مربی می‌تواند شانس صعود تیم ملی به المپیک پاریس را بیشتر کند، به ایرنا گفت: من از کادر قبلی تیم ملی حمایت کردم و در سال نخست هم عملکرد موفقی داشت و نتایج نسبتا خوبی کسب کردیم؛ اما نتایج امسال تیم ملی در شان والیبال ما نبود و در رنکینگ هم سقوط بدی داشتیم و شانس صعود به المپیک خیلی کم شد.

وی ادامه داد: اگر قرار است مربی خارجی انتخاب شود حتما باید جزو مربیان تراز اول باشد؛ چرا که مربیان درجه دوم نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند. سرمربی آینده تیم ملی در وهله اول باید به لحاظ روانی روی بازیکنان کار کند. متاسفانه بچه‌ها به دلیل نتایج تیم ملی، خیلی به هم ریخته هستند و لازم است که بازیابی روحی شوند.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران گفت: مربی‌ای باید برای تیم ملی انتخاب شود که بتواند مدیریت قدرتمندی داشته باشد و بازیکنان از او حرف شنوی داشته باشند. من آشنایی زیادی با مربیان خارجی که فدراسیون والیبال آنها را به عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی قرار داده ندارم. البته آلکنو را مربی مقتدری می‌دانم. سبک و سیاق والیبال روسیه قدرتی است و شاید شباهتی به والیبال ایران نداشته باشد اما آلکنو به لحاظ مدیریتی می‌تواند به والیبال ایران کمک کند.

محمودی در خصوص ۲ گزینه ایرانی هدایت تیم ملی تصریح کرد: پیمان اکبری همبازی و مربی من بوده و احترام زیادی برای او قائلم و به نظر من مربی خوبی محسوب می‌شود. سعید معروف هم بازیکن بسیار بزرگی هم در والیبال ایران و هم در دنیا بود. کیفیت فنی، اخلاقی و مدیریتی او می‌تواند کمک زیادی به تیم ملی کند.

با توانایی‌هایی که از سعید سراغ دارم او می‌تواند مربی موفقی شود. چون بزرگ فکر می کند. باید دید هدفی که فدراسیون برای تیم ملی ترسیم کرده چیست و نکته دیگر اینکه سعید چه تصمیمی خواهد گرفت.

وی در پایان درباره اینکه تیم ملی والیبال چقدر شانس صعود به المپیک دارد، گفت: کار تیم ملی برای صعود به المپیک خیلی سخت شده است.

در رنکینگ شرایط خوبی نداریم اما کار نشد ندارد. شاید تیم‌هایی که صعودشان به المپیک قطعی شده با تیم دوم در لیگ ملت‌ها حاضر شوند؛ اما تیم‌هایی که شانس صعود دارند با تمام قوا در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

ستاره اسبق والیبال ایران در پایان درباره دوری‌اش از والیبال خاطرنشان کرد: مدتی است که از والیبال فاصله گرفتم البته امسال پیشنهادهای مربیگری داشتم که آنها را نپذیرفتم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۱۰:۳۳

1 Nov 2023