۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۵۴۹۹۹

بدهی ۶ میلیاردی چالش جدی وزنه‌برداری

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری از بدهی تقریبا ۶ میلیاردی به شرکت توسعه و تجهیز خبر داد و گفت: این بدهی چالش اصلی فدراسیون شده و تلاش ها برای این که بتوانیم آن را «صفر» کنیم به جایی نرسیده است.
بدهی ۶ میلیاردی چالش جدی وزنه‌برداری
به گزارش«جهانبین نیوز»، سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره بدهی فدراسیون به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: فدراسیون حدوداً ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت توسعه و تجهیز بدهکار بود که چند وقت پیش هم بابت سالن کبکانیان در ورزشگاه شهید شیرودی، ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون بدهکار شدیم که در مجموع بدهی ما به این شرکت نزدیک به ۶ میلیارد تومان می‌شود.

چند وقت پیش در دیوان محاسبات از شرکت توسعه و تجهیز خواستند که بدهی خود را صفر کنند، بنابراین با توجه به این موضوع فدراسیون‌ها باید بدهی‌های خود را به شرکت پرداخت کنند.

بدهی به شرکت توسعه چالش اصلی ماست

وی افزود: به اعتقاد من اماکن استادیوم آزادی برای ورزش‌های تخصصی است ولی متأسفانه بدهی سنگینی بابت این موضوع روی دست فدراسیون مانده و در این چند سال هم روی هم انباشته شده است.

یکی از چالش‌های فدراسیون وزنه‌برداری با پیمانکار شرکتی است که سالن مسابقات وزنه برداری را برای برگزاری کنسرت و همایش اجاره کرده است.

ما این قرارداد را بررسی کردیم و به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته شده بود اما با توجه به دوران کرونا و تعطیلی که وجود داشت مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برای اجاره سالن به شرکت توسعه پرداخت شده بود.

با برنامه‌ریزی قصد داریم دوباره این سالن را اجاره بدهیم اما این بار با شرایط مناسب این کار انجام می‌شود.

به هیچ عنوان این سالن برای برگزاری کنسرت اجاره داده نمی‌شود چرا که آرامش وزنه‌برداران در اولویت است و تا نیمه‌های شب نباید سر و صدا مانع استراحت آن‌ها شود، بنابراین این سالن را برای هدف برگزاری همایش و کنفرانس اجاره خواهیم داد.

بدهی ۶ میلیاردی چالش جدی وزنه‌برداری/ شرکت توسعه کوتاه نمی‌آید
قادر به پرداخت بدهی شرکت توسعه نیستیم
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: با توجه به اینکه دیوان محاسبات و بازرسی از شرکت توسعه خواستند که بدهی‌ها را صفر کنند، ما هم با آن‌ها مکاتبه کردیم و گفتند یک چک برای پایان سال به شرکت بدهیم اما واقعیت این است که ما قادر به پرداخت این چک هم نیستیم.

این موضوع یک چالش جدی برای فدراسیون وزنه‌برداری شده، من در زمان ریاست سجادی با معاونین وزارت خانه مکاتبه کردم و امیدوارم وزارت ورزش به این موضوع ورود کند تا این چالش بزرگ برای فدراسیون‌های ورزشی حل شود. الان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به خاطر بدهی‌هایی که فدراسیون وزنه‌برداری دارد با ما قرارداد جدید نمی‌بندد.

مهم‌ترین مشکل وزنه‌برداری نبود تجهیزات است

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که خروجی مکاتبات او چه نتیجه‌ای داشته است، عنوان کرد: هنوز هیچ نتیجه‌ای نداشته اما امیدوارم این مکاتبات نتیجه بخش باشد. برخی رشته‌ها مثل وزنه‌برداری درآمدزا نیستند و هزینه آن‌ها خیلی زیاد است. باید درآمدزایی را از وزنه‌برداری منفک کرد. دخل و خرج ما همخوانی با هم ندارد. البته که ما در تلاش هستیم درآمدزایی داشته باشیم و هزینه‌ها را مدیریت کنیم اما تا حدودی این کار را می‌توانیم انجام دهیم. در حال حاضر مهم‌ترین مشکل وزنه‌برداری نبود تجهیزات است، ما توانستیم قسمتی از آن را حل کنیم و با اعتباراتی که جذب کردیم قسمتی از آن را تهیه کردیم اما این کافی نیست.

چندین سالن باز شده اما مشکل اصلی ما زیرساخت‌هاست
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد به روز کردن برخی تجهیزات عنوان کرد: تخته‌های وزنه‌برداری که برای ۱۵ تا ۲۰ سال پیش است را سفت کردیم. در این مدت توانستیم ۷ میلیارد اعتبار به کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه جذب کنیم و آن را در اختیار استان‌ها قرار دادیم تا تا بتوانیم برخی تجهیزات را فراهم کنند. رشته‌ای مثل وزنه‌برداری باید بی‌نیاز از این مسائل شود و تنها به پرورش استعدادهای وزنه‌برداری بپردازد. از زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم تا به الان چندین سالن بازگشایی شده اما در زیرساخت‌ها مشکلات جدی داریم. به کمک رؤسای هیأت‌ها در تلاش هستیم تا مشکلات را حل کنیم.
بدهی ۶ میلیاردی چالش جدی وزنه‌برداری/ شرکت توسعه کوتاه نمی‌آید
از زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم هیچ بدهی نداریم
انوشیروانی تأکید کرد: از ظرفیت استان‌ها استفاده می‌کنیم.

همین چند روز پیش در استان گیلان بودیم که توانستیم یک میلیارد از استانداری این استان اعتبار بگیریم تا هیأت این استان بتواند برخی تجهیزات را خریداری کند.

برای رسیدن به شرایط ایده‌آل در وزنه‌برداری همه تلاشمان را به کار می‌بریم اما همانطور که گفتم برای برخی از مشکلات و به خصوص بحث شرکت توسعه به کمک وزارت ورزش نیاز داریم.

از زمانی که فدراسیون را تحویل گرفتم هیچ بدهی به هیچ کجا نداریم و حتی اگر شرکت توسعه با ما قرارداد ببندد علی‌رغم اینکه معتقدم این اماکن باید در اختیار ورزش‌های تخصصی قرار بگیرد اما به قرارداد خود پایبند هستیم و به روز پرداخت می‌کنیم.

وی در مورد بازسازی کمپ وزنه‌برداری گفت: بازسازی این کمپ تقریباً ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد، کار سختی است اما در تلاش هستیم تا آن را انجام دهیم. ضمن اینکه با بازسازی این کمپ از سوی فدراسیون به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال این کمپ در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد.


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۵۹:۵۳

2 Sep 2023