۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۵۴۵۵۶
امام جمعه موقت شهر اردل:

شور و شعور حسينی فقط خاص محرم نيست

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: شور و شعور حسينی فقط خاص محرم نيست و بايد در تمام طول سال نمود داشته باشد.
شور و شعور حسينی فقط خاص محرم نيست
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام سيد ياسين حسينی امام جمعه موقت اردل در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل اظهار کرد: يکي از واژگان مهم، پرمحتوا، اصيل و واقعي در همه اديان موضوع تقوا است که اين پرکاربردترين واژه‌اي است که در همه تکامل معنوي و ساختار شخصيت انسان دخالت مستقيم دارد و نبايد به حاشيه برده شود، در واقع مسئله تقوا بايد در رأس همه امور زندگي ما باشد.

حسيني افزود: مکتب الهي اسلام تقوا را معياري براي ارزيابي انسان‌ها قرار داده است و بر آن تاکيد بسيار دارد، تا جايي که در قرآن خداوند با افتخارترين افراد را با تقواترين آن‌ها می‌خواند. 

وي اظهار کرد: تقوا و دوري از گناه يکي از عوامل مهم سلامت جامعه است، در همه مسائل زندگي از ريز تا درشت در جريان است و دوري از آن باعث بيماري روحي فرد و اجتماع می‌شود.


شور و شعور حسيني فقط خاص محرم نيست

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري محرم و عاشورا گفت: در کنار شور بايد شعور حسيني وجود داشته باشد و روحانيون نقش مهمي در اين زمينه دارند، همچنين روحانيون در صحبت‌هاي خود به سخنان رهبري در زمينه اميدآفريني و جهاد تبيين توجه داشته باشند.

حسيني ادامه داد: شور و شعور حسيني فقط خاص محرم نيست و بايد در تمام طول سال نمود داشته باشد.
 
وي با بيان اينکه 100 هيئت مذهبي در شهرستان وجود دارند خاطرنشان کرد: روسای هيات‌ها نگاه جدي به مداحي‌هايي که انجام مي‌شود، نوع شعر و سبک شعر داشته باشند چون بايد مفاهيم بزرگ حسيني را با شعر به مردم بيان کنيم.

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۵۷:۳۰

14 Jul 2023